Ο Αριστοτέλης Ρήγας στην Πολιτιστική Κίνηση
Με επιστολή του το περιφερειακό συμβούλιο της ΑΜ-Θ, ζητά αναστολή της λειτουργίας, αλλιώς απειλεί για άμεση κινητοποίηση
Εκτός απροόπτου, η μέρα που μας ξημέρωσε εκτός από την αρχή του χειμώνα, σηματοδοτεί και την "ταφόπλακα" αναφορικά με τα διόδια της Μέστης, τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες λειτουργούν από σήμερα, 1η Σεπτεμβρίου.
Πολιτικοί και φορείς άργησαν χαρακτηριστικά να αντιδράσουν και, όταν αντέδρασαν, οι πράξεις τους κρίθηκαν ανεπαρκείς να αποτρέψουν την πραγματικότητα. Το τελευταίο της "χαρτί" πέταξε χθες Πέμπτη 31 Αυγούστου η Περιφέρεια ΑΜ-Θ, η οποία ζήτησε, δια στόματος περιφερειάρχη Χρ. Μέτιου και προέδρου της ΠΕΔ ΑΜ-Θ Δ. Λαμπάκη, την αναστολή της λειτουργίας των διοδίων έως ότου η Εγνατία Οδός ΑΕ ανταποκριθεί σε όλες της τις συμβατικές υποχρεώσεις. Αποδέκτες του εγγράφου, εκτός από την ΑΕ, ήταν και ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Υποδομών.
"Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης καθώς επίσης και όλη η κοινωνία της Περιφέρειας, για πολλοστή φορά, εκφράζει με έντονο και κατηγορηματικό τρόπο, την πλήρη αντίθεση επί της απόφασης λειτουργίας νέου σταθμού διοδίων στην περιοχή Μέστη Έβρου, από την 1η Σεπτεμβρίου 2017", αναφέρεται στην επιστολή.
Αιτήματα της περιφέρειας είναι αφενός η λειτουργία αναλογικών διοδίων και αφετέρου η ολοκλήρωση των υπό κατασκευή τμημάτων της Εγνατίας οδού στον Έβρο (Αρδάνιο - Ψαθάδες) και ο σχεδιασμός σύνδεσης της Δράμας (άξονας Καβάλα- Δράμα – Σέρρες- Προμαχώνας και κλάδος Αμφίπολης).
Συμπέρασμα στην επιστολή είναι το αίτημα για "άμεση αναστολή της απόφασης λειτουργίας από 1η Σεπτεμβρίου 2017 του νέου σταθμού διοδίων στην περιοχή Μέστη Έβρου και δηλώνουμε ότι σε περίπτωση που δεν εισακουσθούμε στα δίκαια και εύλογα αιτήματά μας, θα προβούμε από αύριο σε δυναμικές κινητοποιήσεις όλοι οι θεσμικοί που εκπροσωπούμε την κοινωνία της Περιφέρειάς μας".
Το ζήτημα ήρθε στην επιφάνεια για μια ακόμη φορά σε συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου και, συγκεκριμένα, το βράδυ της Τετάρτης 30 Αυγούστου, κατόπιν σχετικής εισήγησης του αντιπεριφερειάρχη Έβρου Δημήτρη Πέτροβιτς, ο οποίος απηύθυνε "κραυγή' για λογική. "Δεν γίνεται να σκοτώνονται άτομα στον βόρειο Έβρο κι εμείς να δεχόμαστε έτσι τα διόδια. Έχουν λεφτά να κατασκευάσουν διόδια σε ένα μήνα, αλλά όχι τον άξονα; Είχαμε 40 νεκρούς", είπε σε έντονο ύφος και στη συνέχεια ζήτησε η Εγνατία να ολοκληρώσει τον κάθετο άξονα Έβρου και να επιδιορθώσει όλα τα ελαττωματικά σημεία του οδοστρώματος.
"Είπαμε ότι πρώτα πρέπει να υπάρξουν κάποιες ειδικές ρυθμίσεις από την Εγνατία Οδό Α.Ε. Δεν εισακουστήκαμε, παρά και τη διαμαρτυρία που είχαμε στο σημείο, όταν δεχθήκαμε και δεσμεύσεις βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ, ότι τα διόδια θα λειτουργήσουν μόνο αναλογικά", συμπλήρωσε ο κος Πέτροβιτς κι εξήγησε ότι θα είναι ο πρώτος που θα διαμαρτυρηθεί στο σημείο.
"Λευκή πετσέτα" πέταξε ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης Κώστας Ζαγναφέρης. "Να πάμε εκεί 1η Σεπτεμβρίου, να είχαμε να λέγαμε. Δεν θα γίνει τίποτα, δεν πρέπει να κοροϊδευόμαστε, ούτε να πάμε απλώς για το φαίνεσθαι. Από το 2014 έχουμε τέτοιο πρόβλημα, σταμάτησε κανένα διόδια και δεν το ξέρουμε", εξήγησε μεταξύ άλλων.
Για "κοροϊδία" από την Πολιτεία και την αρμόδια εταιρία έκανε λόγο ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Κώστας Μαρκόπουλος. "Πρέπει να αποδοκιμάσουμε με κάθε δυνατό τρόπο αυτή τη λογική", είπε.
"Με συντονισμένα επιχειρήματα και δράσεις μπορούμε να αποτρέψουμε μια δυσμενή κατάσταση για την περιφέρεια και τους πολίτες μας", πρόσθεσε ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας Αργύρης Πατακάκης.
Ότι η διοίκηση δεν έχει ενιαία θέση, γι' αυτό και δεν κατάφερε να αποτρέψει τα διόδια, κατήγγειλε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Φώτης Καραλίδης. "Άκουσα τέσσερις προτάσεις, τεσσάρων αντιπεριφερειάρχων. Ποια είναι η πρόταση της διοίκησης; Υπάρχει κάτι συγκεκριμένο ή ο καθένας λέει τη δική του πρόταση; Θα παρακαλούσα για μια συγκροτημένη άποψη από όλους μαζί", υπογράμμισε.
"Όταν εμείς σας προτείναμε να φτιάξουμε ένα σαφές πλαίσιο διαμαρτυρίας, εσείς δεν ήσασταν κοντά μας. Αντί να θέσουμε αυτό σαν προτεραιότητα την μη κατασκευή, θέσαμε τα ηλεκτρονικά διόδια", πρόσθεσε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Χρήστος Τρέλλης.
Είτε από σήμερα, είτε αύριο, είτε αν αυτή η τελευταία αντίδραση ακουστεί, το μόνο σίγουρο είναι πως τα διόδια ήρθαν για να μείνουν, την ίδια στιγμή που το οδόστρωμα στον βόρειο Έβρο κάθε χειμώνα είναι και πιο επικίνδυνο.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News