Παραβατικότητα, προβλήματα και κρίσεις εντός των σχολικών αιθουσών | xronos.gr
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

Παραβατικότητα, προβλήματα και κρίσεις εντός των σχολικών αιθουσών

29/11/17 - 11:00
234235-24_11.jpg

"Τα σχολεία μας τα τελευταία χρόνια έρχονται αντιμέτωπα με έντονα προβλήματα παραβατικής συμπεριφοράς", δηλώνει η σχολική σύμβουλος Ευαγγελία Σεραφείμ

Παραβατικότητα μαθητών, κρίσεις κάθε λογής κι άλλα φαινόμενα, πρέπει να είναι έτοιμος να διαχειριστεί ο εκπαιδευτικός. Γι' αυτό, προς ενημέρωση των μελλοντικών φιλολόγων η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ελληνικής Φιλολογίας διοργάνωσε εκδήλωση με θέμα: "Εκπαιδευτική Ψυχολογία - Προβλήματα συμπεριφοράς και διαχείριση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον". 


Η εκδήλωση διεξήχθη στη Λέσχη Κομοτηναίων, ενώ η παρουσία πλήθους φοιτητών ήταν αρκετά ενθαρρυντική. Τριτοετής φοιτητής και υπεύθυνος της παράταξης, ο Γιώργος Λένος, μας δηλώνει πως "θέλαμε να κάνουμε μία ημερίδα όχι αμιγώς για φιλολογικά θέματα, γιατί προσωπικά θεωρώ πως είναι κορεσμένα, καθώς κάνουμε πολλά μαθήματα στη σχολή. Γι' αυτό είπαμε να εντρυφήσουμε περισσότερο στο θέμα του εκπαιδευτικού. Ο εκπαιδευτικός σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης έρχεται αντιμέτωπος με προβληματικές συμπεριφορές μαθητών που πηγάζουν από διαφορετικές αιτίες".


Ομιλητές στην εκδήλωση ήταν η σχολική σύμβουλος ΠΕ Έβρου δρ Ευαγγελία Σεραφείμ, η ψυχολόγος ΑΠΘ Γλυκερία Καλαμάτα και ο λογοθεραπευτής-λογοπεδικός Λευτέρης Τσακιρίδης. 


ΕΝΤΟΝΗ Η ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
"Είναι γεγονός ότι τα σχολεία μας τα τελευταία χρόνια έρχονται αντιμέτωπα με έντονα προβλήματα παραβατικής συμπεριφοράς, η οποία έχει τις ρίζες της σε πάρα πολλές παραμέτρους", δηλώνει η σχολική σύμβουλος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον Έβρο Ευαγγελία Σεραφείμ και εξηγεί με ποιο τρόπο πρέπει να αντιδρούν σε αυτά τα φαινόμενα οι εκπαιδευτικοί: 


"Οι εκπαιδευτικοί επιδρούν στους παράγοντες εντός του σχολείου ώστε να μην δημιουργούνται από εμάς τέτοιου είδους προβλήματα κι όταν μας έρχονται απέξω να μπορούμε να παρέμβουμε και εκεί, ώστε μέσα στο σχολείο να μπορεί το παιδί να αλλάξει συμπεριφορά". 
Η δρ Σεραφείμ αναδεικνύει ως συχνότερες παραβατικές συμπεριφορές την επιθετικότητα, συμπεριφορές που αφορούν το ίδιο το άτομο, παραίτηση, απουσία φιλοδοξιών και κινήτρων, αλλά και συμπεριφορές που αφορούν στην αδυναμία συνεργασίας, αδυναμία διαχείρισης συγκρούσεων, κ.ά. 


Η ίδια, ως σχολική σύμβουλος παρέχει στήριξη "ώστε το κάθε παιδί που παρουσιάζει μια τέτοια προβληματική συμπεριφορά να απεμπλακεί από αυτή, διότι είναι δυσάρεστη για το ίδιο το άτομο που είναι φορέας αυτής της συμπεριφοράς, αλλά και να γίνει αποδεκτό από το ευρύτερο σύνολο ώστε να δούμε τη σχολική τάξη να μετατρέπεται σε μια ομάδα που ενδυναμώνει τα άτομα της τα περιλαμβάνει και μέσω της διαδικασίας αλληλοστηρίζονται και προχωρούν όλοι".


ΣΥΜΜΑΧΟΣ ή ΕΧΘΡΟΣ Ή ΕΤΕΡΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ;
Κληθείσα να σχολιάσει το σχολικό περιβάλλον στη Ροδόπη, υπογραμμίζει πως "στη Ροδόπη θεωρούμαστε ομοιογενείς σε σχέση με τα μεγάλα αστικά κέντρα. Η διαφορετικότητα στο πολιτισμικό υπόβαθρο είναι μια από τις αιτίες που μπορούν να προκαλέσουν ασυμφωνία καταρχήν, αδυναμία κατανόησης και συγκρουσιακή διαδικασία. Όταν βρεθούμε σε ένα ετερογενές περιβάλλον και μπορέσουμε να επιβιώσουμε, είμαστε υπέρ διπλάσια δυνατότεροι από αυτή την διαδικασία παρά να ήμασταν μεγαλωμένοι σε ένα μονολιθικό, ιδρυματικά πολιτισμικό περιβάλλον και με συγκεκριμένες παραμέτρους οι οποίες δεν είναι καθόλου αστάθμητες".


Καταληκτικά, η κα Σεραφείμ υπογράμμισε και την αξία της οικογένειας, και μέτρησε "πλήγματα" από την κρίση. "Το σχολείο χωρίς την οικογένεια είναι μισό. Αν δεν έχουμε τη συνεργασία της οικογένειας, η παρέμβασή μας άριστη να είναι δεν θα φέρει αποτέλεσμα. Πρέπει να μας κρατάει το χέρι η οικογένεια. Δεν ζητούμε πολλά από την οικογένεια, θέλουμε ένα ήρεμο, υποστηρικτικό περιβάλλον, αυτό το πολύ απλό είναι και πολύ δύσκολο κάποιες φορές", διαπίστωσε.


ΑΣΤΑΘΜΗΤΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΣΙΜΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Στη συζήτηση συνεισέφεραν και η ψυχολόγος Γλυκερία Καλαμάτα και ο λογοπεδικός-λογοθεραπευτής Λευτέρης Τσακιρίδης. "Οι εν δυνάμει εκπαιδευτικοί είναι καλό να γνωρίζουν ορισμένα πράγματα, προτού ασκήσουν το λειτούργημά τους. Στεκόμαστε στα προβλήματα που μπορούν να προκύψουν σε μία σχολική τάξη και, συγκεκριμένα, για τις κρίσεις. Τέτοιες μπορεί να είναι μία φυσική καταστροφή, ένας τραυματισμός, ένα επίπονο γεγονός ακόμη κι ένας θάνατος", είπε η κα Καλαμάτα και συμπλήρωσε: "Οι φιλόλογοι πρέπει να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι, για να διαχειριστούν τέτοιες καταστάσεις". 


Στο να εντοπίζονται από νωρίς προβλήματα ομιλίας κα, στάθηκε ο κος Τσακιρίδης. "Υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις, στη σχολική επίδοση και στη συμπεριφορά των μαθητών, αν αυτοί αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη γλωσσική ή αρθρωτική ικανότητα ή σε άλλες μορφές προβλημάτων όπως ο τραυλισμός", διαπίστωσε, και στάθηκε στην αξία της πρόληψης και -από νωρίς- θεραπείας: "Τα προβλήματα αυτά είναι συχνά και μπορούν να προκαλέσουν σχολική άρνηση, πρωτογενή και δευτερογενή προβλήματα που αγγίζουν κι ευαίσθητες χορδές όπως αυτές της ψυχολογίας. Όμως, αυτά τα προβλήματα, μπορούν να εντοπιστούν και το κυριότερο να αντιμετωπιστούν έγκαιρα. Η πρόληψη είναι καλύτερη της θεραπείας".

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr