Τι θα δούμε το αθλητικό Σαββατοκύριακο στη Ροδόπη
Αυθαιρεσίες καθηγητών και παράλογα αιτήματα, είδε ο υπουργός στην αναστάτωση που επικράτησε το προηγούμενο χρονικό διάστημα στο Ιεροσπουδαστήριο
Αυθαιρεσίες καθηγητών και παράλογα αιτήματα, βλέπει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου στην αναστάτωση που επικράτησε το προηγούμενο χρονικό διάστημα στο Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής. Τα παραπάνω διατυπώθηκαν, μεταξύ άλλων, χθες το μεσημέρι στη Βουλή, όπου ο υπουργός απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ. Ο κος Αχμέτ εγκάλεσε τον υπουργό γιατί άργησε σχεδόν τέσσερις μήνες να τοποθετηθεί δημόσια για το θέμα του Ιεροσπουδαστηρίου Κομοτηνής, υπενθυμίζοντας ότι κατέθεσε την πρώτη αναφορά του στις 21 Νοεμβρίου 2018, όταν πρωτοξεκίνησε η κατάληψη στο σχολείο. Κατηγόρησε τον υπουργό γιατί άλλαξε η υπουργική απόφαση του προκατόχου του κου Φίλη, με αποτέλεσμα, όπως είπε, "να προκληθούν σωρεία προβλημάτων" και παράθεσε την απόφαση της σχολικής εφορείας, με αναφορές στον χαρακτήρα του σχολείου.
"Πόσα Ιεροσπουδαστήρια υπάρχουν στην Ελλάδα; Δύο, ένα στην Ξάνθη και ένα στην Κομοτηνή. Όλα αυτά που αναφέρατε γίνονται σε ένα σχολείο και όχι στο άλλο, δηλαδή οι άλλοι δεν έχουν μυαλό να σκεφτούν, δεν έχουν κριτική σκέψη;". Το πρώτο αυτό ερώτημα έθεσε ο υπουργός Παιδείας και ανέδειξε ότι "ορισμένοι καθηγητές αποφάσισαν αυθαιρέτως να μειώσουν τη διδακτική ώρα σε 30 λεπτά και να μειώσουν τα διαλλείματα. Το να μην θέλουν διάλλειμα οι μαθητές, αυτό δεν έχει ξαναγίνει", πρόσθεσε ο κος Γαβρόγλου και κάλεσε τον βουλευτή "να ανιχνεύσουμε - σας καλώ και ιδιαιτέρως αν δεν θέλετε δημόσια - τους πιο σοβαρούς λόγους γι' αυτήν την αναστάτωση στο Ιεροσπουδαστήριο".
Σε άλλο σημείο του λόγου του ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε παράλογα ορισμένα από τα αιτήματα και είπε "θα προχωρήσουμε στην μελέτη αυτών των αιτημάτων συζητώντας και με άλλους, όχι μόνο με συγκεκριμένα άτομα, υπάρχουν επιτροπές, το ΙΕΠ... Οι αλλαγές θα γίνουν με βάση την παιδαγωγική και επιστημονική επάρκεια, ώστε τα Ιεροσπουδαστήρια να παραμείνουν και να γίνουν σύγχρονα σχολεία ιεροδιδασκάλων. Φυσικά όλοι μαθητές που πηγαίνουν στο Ιεροσπουδαστήριο δεν θα γίνουν υποχρεωτικά θρησκευτικοί λειτουργοί. Γι' αυτό το Ιεροσπουδαστήριο πρέπει να είναι ένα σύγχρονο σχολείο και ένα σύγχρονο ιεροδιδασκαλείο".
Όσο για την απόφαση μεταφοράς της λειτουργίας του Ιεροσπουδαστηρίου σε άλλο κτίριο, απόφαση που σήμανε και το τέλος της κατάληψης, ο υπουργός έκανε γνωστό ότι "πολλοί γονείς δυσανασχέτησαν με την κατάσταση και τα παιδιά τους ήθελαν να συνεχίσουν τα μαθήματά τους". Για την λήξη της κατάληψης είπε πως "ευτυχώς επικράτησε η λογική". Ανέδειξε ακόμη ότι συναντήθηκε με τον βουλευτή Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ Μουσταφά Μουσταφά και μαθητές του σχολείου, και θα συναντηθεί με τους μουφτήδες και το ΙΕΠ με στόχο την ολοκλήρωση των προτάσεων. Τέλος, είπε, "οτιδήποτε γίνει στο Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής θα πρέπει να έχει την σύμφωνη γνώση του Ιεροσπουδαστηρίου της Ξάνθης, δεν γίνεται να έχουν διαφορετικά προγράμματα και αναφορές". Είπε ότι καταλυτικό ρόλο στο τέλος της κατάληψης είχε ο βουλευτής Ροδόπης Μουσταφά Μουσταφά, που έκανε διαπραγματεύσεις για την συνέχιση της διδασκαλίας το σχολείο.
Στην δευτερολογία του ο βουλευτής Ιλχάν Αχμέτ ανέδειξε "την αγανάκτηση όλης της μειονότητας, των μαθητών, γονέων και σχολικής εφορείας" και όπως είπε "αυτή η αγανάκτηση θα αυξηθεί πολλαπλασιαστικά, εφόσον χαρακτηρίσατε παράλογα τα αιτήματα". Ανέδειξε ακόμη ότι ο διευθυντής του Ιεροσπουδαστηρίου Κομοτηνής έχει αποκλειστεί από το Εποπτικό Συμβούλιο Μουσουλμανικών Ιεροσπουδαστηρίων Θράκης - ΕΣΜΙΘ (άρθρο 28, ν.4301/2014, αποτελείται από τους τρεις Μουφτήδες της Θράκης, τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, δύο μουσουλμάνους θεολόγους και έναν καθηγητή Πανεπιστημίου με ειδίκευση στην ισλαμική θεολογία). Κατηγόρησε τον υπουργό για προσχηματικό διάλογο και τέλος είπε ότι η κατάληψη "δεν έληξε λόγω της παρέμβασης του βουλευτή Μουσταφά Μουσταφά, αλλά γιατί μεταφέρατε τη λειτουργία του Ιεροσπουδαστηρίου σε άλλο κτίριο. Μέσω εκβιασμού και τρίπλας, με αθέμιτο τρόπο σταματήσατε την κατάληψη". Καταληκτικά μετέφερε απόφαση γονέων και σχολικής εφορείας να συνεχίσουν να αγωνίζονται εφόσον δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα.
"Ισχύει η πληροφορία ότι η κατάληψη δέχεται να μην υπάρχουν διαλλείματα και να γίνονται μαθήματα τριάντα λεπτών; Να κάνεις κατάληψη γιατί διεκδικείς ένα πρόγραμμα σπουδών που αυθαίρετα έχουν επιβάλλει καθηγητές και δεν έχει διαλλείματα. Αυτό είναι πρωτοφανές", επέμεινε ανταπαντώντας ο υπουργός Παιδείας και μίλησε ξανά για "αυθαιρεσία ορισμένων καθηγητών, κάτι δεν πάει καλά".
Όσο για το αν η κυβέρνηση σέβεται την μητρική γλώσσα της μειονότητας, ο κος Γαβρόγλου, ανέδειξε τον Τομέα Ισλαμικών Σπουδών στο ΑΠΘ, τα νηπιαγωγεία που λειτουργούν με βοηθούς νηπιαγωγούς γνώστες της μητρικής γλώσσας και πλέον αυτά ανέρχονται σε 20 έναντι 6 στο παρελθόν. "Στόχος μας είναι η διατήρηση της μητρικής γλώσσας των όποιων μειονοτήτων, αλλά και η σωστή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Είμαστε όλοι Έλληνες πολίτες και πρέπει να γνωρίζουμε την ελληνική γλώσσα". Σε άλλο σημείο μίλησε για "γλωσσική πενία των μαθητών της μειονότητας" για να προσθέτει ότι "εμείς ενισχύουμε στο Ιεροσπουδαστήριο την τουρκική, αραβική και ελληνική γλώσσα".
Καταληκτικά είπε "συναινετικά να αλλάξουμε το πρόγραμμα σπουδών στο Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής, όπου χωλαίνει, αλλά με διαδικασίες που θα περιλαμβάνουν το ΙΕΠ και την παιδαγωγική λογική".
Θυμίζουμε ότι την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου, στην Αθήνα, είχε γίνει συνάντηση αντιπροσωπείας μαθητών και γονέων του Ιεροσπουδαστηρίου Κομοτηνής με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, παρόντος και του βουλευτή Ροδόπης Μουσταφά Μουσταφά. Οι μαθητές είχαν λήξει την κατάληψη στο σχολείο τους, αναμένοντας τα πορίσματα από την συνάντηση με τον υπουργό, λέγοντας πως εάν πεισθούν από τις πρωτοβουλίες του υπουργείο Παιδείας θα σταματήσουν ολοκληρωτικά τις κινητοποιήσεις.
Για το ποιες θα είναι οι αντιδράσεις στα λεγόμενα του υπουργείου Παιδείας στη Βουλή που θέτουν το ζήτημα στη σωστή του βάση, αυτό αναμένεται να το δείξει ο χρόνος.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News