Κομοτηναίοι μαθητές ακόνισαν τα μαθηματικά τους μυαλά | xronos.gr
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Κομοτηναίοι μαθητές ακόνισαν τα μαθηματικά τους μυαλά

13/11/18 - 10:00

Με μέριμνα Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας - παράρτημα Ροδόπης διοργανώθηκαν με επιτυχία οι μαθηματικοί διαγωνισμοί "Θαλής" και "Καραθεοδωρή"

Δεκάδες μαθητές γυμνασίων και λυκείων της περιοχής ακόνισαν τα μαθηματικά τους μυαλά, επιλύοντας προβλήματα μαθηματικά για δυνατούς λύτες. Από τις 9 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι του Σαββάτου 10 Νοεμβρίου στο 3ο ΓΕΛ Κομοτηνής διεξήχθη ο 79ος πανελλήνιος μαθηματικός διαγωνισμός "Θαλής" για τους μαθητές των Β' και Γ' τάξεων γυμνασίου και όλων των τάξεων του λυκείου, με μέριμνα της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας - παράρτημα Ροδόπης. Την ίδια ώρα διεξήχθη και ο 9ος τοπικός μαθηματικός διαγωνισμός "Καραθεοδωρή", για τους μαθητές της Α' τάξης γυμνασίου, που έχει καθιερωθεί στην Ροδόπη και φέρει την ονομασία του μεγάλου αυτού μαθηματικού.

Με στυλό, μολύβι και γεωμετρικά όργανα ανά χείρας, κατέφτασαν στο σχολείο περισσότεροι από 70 μαθητές, προκειμένου να γράψουν στην πρώτη φάση του πανελλαδικού διαγωνισμού, ο οποίος - στην τελική του φάση - καταλήγει στην συγκρότηση της εθνικής ομάδας μαθηματικών, που καλείται να μας κάνει περήφανους σε βαλκανικούς και ευρωπαϊκούς αγώνες μαθηματικών. Η συμμετοχή ήταν πεσμένη σε σχέση με τα περασμένα χρόνια, όπως εξηγεί στον "Χ" ο πρόεδρος του παραρτήματος Ροδόπης της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας Νίκος Νικολαϊδης, εξηγώντας ότι "τα τελευταία χρόνια είχαμε περίπου στις 100 συμμετοχές παιδιών, ενώ φέτος είχαμε περισσότερες από 70 συμμετοχές, αν και οι αρχικές δηλώσεις συμμετοχής ήταν στα ίδια επίπεδα με πέρσι, περί των 150 μαθητών".

Ο κος Νικολαΐδης δεν μπορεί με ακρίβεια να καθορίσει το λόγο που ήταν φέτος πεσμένη η συμμετοχή, ενδέχεται να είναι λοιπές υποχρεώσεις των μαθητών ή η εντύπωση ότι εφόσον δεν δήλωσαν συμμετοχή δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν. Αυτό δεν ισχύει, καθώς η καταγραφή δηλώσεων από την Δευτεροβάθμια γίνεται ενδεικτικά. Στις πόλεις όπου υπάρχουν τοπικά παραρτήματα της Μαθηματικής Εταιρείας, αυτά μεριμνούν για τους διαγωνισμούς, που παραμένουν ανοιχτοί για όλους τους μαθητές, ακόμη κι αν αυτοί το αποφασίσουν την μέρα του διαγωνισμού.

Αναφορικά με τον διαγωνισμό καθαυτό, ο κος Νικολαΐδης εξηγεί στον "Χ" ότι περιέχει προβλήματα αυξημένης δυσκολίας, με βάση την περσινή ύλη. Όταν βγουν τα αποτελέσματα, οι μαθητές που προκριθούν θα διαγωνισθούν στην πανελλαδική δεύτερη φάση "Ευκλείδης" και στην τοπική δεύτερη φάση (που είναι και η τελική) "Βίων". Όσοι πάλι προκριθούν από τον "Ευκλείδη", διαγωνίζονται στον "Αρχιμήδη", από τον οποίο προκύπτει η εθνική ομάδα μαθηματικών.

Όπως παρατηρεί ο μαθηματικός πάντως, αναφορικά με την δεύτερη και τρίτη πανελλαδική φάση, η αλλαγή της ύλης των μαθηματικών στα σχολικά εγχειρίδια έχει συντελέσει ώστε οι υποψήφιοι να χρειάζονται να κάνουν προετοιμασία και στο σπίτι, σε επιπλέον προβλήματα, αν θέλουν να επιτύχουν, στις επόμενες φάσεις "συναντάμε και ζητήματα εκτός ύλης", όπως διαπιστώνει ο εκπαιδευτικός. Στο περιθώριο της συζήτησης ο κος Νικολαΐδης μας ενημέρωσε ότι και φέτος, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, το δραστήριο τοπικό παράρτημα στο οποίο είναι πρόεδρος, πραγματοποιεί μαθήματα προετοιμασίας, εξειδικευμένα, γι' αυτούς τους διαγωνισμούς.


"Γεννιέται" ένας νέος διαγωνισμός
Ο Ν. Νικολαΐδης μας ενημερώνει και για μία ακόμη εξέλιξη, που απέχει χρονικά, αλλά είναι ενδιαφέρουσα. Πρόκειται για τη δημιουργία ενός νέου διαγωνισμού. Πιο συγκεκριμένα, το 3ο ΓΕΛ Κομοτηνής σε συνεργασία με το παράρτημα Ροδόπης της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης διοργανώνει "διαγωνισμό Γρίφων, Λογικής και Μαθηματικών", στον οποίο οι μαθητές καλούνται να επιλύσουν γρίφους από τον χώρο των μαθηματικών χρησιμοποιώντας τη λογική τους σκέψη.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές που φοιτούν σε γυμνάσια και λύκεια όλης της χώρας. Κάθε σχολείο μπορεί να συμμετάσχει με πέντε το πολύ ομάδες. Η κάθε ομάδα θα αποτελείται από τρεις μαθητές. Στόχοι του διαγωνισμού είναι οι εξής: Η καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας και ευγενούς άμιλλας μεταξύ των μαθητών. Η ανάδειξη του κυρίαρχου ρόλου των μαθηματικών στην κοινωνία καθώς και της διεπιστημονικότητας μέσα από γρίφους ποικίλης θεματικής ύλης. Η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης ως εργαλείου για τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικά προβλήματα. Η επαφή των μαθητών με πρακτικές εφαρμογές των μαθηματικών.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr