Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Παράλληλα είναι μέλος και της ομάδας που ετοιμάζει το πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα των λατινικών
Ο Χάρης Μιχαλόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής Λατινικής Φιλολογίας του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ στην Κομοτηνή συμμετέχει στην ομάδα εργασίας για τη συγγραφή του νέου βιβλίου των Λατινικών για τα σχολεία. Μιλώντας μέσω του ράδιο Χρόνος 87.5fm είπε πως το εγχειρίδιο των λατινικών δεν είχε αλλάξει εδώ και 40 χρόνια, αλλά αποτελούσε ένα καλό βιβλίο. «Μετά από τόσα χρόνια και η ίδια η παιδαγωγική διαδικασία έχει αλλάξει» τόνισε.
Παίρνει μέρος και στην ομάδα για το πρόγραμμα σπουδών-μαθημάτων
Το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έκανε μια πρόσκληση σε ειδικούς ώστε να συγκροτηθούν επιτροπές για την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών-μαθημάτων στη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Σε ένα από τα προγράμματα παίρνει μέρος ο κος Μιχαλόπουλος που όπως πληροφόρησε επί ένα χρόνο σε συνεργασία με τους συνεργάτες του ετοίμασε το νέο πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα των λατινικών, το οποίο έχει ως σκοπό να δώσει μια νέα πνοή σε ένα μάθημα «παρεξηγημένο». «Το πρόγραμμα έχει κατατεθεί και έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και σε αυτήν την φάση ξεκινάει η επιμόρφωση. Εμείς έχουμε καταρτίσει και ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης που θα βοηθήσει τους συναδέλφους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ώστε να εφαρμόσουν αυτό το πρόγραμμα, αρχή γενομένης από του χρόνου σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία» επισήμανε ο καθηγητής. Αυτό σημαίνει πως και στο 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής που γίνεται πειραματικό ενδέχεται να εφαρμοστεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προβλέπεται η πιλοτική εφαρμογή όλων αυτών των προγραμμάτων, ώστε να υπάρχει αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς για το πως “περπατούν” τα συγκεκριμένα προγράμματα στα σχολεία. Κατά τον κο Μιχαλόπουλο «αυτό που προσπαθεί το νέο πρόγραμμα να κάνει είναι να προσαρμοστεί στις νέες ανάγκες που έχουν οι μαθητές στις μέρες μας. Η βασική διαφοροποίηση του νέου προγράμματος σπουδών είναι ότι μαζί με την γλώσσα έχουμε μια “μετακίνηση” από την γλώσσα προς τον ρωμαϊκό πολιτισμό. Η γλωσσική διδασκαλία πλέον συνοδεύεται αναγκαστικά με επαφή με τους Ρωμαίους».
Γιατί να διδάσκεται κάποιος λατινικά;
Ο καθηγητής κλήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα που έχει απασχολήσει -κυρίως μαθητές- στο γιατί κάποιος να διδάσκεται τα λατινικά ή τα αρχαία ελληνικά από την στιγμή που αποτελούν γλώσσες που πλέον δεν χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία.
Απαντώντας σημείωσε ότι «οι γλώσσες του προελθόντος όπως τα λατινικά και τα αρχαία Ελληνικά δεν τις μαθαίνουμε για να επικοινωνούμε, αλλά γιατί μας “ξεκλειδώνουν” πολιτισμούς, κείμενα και νοοτροπίες. Συγκεκριμένα τα λατινικά μας “ξεκλειδώνουν” ένα κόσμο που είναι πολύ περισσότερο παρών στην καθημερινότητα μας από ότι ενδεχομένως να νομίζουμε» και συμπλήρωσε πως τα λατινικά είναι το μόνο μάθημα που δεν είναι αυστηρά ελληνοκεντρικό στα σχολεία της χώρας και λειτουργεί μέσα στα πλαίσια της καλλιέργειας της ευρωπαϊκής ταυτότητας.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News