Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Ο αγωγός διέρχεται κατά μήκος όλης της Ροδόπης, ενώ στα ανατολικά σημεία έχει αρχίσει ήδη να "κρύβεται"
Συνεχίζονται σε κανονικό ρυθμό οι εργασίες για την κατασκευή του Διαδριατικού Αγωγού TAP, ο οποίος διέρχεται κατά μήκος όλης της Ροδόπης. Για να κατανοήσετε καλύτερα τη διαδρομή του, διέρχεται νότια των Σαπών, βόρεια από το Πάμφορο, νότια του Κοσμίου, βόρεια Παραδημής και Μεσσούνης, με κατεύθυνση από τον Έβρο προς την Ξάνθη. Επομένως, τα εργοτάξια που βλέπετε σε όλους τους κάθετους επαρχιακούς δρόμους της Ροδόπης, αφορούν στην κατασκευή του αγωγού. Όπως προδίδουν οι εικόνες, οι εργασίες στη Ροδόπη συνεχίζονται σε κανονικά ρυθμό, αν και έχουν εκφραστεί αντιδράσεις από τον οικισμό Κοσμίου. Μάλιστα, στα πρώτα σημεία που ο αγωγός 'πατάει' Ροδόπη, όπως νότια των Σαπών, όχι μόνο έχει εγκατασταθεί αλλά και καλυφθεί. Στόχος είναι, όταν ολοκληρωθεί το έργο, να μην μπορεί να το διακρίνει κανείς με 'γυμνό' μάτι, καθότι διέρχεται υπογείως. Βεβαίως, το έργο έχει πολλά ακόμη στάδια, με τις πρώτες παραδόσεις, οι οποίες θα γίνουν από τους Κήπους Έβρου κι ύστερα με κατεύθυνση προς τα δυτικά, να έχουν οριστεί στις αρχές του 2018, ενώ, βούληση των κατασκευαστών είναι ο αγωγός να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2020.
Φυσικά, ερωτήματα αναφορικά με την τήρηση των οικολογικών δεσμεύσεων του TAP, με τις πιθανές επιπτώσεις του έργου, αλλά και με το κατά πόσο τα αντισταθμιστικά του είναι τόσα όσα πρέπει, συνεχίζονται να εκφράζονται και μόνο ο χρόνος θα αποδείξει αν η Περιφέρεια ΑΜ-Θ πήρε ό,τι καλύτερο μπορούσε από τον αγωγό. Υπενθυμίζουμε ότι ο Διαδριατικός Αγωγός (Trans Adriatic Pipeline - TAP) είναι ένα έργο κατασκευής αγωγού φυσικού αερίου ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την περιοχή τη Κασπίας στην Ευρώπη. Το τμήμα του αγωγού που θα διασχίσει την Ελλάδα θα έχει μήκος περίπου 550 χλμ. Ξεκινάει από τους Κήπους κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και επεκτείνεται μέχρι τα σύνορα της Ελλάδας με την Αλβανία, νοτιοδυτικά της Ιεροπηγής.
Το έργο του TAP στην Ελλάδα προβλέπει, εκτός από την τοποθέτηση του ίδιου του αγωγού, την κατασκευή ενός σταθμού συμπίεσης κοντά στους Κήπους με μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κ. μ. και ενός δεύτερου σταθμού κοντά στις Σέρρες σε περίπτωση μελλοντικής αναβάθμισης της μεταφορικής ικανότητας του αγωγού σε 20 δισ. κ. μ. Κατά μήκος της διαδρομής του ελληνικού τμήματος του αγωγού θα κατασκευαστούν 22 βαλβιδοστάσια.
Ο σχεδιασμός του αγωγού έχει γίνει σύμφωνα με αναγνωρισμένα εθνικά και διεθνή πρότυπα ασφαλείας και με τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News