Ίσες ευκαιρίες στην μάθηση για όλους | xronos.gr
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΔΗΜΟΥ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Ίσες ευκαιρίες στην μάθηση για όλους

07/03/18 - 11:00

Σε συνεργασία με το Δ.Π.Θ. λειτουργούν στην Κομοτηνή τμήματα υποστηρικτικής διδασκαλίας για μαθητές γυμνασίου-λυκείου

Για τέταρτη χρονιά λειτουργεί φέτος - σε πλήρη ανάπτυξη - το Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Κομοτηνής, σε συνεργασία με το τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας της σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. 


Πρόκειται για μία δομή, που δίνει την ευκαιρία σε μαθητές του Δήμου Κομοτηνής, οι οικογένειες των οποίων αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, να παρακολουθήσουν δωρεάν μαθήματα ενισχυτικής - υποστηρικτικής διδασκαλίας και να έχουν ένα επιπλέον εφόδιο γνώσης, με τελικό προορισμό την εισαγωγή τους σε πανεπιστημιακά και τεχνικά ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. 


Δεν πρόκειται για μία δομή ανταγωνιστική στα ιδιωτικά φροντιστήρια, καθώς δέχεται τα παιδιά που οι γονείς τους, έτσι κι αλλιώς, δεν θα μπορούσαν να καλύψουν τα έξοδα ενός ιδιωτικού φροντιστηρίου. Φέτος, σχεδόν 60 είναι οι μαθητές από 1η Γυμνασίου ως 3η Λυκείου που παρακολουθούν τα μαθήματα.


ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
"Ως δημοτική αρχή δίνουμε προτεραιότητα στην κοινωνική πολιτική", θα μας πει ο υπεύθυνος από πλευράς δήμου και αντιδήμαρχος Κοινωνικών Υποθέσεων Νίκος Σωτηρακόπουλος, εξηγώντας ότι "κοινωνική πολιτική δεν είναι μόνο οι διανομές τροφίμων και αγαθών προς απόρους συμπολίτες μας, αλλά και τα κοινωνικά φροντιστήρια που λειτουργούν φυσικά και σε άλλες πόλεις. Στην Κομοτηνή λειτουργεί τέτοιο φροντιστήριο και η μητρόπολη Μαρωνείας-Κομοτηνής, κάτι που είναι θετικό".


"Αρχικά θα πρέπει να ευχαριστήσω τη Ζωή Γαβριηλίδου, τους εθελοντές φοιτητές και όλους όσους συμμετέχουν στο κοινωνικό φροντιστήριο του δήμου μας", είναι το σχόλιό του που προηγήθηκε, για να πει μετά ποιά η συμβολή του Δήμου στην εν λόγω δομή: "Στηρίζουμε το κοινωνικό φροντιστήριο, γιατί θέλουμε όλοι οι συμπολίτες μας να έχουν ίσες ευκαιρίες ώστε να συναγωνιστούν τους συμμαθητές τους, που έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε ένα ιδιωτικό φροντιστήριο. Τα παιδιά που έχουν κάποιο οικονομικό πρόβλημα μπορούν, όταν έχουν την δική τους θέληση και τη δικιά μας βοήθεια και του πανεπιστημίου, να συναγωνιστούν επί ίσοις όροις".


Ο κος Σωτηρακόπουλος χαρακτηρίζει τη δομή ως "μία επιτυχία, γιατί τέτοιες δομές δείχνουν τον πολιτισμό μίας περιοχής. Όταν ανοίγεις σχολεία, φροντιστήρια, κοινωφελή ιδρύματα, αυτό σημαίνει πολιτισμός", ενώ δήλωσε "ευτυχής" όταν η παρακολούθηση μαθημάτων οδηγεί εντέλει στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Καταληκτικά, μας πληροφορεί ότι στο φιλολογικό κομμάτι μπορούν να παρακολουθήσουν περισσότεροι μαθητές λόγω πλήθους εθελοντών.


ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ Δ.Π.Θ.
Χωρίς το Δημοκρίτειο μία τέτοια δομή θα ήταν πολύ δύσκολο να λειτουργήσει, τουλάχιστον σε τόσο καλό επίπεδο. Επιστημονική υπεύθυνη του Κοινωνικού Φροντιστηρίου, είναι η κοσμήτορας της σχολής Κλασσικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών Δ.Π.Θ. Ζωή Γαβριηλίδου, η οποία μας εξηγεί ποιά η συμβολή του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας:
"Κάθε χρόνο βγάζουμε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και φοιτητές του τμήματος τεταρτοετείς, μεταπτυχιακοί αλλά και τελειόφοιτοι, καλούνται εθελοντικά να διδάξουν. Δίνουμε τις βασικές κατευθύνσεις και το υλικό, φτιάχνουμε τα τμήματα σε συνεργασία με τον Δήμο, και κατόπιν συνταιριάζουμε τμήματα με καθηγητές".


Η κα Γαβριηλίδου επίσης αναδεικνύει ως "καθρέπτη" της καλής δουλειάς, τις περσινές επιτυχίες. "Πέρσι όλοι οι μαθητές μας πέρασαν στο πανεπιστήμιο, αρκετοί και με καλή σειρά, άρα είχαμε και επιτυχίες", σημειώνει, και συνεχίζει: "από τους γονείς ακούμε θετικά σχόλια, αλλά εκείνο που είναι συγκλονιστικό είναι η αντιμετώπιση των ίδιων των παιδιών, τα οποία ακόμη κι όταν τελειώσουν το σχολείο και μπουν στο πανεπιστήμιο, δεν μας ξεχνούν".


ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ 20 ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ
Χάρη στο Κοινωνικό Φροντιστήριο κερδίζουν διδακτικές εμπειρίες και οι φοιτητές και απόφοιτοι του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας, αλλά και άλλων τμημάτων Θετικών Επιστημών. Οι εθελοντές φέτος είναι περί των 20 κι αποτελούν για μία ακόμη χρονιά την "καρδιά" του φροντιστηρίου.


"Το κοινωνικό φροντιστήριο είναι πλέον ένας θεσμός που δίνει τη δυνατότητα σε φοιτητές του τμήματος να κάνουν πράξη αυτά που έχουν μάθει θεωρητικά τα τέσσερα χρόνια των σπουδών τους, και με βιωματικό τρόπο να δουν τι σημαίνει να είσαι καθηγητής και εθελοντής. Στο τμήμα πιστεύουμε βαθιά στον εθελοντισμό, ως μία αξία που παράγει κοινωνικό κεφάλαιο, που πρέπει να την θέσουμε στην υπηρεσία της κοινωνίας", εξηγεί σε αυτό το σημείο η Ζωή Γαβριηλίδου, η οποία μνημονεύει και τον Σπύρο Κιοσσέ, επί 17 χρόνια εκπαιδευτικό κι από φέτος μέλος ΕΔΙΠ στο τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας ΔΠΘ.


Ο κος Κιοσσές έχει αναλάβει το λειτουργικό κομμάτι, και μας εξηγεί τη δική του συνεισφορά: "Βοηθάω τους φοιτητές και τελειόφοιτους του τμήματος να αποκτήσουν διδακτική εμπειρία και να αντιμετωπίσουν προβλήματα που ίσως εμφανίζονται στο διδακτικό έργο". 


Ο ίδιος, κατόπιν, υπογραμμίζει ότι φοιτητές και τελειόφοιτοι δεν έχουν κανένα θέμα με το γνωστικό αντικείμενο καθώς έχουν τις γνώσεις "φρέσκιες", το ίδιο και την σχολική τους εμπειρία. "Οι εθελοντές είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι", σχολιάζει και στέκεται στο ότι ιδίως οι φοιτητές παίρνουν πολύτιμες διδακτικές εμπειρίες: "Το βασικό ζήτημα είναι πώς θα χειριστούν τους μαθητές εντός τάξης, κι αυτό δεν το μαθαίνουν στο πανεπιστήμιο αλλά στην πράξη. Οι μαθητές έρχονται κουρασμένοι από το πρωινό πρόγραμμα και οι καθηγητές πρέπει να κινήσουν το ενδιαφέρον τους, αλλά μέχρι τώρα οι εθελοντές μας τα πάνε πάρα πολύ καλά και διαχειρίζονται όλα τα θέματα με μεγάλη ωριμότητα". 


Καταληκτικά παρατηρεί "πως κάθε χρονιά και περισσότερο οι γονείς μας εμπιστεύονται τα παιδιά τους", λόγω των καλών αποτελεσμάτων που φέρνει η διδακτική διαδικασία. Αξίζει να σημειωθεί πως τακτικά γίνονται και ημέρες ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων, όπου οι τελευταίοι ενημερώνονται σχετικά με την πρόοδο των παιδιών τους.


ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Οι προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί και τελειόφοιτοι φοιτητές του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας καλύπτουν και με το παραπάνω τα θεωρητικά μαθήματα και την θεωρητική κατεύθυνση. Όμως, οι εθελοντές Θετικών Επιστημών - απόντος αντίστοιχου τμήματος ΔΠΘ στην Κομοτηνή - είναι ελάχιστοι, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καλυφθούν πολλοί μαθητές σε μαθηματικά, φυσικά, κλπ.


Κάθε χρόνο, το Κοινωνικό Φροντιστήριο κάνει έκκληση προς εκπαιδευτικούς, ώστε να παράσχουν κάποιες ώρες την εβδομάδα εθελοντικά τις υπηρεσίες τους. Αν εξαιρέσουμε όμως τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της δομής, οπότε καθηγητές Θετικών Επιστημών του μουσικού σχολείου Κομοτηνής (σ.σ. εκεί γίνονται τα μαθήματα) ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα, έκτοτε διορισμένοι στο Δημόσιο καθηγητές δεν έχουν ανταποκριθεί.


Οι καθηγητές που διαβάζουν το ρεπορτάζ καλούνται να ανταποκριθούν, αποδεικνύοντας ότι ο ρόλος ενός εκπαιδευτικού είναι και αυτός της κοινωνικής προσφοράς, μιας που πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν διαθέσιμο χρόνο ώστε να προσφέρουν.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr