Κραυγή αγωνίας από τα τουριστικά γραφεία της ΑΜΘ | xronos.gr
ΕΚΑΝΑΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Κραυγή αγωνίας από τα τουριστικά γραφεία της ΑΜΘ

01/02/22 - 9:00

Γνωστοποίησαν τα αιτήματά τους σε φορείς της περιοχής μας  Δ. Δολιανίτης: Ξεκινήσαμε την πορεία μας από τις φυλακές, γιατί εάν δεν λυθούν τα προβλήματά μας εκεί θα καταλήξουμε

Οι ιδιοκτήτες τουριστικών γραφείων στην Ανατολική Μακεδονία και την Θράκη αγωνιούν για το μέλλον τους, για αυτό και χθες 31/01 πραγματοποίησαν αυτοκινητιστική πορεία διαμαρτυρίας στην πόλη της Κομοτηνής. Η πορεία έγινε με την χρήση τουριστικών λεωφορείων και είχε ως συμβολική αφετηρία τις φυλακές της Κομοτηνής, ενώ τα λεωφορεία διέσχισαν κεντρικούς δρόμους της πόλης. 

Όπως είπε ο Δημήτρης Δολιανίτης  ιδιοκτήτης γραφείου ταξιδιών στην Κομοτηνή που συμμετείχε στην πορεία διαμαρτυρίας, η αφετηρία της πορείας ήταν οι φυλακές της Κομοτηνής, καθώς «εάν δεν λυθούν τα προβλήματά μας θα καταλήξουμε στην φυλακή». Πάνω στα λεωφορεία τους είχαν κολλήσει αφίσες που έλεγαν «διαμαρτυρία», ενώ ελληνικές σημαίες κυμάτιζαν στα λεωφορεία. Η συμμετοχή στην πορεία ήταν αντιπροσωπευτική για όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ και έγινε ως Σύνδεσμος Τουριστικών Λεωφορείων ΑΜΘ. 

Να σημειωθεί πως η Περιφέρεια ΑΜΘ αριθμεί 170 τουριστικά λεωφορεία και 58 τουριστικά γραφεία.


Λύσεις στα ζητήματα που ταλανίζουν τα κλάδο ζητάει ο Δ. Δολιανίτης
Η χθεσινή διαμαρτυρία αποτελεί την αφετηρία κινητοποιήσεων το επόμενο διάστημα «για να λυθούν τα τρομερά προβλήματά μας που έχει αφήσει η πανδημία του κορωνοϊού στο επάγγελμά μας», ανέφερε κος Δολιανίτης.

Το σημαντικότερο είναι κατά τον κο Δολιανίτη ότι «μας άφησαν εκτός αναπτυξιακού Νόμου. Όλοι οι επιχειρηματίες είναι κοινωνοί του νέου αναπτυξιακού νόμου εκτός των τουριστικών λεωφορείων και γραφείων. Πρέπει να βρεθεί μια λύση για αυτό».

Λύση ο κος Δολιανίτης ζήτησε και στο θέμα του ΦΠΑ, καθώς όπως τόνισε «εμείς ανταγωνιζόμαστε τους γείτονες μας  σε Βουλγαρία και Τουρκία που έχουν ΦΠΑ 6%. Υπάρχει ακόμα και άνισος ανταγωνισμός αναφορικά με τα καύσιμα σε σχέση με τις γειτονικές χώρες».

Υπό αυτές τις συνθήκες, ο Δημητρής Δολιανίτης εκπέμπει σήμα SOS και λέει πως «δεν μπορούμε να επιβιώσουμε. Ζητάμε την στήριξη της πολιτείας και της τοπικής κοινωνίας». 

Οι ιδιοκτήτες των τουριστικών γραφείων στην Κομοτηνή επισκέφθηκαν και έδωσαν τα αιτήματά τους στον περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστο Μέτιο, τον αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης Νίκο Τσαλικίδη, τον δήμαρχο Κομοτηνής Γιάννη Γκαράνη και τον πρόεδρο του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης Αντώνη Γραβάνη, όπως ενημέρωσε ο κος Δολιανίτης.


Τα αιτήματα του κλάδου 
Η Ένωση Επιχειρηματιών Τουρισμού Ιδιοκτητών Τουριστικών Γραφείων και Λεωφορείων Ελλάδος απέστειλε επιστολή προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και σε υπουργούς μεταξύ άλλων, γνωστοποιώντας 10 αιτήματα του κλάδου. 

Αναλυτικά αυτά είναι τα εξής: 

  1. Μείζον θέμα παραμένει η ρευστότητα των επιχειρήσεων μας. Η αποζημίωση της μειωμένης πληρότητας 65% των τουριστικών λεωφορείων, για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο 2020 ήταν σταγόνα στον ωκεανό για τις επιχειρήσεις μας που παραμένουν ανενεργές 21 μήνες και τα λεωφορεία μας ουσιαστικά ακινητοποιημένα. Ζητάμε την άμεση στήριξή μας και την επείγουσα προώθηση αποζημίωσης των τουριστικών λεωφορείων για τουλάχιστον άλλους τέσσερις μήνες (Σεπτέμβριο έως Δεκέμβριο 2020), όπου η πληρότητα ήταν επίσης μειωμένη αλλά και για τους επόμενους μήνες έως σήμερα όπου συνεχίζεται το μέτρο (85%). Επίσης, να δοθεί η αποζημίωση και στα νόμιμα λεωφορεία που δεν είχαν προμηθευτεί εγκαίρως το Η.Α.Σ.
  2. Τα τουριστικά γραφεία και τα τουριστικά λεωφορεία δημοσίας χρήσης δεν περιλαμβάνονται στον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο, παρά τις υποσχέσεις του Υπουργού και του Υφυπουργού Ανάπτυξης.
  3. Το λειτουργικό κόστος μιας τουριστικής επιχείρησης που διατηρεί γραφείο είναι μεγάλο, καθώς πρέπει να υπολογίσουμε το ενοίκιο, τη μισθοδοσία των υπαλλήλων (γραφείου & οδηγούς), τις ασφαλιστικές εισφορές, τις ΔΕΚΟ (τηλέφωνα, ηλεκτρικό ρεύμα νερό κλπ.).
  4. Στις αρχές του έτους πληρώσαμε τέλη κυκλοφορίας για τα λεωφορεία μας. Με τα λεωφορεία ακινητοποιημένα, τι νόημα έχουν τα τέλη; Θα πρέπει να υπάρξει ρύθμιση για το θέμα. Ήδη με παρέμβαση του κ. Βεσυρόπουλου, για το 2021 & 2022 είχαμε μείωση των τελών σε ποσοστό 50%.
  5. Η μόνιμη υπαγωγή των μεταφορών σε καθεστώς ΦΠΑ 13%. Η προηγούμενη κυβέρνηση το 2015, σε μια νύχτα, άλλαξε το ΦΠΑ από 13% σε 23% και στη συνέχεια σε 24%. Το αποτέλεσμα ήταν να πληγούν σοβαρά οι επιχειρήσεις μας. Το μέτρο λοιπόν του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές και το τουριστικό πακέτο πρέπει να γίνει μόνιμο.
  6. Η συνέχιση των προγραμμάτων επιδότησης ενοικίου για τις επιχειρήσεις μας και αναστολής του προσωπικού μας είναι άμεσα ζητούμενα, για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις μας να επιβιώσουν και να μην απολύσουμε τους υπαλλήλους μας.
  7. Η συνέχιση των αναστολών πληρωμής ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων για τις επιχειρήσεις μας, τουλάχιστον ως το τέλος του 2022 καθώς και η κατάργηση τυχόν προστίμων που αφορούν υποχρεώσεις την περίοδο της πανδημίας. Δυστυχώς η επανεκκίνηση των εργασιών μας δεν γίνεται από τη μια ημέρα στην άλλη. Χρειάζεται χρόνος για να ορθοποδήσουν οι επιχειρήσεις μας.
  8. Η παράταση του ορίου ηλικίας διαγραφής των τουριστικών λεωφορείων. Αυτή τη στιγμή είναι στα 27 χρόνια, όμως, δεδομένων των συνθηκών, είναι σήμερα απαγορευτικό για αρκετούς συναδέλφους να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία τους. Η παράταση 2 ή 3 ετών που ζητάμε θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένη, βεβαίως και για τα καινούρια λεωφορεία που έχασαν ήδη 2 χρόνια από την απόσβεση του κόστους αγοράς.
  9. Τα πιστωτικά σημειώματα (vouchers) είχαν 18μηνη ισχύ. Πήραν παράταση ως τον Μάρτιο του 2022 όμως και πάλι αυτό δεν είναι αρκετό. Μιλάμε για χρήματα που και εμείς με τη σειρά μας αποδώσαμε σε ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες κ.λπ. για την πραγματοποίηση εκδρομών, και που ποτέ δεν μας επιστράφηκαν, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις ξενοδοχείων που έκλεισαν και δεν άνοιξαν ποτέ.
  10. Η υποκλοπή έργου από τα υπεραστικά λεωφορεία. Η επόμενη μέρα θα μας βρει όλους σοβαρά πληγωμένους. Ζητούμε να υπάρξει παρέμβαση και στα Υπουργεία Μεταφορών και Παιδείας για το θέμα ιδιαίτερα των σχολικών εκδρομών και μισθώσεων λεωφορείων. Ενώ το έργο των υπεραστικών λεωφορείων είναι αποκλειστικά η δημόσια συγκοινωνία, πάντα υπάρχει από τον νομοθέτη ένα “παράθυρο” σε κάθε νόμο, είτε ένα “κατ’ εξαίρεση” ή “χερσαία μέσα” που αφήνει αοριστία στην ερμηνεία του νόμου. Αποτέλεσμα είναι τα υπεραστικά λεωφορεία μονίμως να υποκλέπτουν έργο από τα τουριστικά. Πρέπει λοιπόν και αυτό να ξεκαθαριστεί.


Βίντεο:

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr