Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Μεγάλες αυξήσεις μετά την παραχώρηση της Εγνατίας σε ιδιώτη προβλέπει η κοινή υπουργική απόφαση
Πίνακας: Αναλυτικά όλες οι αυξήσεις που τίθενται σε εφαρμογή
Πολύ σημαντικές αυξήσεις -κατά μέσο όρο 30 με 35%- στις τιμές των μετωπικών διοδίων της Εγνατίας Οδού προβλέπει η κοινή υπουργική απόφαση, που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Αναλυτικά τις νέες τιμές μπορείτε να δείτε στον αναλυτικό πίνακα.
Χαρακτηριστική είναι η άνοδος στην τιμή για να διανύσει κανείς το δρομολόγιο μεταξύ Κομοτηνή και Θεσσαλονίκη, όπου καλείται να πληρώσει 9,8€ κι άλλα τόσα για την επιστροφή, δηλαδή συνολικά 19,6€, σχεδόν 20€. Μέχρι σήμερα το ίδιο δρομολόγιο κοστίζει σε διόδια 15,2€ (7,6€ ανά διαδρομή). Οι τιμές αυτές ισχύουν για απλό επιβατικό αυτοκίνητο. Εάν στα διόδια προστεθεί το ιδιαίτερα αυξημένο μεταφορικό κόστος, εξαιτίας «παγίωσης» της απλής βενζίνης σχεδόν στα 2€/λίτρο, αντιλαμβάνεται κανείς ότι πλέον η μετακίνηση από και προς Θεσσαλονίκη καταντά ιδιαίτερα κοστοβόρα.
Οι αυξήσεις στο Κομοτηνή - Θεσσαλονίκη: Διόδια Θεσσαλονίκης 0,55 ευρώ (από 0,50 ευρώ, αύξηση 10%). Διόδια Ανάληψης 2,35 ευρώ (από 1,80 ευρώ, αύξηση 30%). Διόδια Ασπροβάλτας 1,10 ευρώ (από 0,90 ευρώ, αύξηση 22%). Διόδια Μουσθένης 2,15 ευρώ (από 1,60 ευρώ, αύξηση 34%). Διόδια Καβάλας 1,85 ευρώ (από 1,40 ευρώ, αύξηση 32%). Διόδια Ιάσμου 1,80 ευρώ (από 1,40 ευρώ, αύξηση 28%). Επίσης, τα διόδια Μέσης ανεβαίνουν στα 2,20 ευρώ (από 1,70 ευρώ, αύξηση 29%).
Να σημειωθεί, πάντως, ότι παραμένουν ακόμη σε ισχύ οι απαλλαγές για μόνιμους κατοίκους, που στην περίπτωση των Ροδοπιτών ισχύουν για τους σταθμούς σε Μέστη και Ίασμο. Ωστόσο, πιθανό είναι το ενδεχόμενο σε δεύτερο χρόνο αυτές οι απαλλαγές να απαλειφθούν.
Ανάλογες είναι οι αυξήσεις στους υπόλοιπους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων επί της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων, ενώ τα διόδια της υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου - Πρέβεζας παραμένουν ως έχουν.
Κίνδυνος και νέων αυξήσεων
Οι αυξήσεις, τις οποίες υπέγραψαν οι υπουργοί Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης κι ο υφυπουργός Οικονομικών Θανάσης Πετραλιάς, ήταν προϋπόθεση για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για 35 έτη σε ιδιώτη (κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ - Egis).
Μάλιστα, στους όρους της παραχώρησης, αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο, όταν ολοκληρωθούν κάποιες απαραίτητες εργασίες από τους ιδιώτες, να ανέβουν ξανά οι τιμές.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News