Τι θα δούμε το αθλητικό Σαββατοκύριακο στη Ροδόπη
Κατηγορεί την κυβέρνηση για απόπειρα συγκάλυψης και ζητάει δημόσιες απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα.
«Ο κόμπος στο στομάχι ακόμη υπάρχει» δήλωσε για την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, με θύματα κυρίως νέους και νέες, ο βουλευτής Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Δημήτρης Χαρίτου, μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη.
Η θέση του βουλευτή ήταν ξεκάθαρη, ότι «ο σεβασμός στη μνήμη όλων αυτών των παιδιών είναι να μάθουμε την αλήθεια, να αναζητηθούν οι αιτίες και προφανώς να αναληφθούν οι ευθύνες». Ο Δημήτρης Χαρίτου ευθέως κατηγόρησε την κυβέρνηση για απόπειρα συγκάλυψης ενός προδιαγεγραμμένου εγκλήματος, ενώ επιτέθηκε και στον πρωθυπουργό στον απόηχο της πρόσφατης έγγραφης συγγνώμης του στις οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας. «Χρειάστηκαν πέντε ολόκληρες ημέρες για να ζητήσει μισή συγγνώμη ο πρωθυπουργός της χώρας. Δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος ότι θα έρθουν όλα στα φως. Είναι βάσιμες οι επιφυλάξεις μου, γιατί ο πρωθυπουργός της χώρας δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της διακυβέρνησης εδώ και τέσσερα χρόνια, αλλά προσπαθεί να τις διαχύσει σε κυβερνήσεις 20 ή 50 χρόνων, για τις οποίες αποφάνθηκε ο ελληνικός λαός. Αλλά δεν μας είπε τίποτα για τα τέσσερα χρόνια που κυβέρνηση, αλλά ειδικά για τα δύο-τρία τελευταία χρόνια, που υπήρχαν συγκεκριμένες καταγγελίες εκπροσώπων των εργαζομένων για τους κινδύνους, μετά την παραίτηση του υπεύθυνου ασφαλείας του σιδηροδρόμου» δήλωσε αναλυτικά.
Είχε και εκείνος προειδοποιήσει
Ο βουλευτής Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θύμισε ότι τόσο ο ίδιος προσωπικά όσο συνάδελφοί του από άλλους Νομούς, είχαν προειδοποιήσει για την ελλιπή ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρόμου, την εγκατάλειψη των γραμμών και θέσει συγκεκριμένα ερωτήματα στην κυβέρνηση, τα οποία ουσιαστικά δεν απαντήθηκαν με ειλικρίνεια ποτέ.
Πλέον, μετά την τραγωδία, ο βουλευτής μεταφέρει τη μεγάλη του ανησυχία, ότι μέλημα της κυβέρνησης δεν είναι να έρθουν όλα στα φως, αλλά να συγκαλυφθεί το έγκλημα. Ερωτώμενος εάν ευθύνεται μόνο η παρούσα κυβέρνηση κι όχι μαζί τις όλες οι προηγούμενες, που δεν μερίμνησαν για την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας, αποδέχθηκε το ότι πρέπει να γίνει εις βάθος έρευνα κι όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων για το τι έκαναν και τι παρέλειψαν να κάνουν. «Να πάμε και 20 ή και 50 χρόνια πίσω» συμφώνησε, ενώ για το τι έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ, υποστήριξε τα εξής: «θέλω με ειλικρίνεια να πω, και χωρίς την αίσθηση ότι έγιναν όλα σωστά, γιατί ποτέ δεν γίνονται όλα σωστά, ότι το 2018 το ευρωπαϊκό σύστημα ασφάλειας είχε εγκατασταθεί στους συρμούς τρένων. Επίσης, η σύμβαση για την εγκατάστασή του στη σιδηροδρομική γραμμή -γιατί προϋπόθεση είναι το σύστημα να υπάρχει και στα βαγόνια και στις ράγες- είχε ως προϋπόθεση να ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση. Αυτή ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2019. Τότε, αμέσως παραδόθηκε σύμβαση, για να εγκατασταθεί και στη σιδηροδρομική γραμμή ανάδοχος που όφειλε μέχρι το 2021 να έχει εγκαταστήσει το σύστημα. Το τι έγινε μετά, πρέπει να αναζητηθεί. Προφανώς, δεν πρέπει να οδηγηθούμε σε συγκάλυψη».
Σε αυτό το σημείο υποστήριξε πως όλες οι δηλώσεις, τόσο του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξη Τσίπρα όσο των πολιτικών στελεχών του κόμματος ανά την Ελλάδα, στον απόηχο της μεγάλης τραγωδίας, δεν έχουν στόχο την πολιτική κερδοσκοπία, αλλά σκοπό να γίνουν με διαφάνεια και δικαιοσύνη όλες οι έρευνες, ώστε να μαθευτεί η αλήθεια να αποδοθούν οι ευθύνες.
«Οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν»
Ειδικά για τα τελευταία δύο χρόνια, ο βουλευτής κατήγγειλε πως «υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που έγιναν και δεν μπορεί κανείς να μη τα αναφέρει. Οι εργαζόμενοι με τόση ένταση προειδοποιούσαν για ένα τραγικό δυστύχημα. Είχαν γίνει πολλές καταγγελίες».
Σε αυτό το σημείο άφησε αιχμές για οικονομικές συμφωνίες κάτω από το τραπέζι μεταξύ κυβέρνησης και Hellenic Train εις βάρος της ασφάλειας των επιβατών με αποτέλεσμα να μην έχουν τοποθετηθεί τα συστήματα ασφαλείας, αλλά και για υπουργικό ρουσφέτι στην τοποθέτηση του 60χρονου σταθμάρχη σε αυτή τη θέση ευθύνης παρακάμπτοντας μέχρι και ΦΕΚ που όριζε ηλικιακό όριο διορισμού 48 ετών. Αυτά κι άλλα πολλά πολύ σοβαρά ερωτηματικά στα οποία πρέπει να υπάρξουν απαντήσεις, όπως ζήτησε εμφατικά.
Αναμένουμε απαντήσεις για το Νέο Νοσοκομείο
Στη λοιπή κοινοβουλευτική του δράση, ο Δημήτρης Χαρίτου κατέθεσε ξανά την ερώτηση σχετικά με την πρόσφατη ακύρωση διαγωνισμού κατασκευής του Νέου Νοσοκομείου Κομοτηνής, με αποκλειστική δωρεά 105εκ ευρώ του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. «Θα επιμείνουμε να συζητηθεί, γιατί είναι πάρα πολύ σημαντικό ζήτημα για την περιοχή μας» ξεκαθάρισε, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση για πολιτική ευθύνη, ζητώντας να δοθούν επίσημες απαντήσεις για το τι σκέφτεται να κάνει.
Χαρακτηριστικά, πρότεινε να γίνει δημόσια συζήτηση, για να γνωρίζουμε με διαφάνεια τα δεδομένα, ώστε να τοποθετηθούν με βάση αυτά όλες οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας. Στόχος είναι «να γίνει το Νέο Νοσοκομείο» ξεκαθάρισε, ενώ κατηγόρησε τον υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη πως «δεν απαντά ούτε παίρνει κάποια πρωτοβουλία».
Τέλος, ο Δημήτρης Χαρίτου ανακίνησε για πολλοστή φορά το ζήτημα εγκατάλειψης του παλιού δικαστικού μεγάλου, με ερώτηση προς τον υπουργό Δικαιοσύνης Κώστα Τσιάρα, προειδοποιώντας ακόμη και για πιθανή κατάρρευση του ιστορικού κτιρίου, ζητώντας διάσωση κι αξιοποίησή του.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News