Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Εύστοχη η επιλογή θεμάτων, σύμφωνα με τη φιλόλογο
«Πρεμιέρα» σήμερα των πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.
Το θέμα της έκθεσης αφορούσε την ιστορία και τις ιστορικές γνώσεις: «Αξίζει να μαθαίνουμε για αυτούς τους νεκρούς. Αξίζει να γνωρίζουμε τι έκαναν, πώς σκέφτονταν, πώς ζούσαν».
Στη Λογοτεχνία «έπεσαν» τρία πεζά κείμενα: Του Ραϋμόνδου Αλβανού (Ο ελληνικός εμφύλιος. Μνήμες σε πόλεμο και σύγχρονες πολιτικές ταυτότητες), απόσπασμα από ομιλία της Κικής Δημουλά (από το βιβλίο Εκλήθην ομιλήτρια) και του Θανάση Βαλτινού (Επείγουσα ανάγκη ελέου. Διηγήματα).
Σχολιασμός από το Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης «Θεώρημα»
Σχολιασμό των θεμάτων στο ράδιο Χρόνος 87.5fm έκανε η φιλόλογος του φροντιστηρίου μέσης εκπαίδευσης «Θεώρημα» Βάνα Λεοντίου.
Μιλώντας γενικότερα για τα κείμενα χαρακτήρισε το θέμα «ωραίο» και είπε: «Αν σκεφτεί κανείς ότι έχουν συμπληρωθεί 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση και 100 από τη μικρασιατική καταστροφή… το λες κι αναμενόμενο. Ήταν εύστοχη επιλογή, ανταποκρίνεται στις ανησυχίες των μαθητών κι αποτελεί ερώτημα που μας κάνουν συχνά τα παιδιά».
Σύμφωνα με τη φιλόλογο «τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, δεν ήταν όλα τόσο απλά. Υπήρχαν θέματα που βασίζονταν στην κατανόηση κι άλλα που απαιτούσαν προετοιμασία, γνώση θεωρίας και εξάσκηση από τα παιδιά. Οι υποψήφιοι που είχαν διαβάσει και δεν αγχώθηκαν αρκετά ώστε να μην προσέξουν τις εκφωνήσεις μπόρεσαν ν’ ανταπεξέλθουν».
Συγκεκριμένα, για την περίληψη «μέσα από το κείμενο προέκυπταν οι λόγοι που αποστρέφονται το μάθημα της ιστορίας με λίγα λόγια». Στα ερωτήματα των κειμένων δεν παρατήρησε ιδιαίτερες παγίδες, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας αλλά κατανοητά. Ως προς την έκθεση, οι μαθητές έπρεπε να συντάξουν άρθρο για ιστοσελίδα του σχολείου, δηλαδή με πιο οικείο ύφος. Γι’ αυτό χρειαζόταν εξάσκηση στη συγκεκριμένη μορφή έκθεσης. Το 1ο ερώτημα μπορούσε να απαντηθεί μέσα από τα κείμενα, το 2ο χρειαζόταν περαιτέρω σκέψη από τους υποψηφίους. «Η δυσκολία περισσότερο δεν είναι να σκεφτούν τους λόγους, αλλά το πως θα τους αποτυπώσουν», σημείωσε.
Ως προς την επίδοση των μαθητών, δήλωσαν αισιόδοξοι και πως δεν δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα από το θέμα.
Μπορείτε να ακούσετε αναλυτικά τη συνέντευξη στο σύνδεσμο που ακολουθεί:
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News