Αναπόφευκτη σύγκριση που δεν τιμά τα Επιμελητήρια της Ροδόπης | xronos.gr
ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΤΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗ ΔΕΘ

Αναπόφευκτη σύγκριση που δεν τιμά τα Επιμελητήρια της Ροδόπης

13/09/17 - 11:00

Μόλις 3 εκθέτες με το Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ροδόπης, 21 εκθέτες με το Επιμελητήριο Έβρου

Σε αυτήν την σύγκριση σίγουρα ο χαμένος θα είναι το επιχειρείν στη Ροδόπη. Η καρδιά της επιχειρηματικότητας χτυπάει αυτές τις μέρες στην 82η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου δίνουν «παρών» 43 επιμελητήρια από όλη τη χώρα με 360 επιχειρήσεις. Σε αυτά συγκαταλέγονται και τα δύο Επιμελητήρια της Ροδόπης, με παρουσία όμως εξόχως περιορισμένη και τους λιγοστούς εκθέτες σε αυτά να κάνουν μία φιλότιμη προσπάθεια, που όμως δεν είναι αρκετή για να αναδείξει το επιχειρείν της περιοχής μας. 


Η επίσκεψη μας στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης γίνεται ακριβώς για να καταγράψει την προσπάθεια που κάνουν τα Επιμελητήρια της Ροδόπης, προκειμένου να προβάλλουν όλα όσα έχει να "δείξει" η περιοχή. Το περίπτερο του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης είναι η πρώτη μας στάση. Συναντάμε τον Παναγιώτη Μαργαρίτη αντιπρόεδρο στο Επιμελητήριο και μέλος στον Ελαιοκομικό Συνεταιρισμό Μαρώνειας, τον Παναγιώτη Νικούδη μέλος στον Ελαιοκομικό Συνεταιρισμό Μαρώνειας και τις κυρίες Μαρία Κέκκερη και Ζωή Κέκκερη της ομώνυμης εταιρείας Κέκκερη. Εκπροσωπούν τον Ελαιοκομικό Συνεταιρισμό Μαρώνειας, την εταιρεία Κέκκερη με καφέ και μπαχαρικά, ενώ στο ίδιο περίπτερο εκτίθενται και προϊόντα από την εταιρεία "Αλχημείες της Κλεοπάτρας". Μόλις τρεις, μετρημένοι στα δάχτυλα ενός χεριού, είναι οι εκθέτες στο περίπτερο του ΕΒΕΡ. Η ανταπόκριση στο κάλεσμα συμμετοχής στη ΔΕΘ εξαιρετικά μικρή, όχι ικανή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις προβολής μίας Διεθνούς Έκθεσης.

Οι παραπάνω εκπρόσωποι εταιρειών κάνουν τη δική τους  φιλότιμη προσπάθεια, με την φυσική τους παρουσία στο περίπτερο, όμως πόση διαφορά μπορούν να κάνουν τρεις εκθέτες για έναν ολόκληρο νομό; 


Συνεχίζουμε να καταγράφουμε εντυπώσεις από τα περίπτερα των Επιμελητηρίων στη Διεθνή Έκθεση και φτάνουμε στο περίπτερο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης. Είναι μεσημέρι Κυριακής 10 Σεπτεμβρίου και η Διεθνή Έκθεση παρουσιάζει μεγάλη επισκεψιμότητα. Κι όμως εκείνη την ώρα δεν βρίσκεται κανένας στο περίπτερο του ΕΒΕ Ροδόπης. Άψυχα αντικείμενα, προβάλλουν σε διάφορες γωνίες του περιπτέρου, χωρίς την έμψυχη παρουσία εκθετών ή έστω κάποιων εκπροσώπων του Επιμελητηρίου. Μερικά μπουκάλια από τη μπύρα Βεργίνα και τσάι Tuvunu, προϊόντα της Ποτοποιίας - Οινοποιίας, αλίπαστα από την Αφοί Φραντζή, προϊόντα της εταιρείας Ιωάννου, χρώματα της Benjamin Moor, πλαστικά συσκευασίας της Diaxon και φυλλάδια, συνθέτουν το περίπτερο, άψυχο και μη ελκυστικό για τους επισκέπτες, τους οποίους παρατηρούμε να μην σταματούν, αφού κανένας δεν βρίσκεται εκεί για να τους καλωσορίσει και να τους ενημερώσει. 


Το ερώτημα γιατί η προβολή των προϊόντων της Ροδόπης να γίνεται σε δύο περίπτερα, με τόσο περιορισμένη συμμετοχή προϊόντων και ανθρώπων και στα δύο, προβάλλει επιτακτικό. Αναρωτιόμαστε πως μπορούν τα δύο Επιμελητήρια να στηρίξουν τη διοργάνωση μίας Έκθεσης τοπικής στην Κομοτηνή (Έκθεση Αν. Μακεδονία και Θράκη) και να αναστρέψουν τη φθίνουσα πορεία που έχει πάρει, όταν δεν μπορούν να κινητοποιήσουν περισσότερους από δέκα εκθέτες συνολικά για το μεγαλύτερο εκθεσιακό γεγονός της χώρας.


Στους μόλις 3 εκθέτες του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης, αντιπαραβάλουμε τους 21 εκθέτες του Επιμελητηρίου Έβρου, την ποτοποιία - αποσταγματοποιία Χατζόπουλος, την αποσταγματοποιία αφοί Μπέλλα, τα έλαια πρώτης ψυχρής έκθλιψης Thraki Land, τα μανιτάρια Βορείου Ελλάδας από τη ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης, το πιεστήριο ελαιούχων σπόρων Ορεστιάδας Γιαχανάς, τα ρολά αλουμινίου Πασιαλής Α.Ε., την εταιρεία Zeolife χρονικό και λιανικό εμπόριο ζεόλιθου, τη Θρακιώτισσα με το χωριάτικο χειροποίητο φύλλο, τα άλευρα - ζυμαρικά Λιθόμυλος/Ζεάπετρα, τις υπηρεσίες καθαριότητας Eco Cleaning, τις υπηρεσίες μεσίτη ακινήτων Bee Real Estate, το καφεκοπτείο Κεκέ από το 1946, το λουκούμι Φερών Γιαννακίδη, τα χειροποίητα φυσικά σαπούνια "Ελένη της Θράκης", την DEUS Lavender με την παραγωγή αιθέριων ελαίων λεβάντας/ανθόνερου, τα προϊόντα Barista, Barista Lovers, το τυροκομείο Σαμοθράκης Παπανικολάου, τα δερμάτινα είδη διαφημιστικά Κοτζιάς Βασίλειος και την εταιρεία Serendipity-Zeolado-Ζεόλιθος έξυπνα παιχνίδια κ.α.


Προχωρώντας παρακάτω τα παραδοσιακά αλλαντικά Sary που εκτίθενται στο περίπτερο του Επιμελητηρίου Δράμας πόλος έλξης για εκατοντάδες επισκέπτες που θέλουν να τα γευτούν. Στο ίδιο περίπτερο τους προσφέρεται μπύρα από την Μακεδονική Μικροζυθοποιίας Δράμας Jonnies Beer και φρέσκος χυμός ρόδι από το εργοστάσιο επεξεργασίας ροδιού στον Άγιο Αθανάσιο Δράμας. Στο Επιμελητήριο Καβάλας οι υπεύθυνοι εκμεταλλεύονται το περίπτερο στη ΔΕΘ για να προβάλλουν στο ευρύ κοινό της δική τους έκθεσης, την 25η Kavala Expo 2017, που θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Οκτώβριο. Αντίστοιχη αναφορά για την έκθεση στην Κομοτηνή δεν διαπιστώνουμε σε κανένα από τα δύο περίπτερα των Επιμελητηρίων Ροδόπης. Φυσικά στο περίπτερο του Επιμελητηρίου Καβάλας υπάρχει μία μεγάλη γκάμα προϊόντων από τους γνωστούς κουραμπιέδες, μέχρι δίχτυα και άλλα είδη αλιείας. 


Σε αυτήν την σύγκριση θα μπορούσα να εισφέρω πολλά περισσότερα, αν παρουσίαζα τα Επιμελητήρια άλλων νομών, όπως των Σερρών, των Δωδεκανήσων ή της Κρήτης. Το σίγουρο ήταν ότι και πάλι η Ροδόπη θα ήταν η μεγάλη χαμένη. Αρκούμαι στη σύγκριση με τα Επιμελητήρια της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης και εκθέτω όσα πρέπει να προβληματίσουν εκείνους που ασχολούνται ή θέλουν να ασχοληθούν ενεργά στα δύο Επιμελητήρια του νομού μας. 


Οι εκλογές, άλλωστε, βρίσκονται ενόψει και οφείλουν οι επαγγελματίες να προβληματιστούν για τη λειτουργία των δύο Επιμελητηρίων. 
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr