Το «Επιχειρείν» στη Ροδόπη του 2025: Από τη Σκέψη στη Δράση | xronos.gr
ΑΡΘΡΟ

Το «Επιχειρείν» στη Ροδόπη του 2025: Από τη Σκέψη στη Δράση

31/12/24 - 8:00
Το «Επιχειρείν» στη Ροδόπη  του 2025: Από τη Σκέψη στη Δράση

Μοιραστείτε το

Γράφει ο Θεόδωρος Σαββάκης, πρόεδρος Επαγγελματικού & Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης

Πιστεύω ότι μπορούμε να βελτιώσουμε το επιχειρηματικό περιβάλλον της Ροδόπης και, ταυτόχρονα, την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας. Το κλειδί είναι η δημιουργία ενός ισχυρού και σύγχρονου brand για την περιοχή μας

Στην άλλη άκρη της γραμμής ο Σταύρος: «Πρόεδρε, χρόνια πολλά… Θα κάνουμε ένα αφιέρωμα για το επιχειρείν της περιοχής μας. Θα ήθελες να γράψεις κάτι σαν πρόεδρος του ΕΒΕΡ;».
«Ναι» απάντησα, αλλά κάπως διστακτικά (Σύστημα ΙΙ - «Σκέψη, Αργή και Γρήγορη» του Daniel Kahneman).

Το δίλημμά μου; Να πω θεωρίες για ανάπτυξη και ευημερία, ή να πω αυτά που πραγματικά πιστεύω, χωρίς φίλτρα; Αυτά που συζητούμε στις παρέες μας, χωρίς τον φόβο της κρίσης ή την αγωνία μήπως στεναχωρήσουμε κάποιον φίλο μας;

Συχνά, υιοθετούμε έναν αρνητισμό για την πόλη μας, για τον Νομό μας γενικότερα, σαν να μην έχουμε κι εμείς το δικό μας μερίδιο ευθύνης. Είναι εύκολο να κατηγορούμε τους άλλους, αλλά αυτό δεν αλλάζει την πραγματικότητα.

Ας μιλήσουμε λοιπόν για το «Επιχειρείν» στη Ροδόπη του 2025.
Η περιοχή μας, μία από τις φτωχότερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι ομολογουμένως ιδιαίτερη. Όχι μόνο λόγω της γεωγραφικής της θέσης, αλλά και λόγω της πληθυσμιακής της σύνθεσης. Αυτά τα χαρακτηριστικά –ειδικά η υποδειγματική συμβίωση ανθρώπων με διαφορετικά θρησκευτικά πιστεύω– θα έπρεπε να αποτελούν πλεονέκτημα για την ανάπτυξη του τόπου μας. Ωστόσο, λειτουργούν συχνά ως άλλοθι που δικαιολογεί την έλλειψη ουσιαστικής δράσης.

Πώς μπορούμε να ανατρέψουμε αυτή τη συνθήκη; Μπορεί να αλλάξει η αναπτυξιακή πορεία της περιοχής;

Η απάντησή μου είναι ξεκάθαρη: Ναι, μπορούμε. Όμως, για να γίνει αυτό, χρειάζονται δύο βασικά συστατικά: κοινοί, ενιαίοι στόχοι και συστηματική δουλειά από όλους μας.
Πιστεύω ότι μπορούμε να βελτιώσουμε το επιχειρηματικό περιβάλλον της Ροδόπης και, ταυτόχρονα, την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας. Το κλειδί είναι η δημιουργία ενός ισχυρού και σύγχρονου brand για την περιοχή μας.

Τί θα είναι αυτό όμως; Γαστρονομικό προϊόν, θρησκευτικοί τόποι λατρείας, σημεία πολιτιστικού ή τουριστικού ενδιαφέροντος; Ή ένα brand που να συνδέει την τοπική επιχειρηματικότητα με την επιστημονική έρευνα, μέσω της συνεργασίας με πανεπιστημιακά ιδρύματα; Και δεν πρέπει απαραίτητα να είναι ένα.

Η περιοχή μας επίσης, μπορεί να στοχεύσει και να αναδειχθεί και ως πρότυπο ανάπτυξης ψηφιακών υπηρεσιών, από τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, μέχρι την εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης σε τομείς, όπως η μεταποιητική γεωργία και η εφοδιαστική αλυσίδα. Τομείς, οι οποίοι στη Ροδόπη δεν είναι τόσο σύγχρονοι, όσο θα έπρεπε. Παράλληλα, δεν πρέπει να αγνοήσουμε τη δυνατότητα ανάδειξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, μέσα από σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, όπως η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, δημιουργώντας έτσι μια νέα εμπειρία, που θα προσελκύει επισκέπτες και θα ενισχύει την τοπική οικονομία.

Αυτό που πρέπει να γίνει –και είναι απαραίτητο– είναι όλοι οι φορείς να καθίσουμε μαζί και να καταλήξουμε σε έναν ή περισσότερους κοινούς στόχους που θα χαρακτηρίζουν την περιοχή μας και θα την κάνουν σημείο αναφοράς. Η επιτυχία όμως δεν σταματά εκεί. Απαιτείται συνέπεια και συνέχεια στη δουλειά μας για την υλοποίηση αυτών των στόχων.

Ως Επιμελητήριο, δεσμευόμαστε να αναλάβουμε πρωτοβουλία και να καλέσουμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σε έναν σοβαρό διάλογο. Μαζί θα αποφασίσουμε και θα δουλέψουμε συστηματικά για την ανάδειξη αυτού που θα κάνει τη Ροδόπη μοναδική.

Μόνο μέσα από τη συλλογική προσπάθεια, τη συνεργασία και την προσήλωση σε κοινές αξίες και στόχους μπορούμε να φέρουμε την αλλαγή που όλοι ονειρευόμαστε.

Καλή και δημιουργική χρονιά!

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr