Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Συζητάει το πολυδιάστατο ζήτημα της διασυνοριακότητας με διάφορους φορείς της περιοχής
Σειρά επαφών με τοπικούς φορείς που σχετίζονται με τον τουρισμό και την τοπική οικονομία, είχε ο βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στυλιανίδης, θέτοντας στο επίκεντρο την διασυνοριακότητα, η οποία ενώ αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της Ροδόπης, σήμερα λειτουργεί ως μειονέκτημα, καταφέροντας πολλαπλά πλήγματα στην τοπική οικονομία.
Αρχής γενομένης από τον τομέα του τουρισμού, ο κάθετος αγωγός Νυμφαία – Μακάζα, ενώ θα έπρεπε να λειτουργεί ως αγωγός μεταφοράς επισκεπτών στη Ροδόπη, αυτός λειτουργεί ως παροχετευτικός αγωγός των επισκεπτών σε όλη την Περιφέρεια πλην της δικής μας περιοχής. Κυρίως γύρω από αυτόν τον άξονα περιστράφηκε η συζήτηση που είχε ο πρώην υπουργός με τους ξενοδόχους της Ροδόπης, για να καταλήξει σε μία δέσμη προτάσεων που θα προωθήσει προς τα αρμόδια υπουργεία.
Στυλιανίδης: Να μπουν διόδια στον κάθετο άξονα
Συντασσόμενος με την κρατούσα άποψη που λέει ότι η διαχείριση του κάθετου άξονα Νυμφαία – Μακάζα θα έπρεπε να περάσει στην τοπική αυτοδιοίκηση, ο κος Στυλιανίδης κάνει ένα βήμα παρακάτω και συμπληρώνει την τουριστική αξιοποίηση του κάθετου άξονα, με την ανάληψη της διαχείρισης από την Τοπική Αυτοδιοίκηση με «την επιβολή διοδίων, τα έσοδα των οποίων θα διατίθενται αποκλειστικά, εκτός της συντήρησης, για την τουριστική προβολή και τη διοργάνωση δωρεάν εκδρομών από τα Βαλκάνια με πούλμαν αποκλειστικά στην Κομοτηνή και τους οικισμούς του Ν. Ροδόπης. Η χρηματοδότηση θα γίνεται από τα έσοδα των διοδίων και θα εκτελείται από τα ΚΤΕΛ Ροδόπης και άλλα τοπικά τουριστικά πρακτορεία», πάντα σε επίπεδο πρότασης. Σχολιάζοντας δε, την πρότασή του, σημείωσε: «Είναι απαράδεκτο να διέρχονται από την Κομοτηνή 1,9 εκ ΙΧ αυτοκίνητα και να μην μπαίνει κανένα στην πόλη μας, γιατί εγκαταλείφθηκαν μετά το 2009 όλες οι συμπληρωματικές πολιτικές που είχαμε σχεδιάσει για τον κάθετο άξονα της Νυμφαίας. Το δρόμο που φτιάξαμε τον αξιοποιεί έξυπνα η Θάσος και η Καβάλα και τον χρηματοδοτεί η αγορά της Κομοτηνής γιατί κάποιοι αδιαφόρησαν για τις συμπληρωματικές πολιτικές».
Η υπόλοιπη δέσμη Στυλιανίδη περιλαμβάνει τις εξής προτάσεις:
Τη διεκδίκηση υποχρεωτικών εκπαιδευτικών εκδρομών στη Θράκη από το υπουργείο Παιδείας, όπως επί της δικής του υπουργίας.
Την υποχρεωτική επίσκεψη των σπουδαστών των Στρατιωτικών Σχολών, της Διπλωματικής Ακαδημίας, της Σχολής Δικαστών και άλλων οργανωμένων συνόλων στην περιοχή μας.
Την υποχρεωτική ενδιάμεση στάση στην Κομοτηνή, των τουριστικών γκρούπ από τη νότια Ελλάδα που επισκέπτονται την Κωνσταντινούπολη.
Την ανάδειξη του δικτύου μουσείων του Νομού σε ένα εξειδικευμένο οδηγό προβολής.
Την ανάπτυξη με έξυπνες κινήσεις του εκκλησιαστικού, αθλητικού, συνεδριακού, εναλλακτικού τουρισμού μέσα από την αξιοποίηση των υποδομών που έχουμε αναπτύξει τα προηγούμενα χρόνια: κλειστό γυμναστήριο ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ, Πανεπιστήμιο, Μέγαρο Μουσικής, Τσανάκλειο Μέγαρο, Δημοτικό Γήπεδο, Αρχαίο Θέατρο, Μουσεία κλπ.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι βενζινοπώλες
Οι προτάσεις Στυλιανίδη αφορούν εξίσου και τους βενζινοπώλες της Ροδόπης, οι οποίοι βλέπουν τον τζίρο τους να φεύγει στη Βουλγαρία μέσω του κάθετου άξονα. Όποια πρωτοβουλία καταφέρει να ανασχέσει την απώλεια εισοδήματος από την Κομοτηνή προς το εξωτερικό, προφανώς και βρίσκει σύμφωνους και τους βενζινοπώλες οι οποίοι ανήκουν σε έναν κλάδο που δέχεται ισχυρότατες αρνητικές συνέπειες από την ύπαρξη και λειτουργία του άξονα.
Στη μεγάλη εικόνα όμως, όπως σχολίασε ο κος Στυλιανίδης στη συχνότητα του ράδιο Χρόνος 87.5fm «αυτά δεν μπορούν να είναι η πολιτική ενός υπουργού που έτυχε να είναι από την Ροδόπη, αυτά θα πρέπει να υιοθετηθούν ως κυβερνητικές εθνικές πολιτικές.
Στην κατεύθυνση αυτή εργάζομαι και τις επόμενες μέρες θα πληροφορηθείτε μια δυνατή πρωτοβουλία που προσπαθεί να το καθιερώσει αυτό, αξιοποιώντας μια συγκεκριμένη συγκυρία που διαμορφώνεται αυτή την εποχή, ακόμα δεν είμαι σε θέση να σας ανακοινώσω, νομίζω ότι σε λίγες μέρες θα μπορώ να σας την ανακοινώσω και θα ανοίξει τον δρόμο προς αυτήν την κατεύθυνση, θέλω να εμπλέξω το κοινοβούλιο σε αυτήν την ιστορία και θα το πετύχουμε αυτό».
Στην ίδια συνέντευξη, ο πρώην υπουργός εξήγησε λίγο καλύτερα την πρότασή του περί ορθότερης διαχείρισης του κάθετου άξονα: «Εμπλέκεται το υπουργείο Εξωτερικών που πρέπει να άρει την παλιά ρηματική διακοίνωση και να επιτρέψει τα λεωφορεία, εμπλέκεται το τελωνείο, δηλαδή το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο πρέπει να δημιουργήσει ένα σταθμό εντός της ελληνικής επικράτειας για να χτυπήσει το παραεμπόριο, εμπλέκεται η αστυνομία για λόγους ασφαλείας, τρομοκρατίας, διεθνούς εγκλήματος κτλ και εμπλέκεται και το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο θα πρέπει να δώσει την έγκριση σε συνεργασία με τον οργανισμό που σας είπα που είναι η Εγνατία Α.Ε. πριν αυτή να ιδιωτικοποιηθεί, να δώσει την έγκριση της διαχείρισης του δρόμου εκεί που πραγματικά ανήκε και πριν.
Δηλαδή στην περιφερειακή και την τοπική αυτοδιοίκηση και να προβλεφθεί με ειδικό μεμοράντουμ, με ειδική συμφωνία, αυτό το ταμείο να έχει δεσμευμένα έσοδα δηλαδή όχι έσοδα να τα πάρουμε και να οργανώνουμε χορούς και πανηγύρια, αλλά έσοδα που θα δίδονται, σε ένα μέρος για την απόλυτη συντήρηση του δρόμου και σε ένα άλλο μέρος για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη του νομού μας.
Είναι κάτι το οποίο είναι σε αρχικό στάδιο, αλλά είναι κάτι το οποίο συμφώνησαν και οι βενζινοπώλες, συμφώνησαν και οι ξενοδόχοι και πιστεύω συμφωνούν και οι φορείς της αγοράς της πόλης, με τους οποίους ούτως ή άλλως έχουμε κάνει πάρα πολλές κουβέντες.
Θα ξεκινήσει αυτή η προσπάθεια, δεν είναι σίγουρα μια πολιτική που μπορεί να εφαρμοστεί από την μια μέρα στην άλλη γιατί έχει πολλές διαδικασίες, άλλωστε χάσαμε πάρα πολλά χρόνια, πάντως να ξέρετε ότι αυτή η δέσμη πολιτικών, ήτανε προγραμματισμένη να συνοδεύσει την ολοκλήρωση του άξονα και δυστυχώς εγκαταλείφθηκε».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News