Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Δημήτρης Δολιανίτης: Τα τουριστικά γραφεία είναι πλέον άνευ αντικειμένου Γιώργος Χρυσοχοΐδης: Ελπίζαμε στη φετινή χρονιά, όμως ξαναγύρισαν οι αριθμοί με τα αυξημένα κρούσματα και ο φόβος
«Το τελευταίο πράγμα που σκέφτεται ο κόσμος είναι τα ταξίδια». Στη φράση του αυτή ο τουριστικός πράκτορας, ιδιοκτήτης γραφείου ταξιδιών στην Κομοτηνή Δημήτρης Δολιανίτης συνοψίζει στο ράδιο Χρόνος 87.5fm την πολύ κακή κατάσταση που επικρατεί στον τομέα του οργανωμένου τουρισμού ελέω… πανδημίας. Η εφαρμογή υγειονομικών πρωτοκόλλων που δεν έχουν σαφή διατύπωση επιβαρύνει περαιτέρω την κατάσταση, ενώ πλέον τα ομαδικά ταξίδια αποτελούν μία πρακτική του παρελθόντος. Οικογενειακά ταξίδια με ιδιωτικής χρήσης όχημα και ενοικίαση σπιτιού βραχυχρόνιας μίσθωσης, συνθέτουν πλέον την πρώτη επιλογή όσων θέλουν να ταξιδέψουν έστω και για λίγες μέρες. Η εποχή των τουριστικών λεωφορείων με τα μαζικά γκρουπ ταξιδιωτών έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
«Οι σύλλογοι και οι οργανωμένες ομάδες ταξιδιωτών, που ήταν οι συνήθεις πελάτες μας, πλέον δεν υπάρχουν. Λείπουν και οι σχολικές εκδρομές», λέει ο κος Δολιανίτης, προσθέτοντας με απογοήτευση πως «ουσιαστικά τα τουριστικά γραφεία είναι άνευ αντικειμένου».
Μηδαμινό ενδιαφέρον για το εξωτερικό ακόμα και για τη γειτονική Βουλγαρία
Μειωμένο είναι το ενδιαφέρον και για ταξίδια στο εξωτερικό, λέει ο κος Δολιανίτης, σημειώνοντας ότι «ο κόσμος είναι φοβισμένος, δε γνωρίζει τι του επιφυλάσσει η πανδημία. Φοβάται ακόμη και τα πρωτόκολλα που τυχόν θα εφαρμοστούν στην χώρα που θα ταξιδέψει και παραμείνει εκεί χωρίς να το έχει προγραμματίσει. Ενδεχομένως να επιβαρυνθεί με κόστος διαμονής που δεν το είχε προϋπολογίσει ή να χρειαστεί να απουσιάσει από τη δουλειά του με ό,τι αυτό αρνητικό συνεπάγεται», σημειώνει και κάνει γνωστό πως ακόμη και οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν καλύπτουν πλήρως τις ζημιές λόγω κορωνοϊού. Ούτε μία εκδρομή στην γειτονική Βουλγαρία με τα χιονοδρομικά πλέον δεν επιλέγουν οι ταξιδιώτες από την περιοχή μας, με τον έμπειρο τουριστικό πράκτορα να εξηγεί το γιατί: «Τις εκδρομές στο Μπάνσκο και στο Παμπόροβο τις προσφέρουμε από 50 έως 130 ευρώ το τριήμερο, την ίδια στιγμή όμως ένα μοριακό τεστ κάνει 60 ευρώ. Και φυσικά κανείς δεν απαντάει στο ερώτημα των ταξιδιωτών ποιος καλύπτει το κόστος εάν νοσήσουν ενώ βρίσκονται στο εξωτερικό».
Η οικονομική και υγειονομική κρίση στερούν δραστηριότητες από τα τουριστικά γραφεία, την ίδια στιγμή όμως που οι υποχρεώσεις αυξάνονται. «Τέλη Δεκεμβρίου θα πρέπει να πληρώσω τέλη κυκλοφορίας για λεωφορεία που είναι σταματημένα εδώ και 2 χρόνια. Εγώ με 9 τουριστικά λεωφορεία στο στόλο μου έλαβα εντός δύο ετών επιδότηση 62.000 ευρώ. Πρόκειται για τα χρήματα από τις επιστρεπτέες προκαταβολές, μέρος των οποίων πρέπει να επιστρέψω. Όμως με 200 ευρώ το μήνυμα μόνο ασφάλιστρα για κάθε λεωφορείο και 600 ευρώ τον χρόνο τέλη κυκλοφορίας, χωρίς να συνυπολογίζω τους οδηγούς και τη συντήρηση αυτοκινήτων, η επιδότηση αυτή δεν φτάνει ούτε για τα έξοδα».
Αβεβαιότητα και για τους ξενοδόχους λόγω της πανδημίας
«Ελπίζαμε στη φετινή χρονιά, όμως ξαναγύρισαν οι αριθμοί με τα αυξημένα κρούσματα και ο φόβος» θα δηλώσει χαρακτηριστικά στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο Γιώργος Χρυσοχοΐδης ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου Anatolia στην Κομοτηνή και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκη.
Ο ίδιος διαπιστώνει ένα ενδιαφέρον ενόψει εορτών, ενδιαφέρον όμως που περιορίζεται όσο αυξάνεται ο αριθμός νεκρών, κρουσμάτων και διασωληνωμένων. Ειδικά για την Κομοτηνή, όπως εξηγεί «ανέκαθεν η πόλη κινούνταν με εμπόρους επισκέπτες, αντιπροσώπους, φοιτητές και στρατιωτικούς, γεγονός που ευνόησε την πόλη ακόμη και μέσα στην πανδημία διατηρώντας κάποια πελατεία για τα ξενοδοχεία, ενώ αμιγώς τουριστικές πόλεις δέχτηκαν μεγαλύτερο πλήγμα».
Ενόψει των εορτών ο κος Χρυσοχοΐδης εκφράζει συγκρατημένη αισιοδοξία «η ζήτηση που υπάρχει δείχνει ότι ο κόσμος έχει διάθεση να ταξιδέψει και σε αυτό προσδοκούμε, χωρίς βέβαια να γνωρίζουμε τι θα συμβεί. κανείς δε γνωρίζει την εξέλιξη της πανδημίας και αν μία περιοχή θα ενταχθεί στο “κόκκινο”. Το σίγουρο είναι ότι έχουν αλλάξει οι συνήθειες των πελατών μας», δηλώνει ο ξενοδόχος και συστήνει σε συναδέλφους του υπομονή.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News