Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Τουλάχιστον 200 αρνητικά σχόλια για τον σχεδιασμό νέων πλευρικών διοδίων παρά το οδόστρωμα παρωδία, έλαβε ο «Χ»
«Βροχή» πέφτουν τα παράπονα προς την Εγνατία Οδό για την πρόοδο του σχεδιασμού τοποθέτησης κι άλλων πλευρικών διοδίων στη Ροδόπη. Μετά τα πλευρικά διόδια Μέστης, αυτά τα εικοσιτετράωρα τοποθετήθηκαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον κόμβο της Βιομηχανικής Περιοχής Κομοτηνής για την κατασκευή πλευρικών σταθμών διοδίων. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό μετά την Βι.Πε. -σε άγνωστο χρονοδιάγραμμα- θα ακολουθήσει και ο κόμβος Ιάσμου.
Αλγεινή εντύπωση κάνει ότι η Εγνατία δεν ενημέρωσε κανέναν για το πότε θα κλείσει τον κόμβο κι ο «Χ» μετέφερε την ενημέρωση που λάβαμε… μέσω της Αστυνομικής Διεύθυνσης. Απόντος του όποιου διαλόγου με την τοπική κοινωνία, όλοι βρέθηκαν προ εκπλήξεων και σα να μην έφτανε αυτό, ο δρόμος παραμένει ασυντήρητος και κρύβει κινδύνους.
Πάνω από 200 αρνητικά σχόλια
Πάνω από 200 αρνητικά σχόλια -προς την Εγνατία- έλαβαν τα ηλεκτρονικά δημοσιεύματα του «Χ», όπως κι ένα σχετικό βίντεο στο οποίο αποτυπώνονται μία σειρά από κακοτεχνίες στο οδόστρωμα. Οι πιο ψύχραιμοι ζητούν πρώτα να επισκευαστεί το οδόστρωμα και μετά να κατασκευάζονται διόδια και να ταλαιπωρούνται οι οδηγοί με αυθαίρετο κλείσιμο κόμβων, οι δε πιο επιθετικοί ασφαλώς υβρίζουν την Εγνατία.
«Δεν φταίει κανείς, εμείς φταίμε που δεν ξεσηκωνόμαστε. Δύο διόδια στον Νομό Ροδόπης, κατασκευάζουν παράπλευρα, αποκλείοντας οικισμούς και επιχειρήσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα και παρόλα αυτά ο δρόμος παραμένει σε αθλία κατάσταση. Ζούμε το θέατρο του παραλόγου» έγραψε ένας αναγνώστης. Άλλος πρόσθεσε: «να ληφθεί υπ' όψιν και η επικινδυνότητα που ενέχει αυτή η κατάσταση (εν. οδόστρωμα) και ότι είναι η είσοδος στη χώρα μας που θα έπρεπε να είναι κόσμημα. Ντροπή (…) γιατί άραγε πληρώνουμε διόδια;». Τρίτος έγραψε: «είμαι οδηγός στο ΚΤΕΛ. Περνάμε το δρόμο γεμάτο λακκούβες. Ο κόσμος ταλαιπωρείται και οδηγούν στην αριστερή λωρίδα». Κι άλλα ενδεικτικά σχόλια: «πριν από λίγο γύρισα από Αλεξανδρούπολη. Ο δρόμος όλο και πιο χάλια / εργασίες που σε άλλες χώρες θα κρατούσαν το πολύ μία εβδομάδα, εδώ θα κρατήσουν πάνω από 3 μήνες, όπως στον κόμβο της Μέστης / δέχομαι να πληρώνω για να έχω ένα δρόμο στον οποίο θα κυκλοφορώ με ασφάλεια, όχι σε αυτό το χάλι / αίσχος σε ποιον δρόμο βάζεις διόδια που δεν μπορείς να οδηγήσεις με ασφάλεια».
«Διόδια στην ανάπτυξη» και παρέμβαση στη Βουλή
Από τον βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ κατατέθηκε σχετική επερώτηση, με την οποία θίγει όχι μόνο την κατασκευή νέων διοδίων, την ταλαιπωρία των οδηγών, τον αιφνιδιασμό τους και την κακή ποιότητα του οδοστρώματος, αλλά και ειδικότερα ζητήματα απο-επένδυσης στη βιομηχανική ζώνη του νομού Ροδόπης. Γι’ αυτό η επερώτηση φέρει τον χαρακτηριστικό τίτλο «διόδια στην ανάπτυξη της Θράκης».
Στο κείμενο της επερώτησης ο βουλευτής του νομού δεν κρύβει πως «η κατασκευή του κόμβου στην ΒΙ.ΠΕ. της Κομοτηνής αποτελούσε πάγιο και διαρκές αίτημα της τοπικής κοινωνίας, προσδίδοντας στην Βιομηχανική Περιοχή σημαντικό και πολύ ελκυστικό συγκριτικό πλεονέκτημα, διασυνδέοντάς την μέσω των διεθνών οδικών αξόνων και των λιμανιών με τις νέες αναδυόμενες αγορές». Ωστόσο, σημειώνει: «Η ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής που μέχρι το 2000 ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη της Βορείου Ελλάδος με περισσότερες από 90 λειτουργούσες επιχειρήσεις εγκατεστημένες στο έδαφός της, αποτελεί σήμερα ένα απονεκρωμένο σχεδόν κουφάρι με πολύ λίγες επιχειρήσεις σε σταθερή και πλήρη λειτουργία κατά την διάρκεια του έτους […]».
Μετά από σχετική ανάλυση, καταλήγει σε πέντε ερωτήσεις προς τις πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων Ανάπτυξης & Επενδύσεων και του Υποδομών & Μεταφορών:
Α) Προτίθεστε να λάβετε πολιτική απόφαση περί άμεσης ακύρωσης των πλευρικών διοδίων Φύλακα στον κόμβο της ΒΙ.ΠΕ. επί της Εγνατίας Οδού στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, για συμβολικούς και ουσιαστικούς αναπτυξιακούς λόγους, δίνοντας ώθηση στην καθημαγμένη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής και ένα σήμα προς τους πολίτες της Ροδόπης ότι το ελληνικό κράτος εξαντλεί την κοινωνική και πολιτική του ευαισθησία όταν πρόκειται για την Θράκη με τα μεγάλα αναπτυξιακά ελλείμματα και τα τεράστια ζητήματα οικονομικής υστέρησης του τοπικού πληθυσμού σε σχέση με το Μ.Ο. του ΑΕΠ της χώρας;
Β) Σκοπεύετε να θεσπίσετε μεταφορικό ισοδύναμο για την Θράκη στα πρότυπα των νησιωτικών περιοχών της Ελλάδας, που θα λειτουργήσει ως αναπτυξιακό κίνητρο […];
Γ) Με ποιες πολιτικές και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες σκοπεύετε να αναζωογονήσετε την ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής, την στιγμή που παρατηρείται ένταση της αποβιομηχάνισης […];
Δ) Πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή αναλογικών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού; Ισχύουν οι προβλέψεις της ΚΥΑ της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας και πώς εξειδικεύονται οι πολιτικές της νέας κυβέρνησης ως προς το θέμα αυτό;
Ε) Ποιός είναι ο υπεύθυνος φορέας για τον έλεγχο της προόδου των τεχνικών παρεμβάσεων και εργασιών αποκατάστασης επί του οδοστρώματος της Εγνατίας Οδού και ποιός εντέλλεται εκ μέρους του κράτους να αναζητά τις ευθύνες όταν η Εγνατία Α.Ε. αποδεδειγμένα ασκεί πλημμελώς τις υποχρεώσεις συντήρησης του οδοστρώματος, στα όρια πολλές φορές της εγκληματικής αμέλειας σε βάρος της ασφάλειας των εποχούμενων πολιτών; Ασκείται αυτός ο έλεγχος σήμερα και ποιά στοιχεία έχετε στην διάθεσή σας όσον αφορά την κατάσταση του οδοστρώματος της Εγνατίας Οδού από τα ελληνοτουρκικά σύνορα έως τον Νέστο;
Εξαπίνης οι βιομήχανοι της Ροδόπης
Στον ύπνο έπιασε η Εγνατία Οδό και τους βιομηχάνους που δραστηριοποιούνται στη Βι.Πε. Κομοτηνής. Το σχόλιο του προέδρου του συνδέσμου βιομηχάνων Ροδόπης Ιάκωβου Φραντζή στο ράδιο Χρόνος 87.5fm είναι ενδεικτικό: «δεν είχαμε καμία ενημέρωση από κανέναν, ούτε από την Εγνατία ούτε από κάποιον άλλο».
Πάντως, ο κος Φραντζής διατηρεί τους τόνους χαμηλά, ευελπιστεί ο κόμβος να μην παραμείνει κλειστός μέχρι τον Απρίλιο του ’20 [ή να κλείνει τμηματικά] και ο σχεδιασμός να είναι καλός ώστε «με καλή θέληση τα προβλήματα να ξεπεραστούν». Δεν κρύβει όμως την αγωνία του για την επιβάρυνση του επαρχιακού δικτύου και τη διέλευση βαρέων οχημάτων μέσα από οικισμούς όπως ο Ροδίτης.
Σε λειτουργία τα διόδια της Ασπροβάλτας
Κι ενώ όλα τα παραπάνω διαμηνύονται εντός των ορίων του νομού Ροδόπης -που είναι μόλις ένα μικρό τμήμα της Εγνατίας- οι σταθμοί μετωπικών διοδίων πληθαίνουν κατά μήκος του δρόμου, παρ’ ότι οι παροχές της Εγνατίας λιγοστεύουν. Έτσι, μετά το Ωραιόκαστρο, σε λειτουργία μπήκαν από χθες και τα διόδια της Ασπροβάλτας.
Τα ΙΧ αυτοκίνητα θα χρεώνονται με 0,90 ευρώ ανά διέλευση, τα δίκυκλα 0,60 ευρώ, τα οχήματα 2-3 αξόνων, με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, και με ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα 2,30 ευρώ και τέλος, τα οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, 4 και άνω αξόνων, και με ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα θα χρεώνονται με 3,20 ευρώ.
Όσο για το πότε θα τεθούν σε λειτουργία τα πλευρικά διόδια, αυτό παραμένει ακόμη ερωτηματικό.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News