Εργασίες μαθητών του 3ου ΓΕΛ Κομοτηνής μας έμαθαν ...λογική και μαθηματικά | xronos.gr
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Μ.Ε. ΡΟΔΟΠΗΣ

Εργασίες μαθητών του 3ου ΓΕΛ Κομοτηνής μας έμαθαν ...λογική και μαθηματικά

09/05/18 - 10:00

Επετειακή ημερίδα με κεντρικό ομιλητή τον καθηγητή Χαράλαμπο Σακονίδη πραγματοποίησε το παράρτημα Ροδόπης της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας


Στο πλαίσιο των 100 χρόνων της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) και του Έτους Μαθηματικών, το παράρτημα ΕΜΕ Ροδόπης διοργάνωσε ημερίδα μαθηματικών με θέμα «Γιατί μαθαίνω Μαθηματικά;». Μέσω των εργασιών της ημερίδας επιχειρήθηκε να δοθεί κίνητρο στους μαθητές να καλλιεργήσουν τη μαθηματική σκέψη και να εντρυφήσουν στη μαθηματική επιστήμη. Επίσης παρουσιάστηκαν τρόποι ώστε ο δάσκαλος, ο καθηγητής και ο κηδεμόνας, να ενισχύσουν την ενασχόληση του μαθητή με τα μαθηματικά. Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο μουσικό σχολείο Κομοτηνής το απόγευμα του Σαββάτου 5 Μαΐου, ενώ μετά το πέρας των εργασιών της βραβεύτηκαν 23 μαθητές που διακρίθηκαν σε μαθηματικούς διαγωνισμούς της ΕΜΕ, όπως αναδείξαμε στην χθεσινή έκδοση του "Χ".


"ΓΙΑΤΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ;"
Το άνω ερώτημα κλήθηκε να πραγματευτεί ο καθηγητής τομέα θετικών επιστημών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Χαράλαμπος Σακονίδης, ο οποίος ανέδειξε ότι ο τρόπος διδασκαλίας των μαθηματικών - στις σχολικές αίθουσες - εδώ και περίπου 50 χρόνια έχει μείνει περίπου ο ίδιος, ενώ εξήρε τις προσπάθειες ανθρώπων όπως των μελών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας που δίνουν διαφορετικά κίνητρα στους μαθητές και τους βάζουν στην ουσία της μαθηματικής σκέψης. Στην απουσία πολιτικής βούλησης είδε τις ευθύνες για τη στασιμότητα στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σχολείο, ο κος Σακονίδης. 
"Εκδηλώσεις όπως η σημερινή (σ.σ. ημερίδα) είναι σημαντικές, γιατί παρουσιάζουν τα μαθηματικά όχι ως ένα στεγνό αντικείμενο με δυσκολίες αλλά ως μέρος της καθημερινότητάς μας. Τέτοιες εκδηλώσεις φέρνουν κοντά τους γονείς, τους μαθητές και τους μαθηματικούς, οι οποίοι πρέπει να συνομιλούν για να λύσουν το μεγάλο πρόβλημα του πώς οι μαθητές θα εμπλακούν ουσιαστικά σε αυτό που λέμε μαθηματική σκέψη", είπε, ενώ για το τί τελικά είναι τα μαθηματικά και γιατί τα μαθαίνουμε, απάντησε πως "είναι ένας τρόπος για να καταλαβαίνουμε τον κόσμο γύρω μας".


ΠΡΑΞΕΙΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ
Με ενδιαφέρον το ακροατήριο άκουσε τις παρουσιάσεις των εργασιών των μαθητών του 3ου ΓΕΛ Κομοτηνής. "Κάνοντας τις μαθηματικές πράξεις …πράξη ζωής" ονομαζόταν η εργασία των μαθητών Κώστογλου Φώτης, Λόγου Παναγιώτης, Κανιμάς Γεώργιος, Κανιμάς Γιάννης, Πούλιου Θεοφανία, Κούτρα Κωνσταντίνα, Τσισμαλίδου Ιωάννα, Αναστασιάδου Σοφία, Πετροπούλου Χριστίνα-Αθανασία, που μας έδειξαν πώς χρησιμεύουν τα μαθηματικά στην καθημερινή ζωή. Συντονιστές καθηγητές ήταν οι Στ. Μαυρίδου (φιλόλογος), Κ. Παιδαράκη (φιλόλογος), Ελ. Σολωμού (φιλόλογος).


Ακολούθησε η παρουσίαση της εργασίας "Το ταξίδι του Ευκλείδη στον χρόνο", που ήταν μία δημιουργική εργασία των μαθητριών του 3ου ΓΕΛ Κομοτηνής, Γιαλαμίδου Ιωάννας, Δουργουνάκη Ιωάννας, Κατσιγιαννάκη Ελένης. Συντονιστές τους ήταν οι καθηγητές Ανδρέας Λύκος, Σταυρούλα Χρηστέα.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr