Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
46χρονος ημεδαπός έχασε τη ζωή του σε μετωπική σύγκρουση με αλλοδαπό διακινητή μη νόμιμων μεταναστών που μπήκε… ανάποδα για να αποφύγει τη σύλληψη
Δεν έκανε Ανάσταση ένας 46χρονος συμπολίτης μας, εξαιτίας φριχτού τροχαίου δυστυχήματος στο οποίο δεν έφερε καμία υπαιτιότητα, ωστόσο έμελε να του στερήσει τη ζωή, και συγχρόνως να στερήσει τον πατέρα και τον σύζυγο μίας οικογένειας.
Ο λόγος για 46χρονο Αλεξανδρουπολίτη, που άφησε την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο επί της Εγνατίας Οδού με κατεύθυνση από Κομοτηνή προς Αλεξανδρούπολη, όταν συγκρούστηκε… μετωπικά με αλλοδαπό διακινητή μη νόμιμων μεταναστών που μπήκε ανάποδα στο ρεύμα, προσπαθώντας να αποφύγει τη σύλληψη από την αστυνομία. Από το τροχαίο δυστύχημα έχασε τη ζωή του επίσης ο αλλοδαπός εγκληματίας διακινητής και τέσσερις διακινούμενοι, ενώ έξι ακόμη μεταφέρθηκαν στα Επείγοντα του Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης.
Η υπόθεση άνοιξε ξανά τη συζήτηση περί φύλαξης των συνόρων αλλά και της ασφάλειας ή μη των μεθόδων που χρησιμοποιεί η Ελληνική Αστυνομία στις καταδιώξεις διακινητών. Και φυσικά δεν είναι η μόνη, αφού πριν μερικούς μήνες (09/12/22) διακινητής «εισέβαλε» στον αστικό ιστό της Κομοτηνής και τράκαρε έξω από τη Λέσχη Κομοτηναίων, όπου… από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα διερχόμενους οδηγούς ή πεζούς, ενώ πριν μερικά χρόνια όχημα διακινητή έχει καταλήξει ακόμη και στην πλατεία Ειρήνης, εκτός από τα καθημερινά περιστατικά καταδιώξεων ή και συλλήψεων που λαμβάνουν χώρα σε Εγνατία, Εθνική, επαρχιακές οδούς σε όλο τη Θράκη.
Εμβόλισε αστυνομικό, μπήκε ανάποδα στην Εγνατία
Ο «Χ» μετέφερε το γεγονός από την πρώτη στιγμή, ενώ το μεσημέρι επίσημη ανακοίνωση για το φριχτό δυστύχημα εξέδωσε η ΕΛΑΣ, αποκαλύπτοντας ότι προτού μπει ανάποδα στο ρεύμα της Εγνατίας Οδού, ο διακινητής είχε ήδη εμβολίσει αστυνομικό όχημα, στην απόπειρά του να μη συλληφθεί.
Η ανακοίνωση:
«Στις 15-4-2023 πρωινές ώρες, εντός του οικισμού Μάκρης Αλεξανδρούπολης, αστυνομικοί του Τμήματος Τροχαίας Αλεξανδρούπολης πραγματοποίησαν σήμα στάσης σε ΙΧΕ αυτοκίνητο, πλην όμως, ο οδηγός αυτού δεν συμμορφώθηκε.
Στην προσπάθειά του να διαφύγει τον έλεγχο εμβόλισε το περιπολικό, ενώ ακολούθως συνέχισε την πορεία του, αναπτύσσοντας ταχύτητα και οδηγώντας επικίνδυνα.
Στη συνέχεια το όχημα εντοπίσθηκε να έχει εισέλθει στο αντίθετο ρεύμα της Εγνατίας Οδού Αλεξανδρούπολης - Κομοτηνής και να έχει προσκρούσει μετωπικά με έτερο ΙΧΕ αυτοκίνητο το οποίο οδηγούσε 46χρονος ημεδαπός.
Από το ατύχημα τραυματίσθηκαν θανάσιμα ο 46χρονος ημεδαπός οδηγός του ΙΧΕ αυτοκινήτου και ο αλλοδαπός οδηγός του έτερου οχήματος, ο οποίος όπως διαπιστώθηκε μετέφερε παράνομα στην ενδοχώρα 10 μη νόμιμους μετανάστες, από τους οποίους υπήρξε θανάσιμος τραυματισμός των τεσσάρων και τραυματισμός των υπολοίπων έξι.
Άπαντες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης. Την προανάκριση διενεργεί η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης».
«Πάγια τακτική των διακινητών να μπαίνουν ανάποδα»
«Αυτό το δυστύχημα πραγματικά μας έχει συγκλονίσει όλους. Είναι κρίμα, έκλεισε μία οικογένεια ενός ανυποψίαστου οδηγού» δήλωσε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνοριακών Φυλάκων (ΠΟΣΥΦΥ) Παναγιώτης Χαρέλας.
Αναφορικά με τον τρόπο δράσης των διακινητών, είναι πλέον πασιφανές ότι κάνουν ό, τι περνάει από το χέρι τους για να μη συλληφθούν, ιδίως στις περιπτώσεις δραστών εις βάρος των οποίων εκκρεμεί ένταλμα σύλληψης ή βρίσκονται έξω με αναστολή.
«Είναι πάγια τακτική των διακινητών να μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα, προκειμένου να μην τους ακολουθήσει η αστυνομία, γιατί ξέρουν πολύ καλά ότι το περιπολικό δεν θα μπει στο αντίθετο ρεύμα» δεν έκρυψε ο Παναγιώτης Χαρέλας και τόνισε: «εδώ και χρόνια φωνάζουμε ότι αυτά τα κυκλώματα πρέπει επιτέλους να τα σταματήσουμε, γιατί είναι ωρολογιακές βόμβες στο δρόμο απέναντι από τους ανυποψίαστους οδηγούς.
Πόσες φορές το έχουμε πει εμείς μαζί (εν. στο ράδιο Χρόνος); Μόνο με το να καταγράφουμε το πρόβλημα δεν γίνεται δουλειά».
Θα μπορούσε όμως να έχει αποφευχθεί η μοιραία μετωπική σύγκρουση; Δηλαδή, έκανε η Ελληνική Αστυνομία όσα έπρεπε, προκειμένου να αποτραπεί η είσοδος του διακινητή ανάποδα στην Εγνατία;
Ο πρόεδρος της ΠΟΣΥΦΥ απαντά: «μέλημα όλων των συναδέλφων, όταν εντοπίζουν ένα τέτοιο όχημα, είναι να το σταματήσουν κι ακινητοποιήσουν, με όσο το δυνατό τη μεγαλύτερη ασφάλεια για όλους και νομίζω ότι κατά 95% ή παραπάνω επιτυγχάνεται αυτό. Αλλά τα κυκλώματα είναι αδίσταχτα, δεν σταματάνε σε μπλόκα […].
Μέλημά μας να μη μπαίνουν στον αστικό ιστό, γιατί από τη στιγμή που κινούνται σε αντίθετο ρεύμα, φανταστείτε τι μπορούν να προκαλέσουν μέσα στον αστικό ιστό».
Καρφιά και μέσα επιβράδυνσης
Είναι πλέον φανερό με τον πιο τραγικό τρόπο, ότι τα μέσα που διαθέτει ή αξιοποιεί η ΕΛΑΣ για τον περιορισμό και τη σύλληψη διακινητών δεν επαρκούν και θέτουν σε κίνδυνο ανυποψίαστους πολίτες. «Πρέπει σε κάθε περίπτωση να τους σταματήσουμε (τους διακινητές), δεν πρέπει η αστυνομία να είναι φοβική» ξεκαθάρισε ο Παναγιώτης Χαρέλας.
Προς αυτή την κατεύθυνση, ζήτησε ενίσχυση των μέτρων που χρησιμοποιούνται, όπως για παράδειγμα με τη χρήση καρφιών ή άλλων μέσων επιβράδυνσης των οχημάτων, κατόπιν κατάλληλης εκπαίδευσης των συνοριοφυλάκων, παράλληλα με τη συνέχιση της επάνδρωσης της Συνοριοφυλακής.
Στόχος είναι οι διακινητές να ακινητοποιούνται με τον εντοπισμό τους, πολύ πριν φτάσουν στην Εγνατία, σε πόλεις ή χωριά, σημείωσε ο Παναγιώτης Χαρέλας.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News