Χρ. Καζαντζής: Πολιτικό θέμα να επιτραπεί η διέλευση λεωφορείων από τον κάθετο άξονα Μακάζα-Νυμφαία | xronos.gr
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΛΛΗΝΟΒΟΥΛΓΑΡΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ

Χρ. Καζαντζής: Πολιτικό θέμα να επιτραπεί η διέλευση λεωφορείων από τον κάθετο άξονα Μακάζα-Νυμφαία

10/07/24 - 8:00
Χρ. Καζαντζής: Πολιτικό θέμα να επιτραπεί η διέλευση λεωφορείων από τον κάθετο άξονα Μακάζα-Νυμφαία

Αυξημένοι οι Βούλγαροι που επενδύουν στο θρακικό παραλιακό μέτωπο – Πόσες ελληνικές επιχειρήσεις βρίσκονται στη Βουλγαρία

«Γενικότερο ευρωπαϊκό πρόβλημα» οι διαφορετικοί φορολογικοί συντελεστές μεταξύ γειτονικών κρατών, σύμφωνα με τον κο Καζαντζή. Εκτιμά ότι το πρόβλημα θα μειωθεί με την είσοδο της Βουλγαρίας στην Ευρωζώνη

Σε πάνω από 18.500 εκτιμώνται οι επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων στη Βουλγαρία, οι οποίες απασχολούν περισσότερους από 60.000 εργαζομένους και καταγράφουν ετήσιο κύκλο εργασιών περί των 4 δις ευρώ, συμβάλλοντας κατ’ αυτό τον τρόπο στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν της γειτονικής χώρας. Από αυτές τις εταιρίες, η μεγάλη πλειοψηφία τους είναι ατομικές ή με ολιγομελές προσωπικό, ενώ οι περισσότερες θέσεις εργασίας καλύπτονται από περίπου 600 εταιρίες ελληνικών συμφερόντων.


«Πάρα πολλές ελληνικές επιχειρήσεις τόσα χρόνια έχουν δημιουργηθεί και διατηρηθεί στη Βουλγαρία, παράγουν και συνεισφέρουν σε ένα μεγάλο κομμάτι του βουλγαρικού ΑΕΠ (Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος), στηρίζοντας τη βουλγαρική οικονομία και προσφέροντας πολλές θέσεις εργασίας», σημείωσε μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη ο πρόεδρος του Ελληνοβουλγαρικού Επιμελητηρίου Χρήστος Καζαντζής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Βουλγαρία μετά την είσοδό της στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μελλοντικά με την είσοδό της στην Ευρωζώνη έρχεται συνεχώς πιο κοντά στην Ελλάδα, τόσο σε επίπεδο οικονομικής συνεργασίας όσο σε επίπεδο τουρισμού κι από τις δύο πλευρές. Άλλωστε, η πρωτεύουσα της Βουλγαρίας, Σόφια, απέχει από τις πόλεις της Θράκης κι από τις περισσότερες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας λιγότερο από ό, τι η Αθήνα.

Ο ρόλος του Ελληνοβουλγαρικού Επιμελητηρίου ήταν και παραμένει η καλύτερη δυνατή διασύνδεση των επιχειρηματιών και η υποβοήθησή τους σε μία σειρά θεμάτων, διαμήνυσε ο Χρήστος Καζαντζής.

Κάθετος άξονας και βουλγαρικές επενδύσεις
Αναφορικά με το ζήτημα για το οποίο έχουν γραφτεί πάρα πολλά και γίνει αρκετές διμερείς συζητήσεις μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, δηλαδή τον κάθετο άξονα Νυμφαίας-Μακάζα στον οποίο δεν επιτρέπεται η διέλευση λεωφορείων και βαρέων οχημάτων μέσω του Συνοριακού Σημείου Διέλευσης, ο πρόεδρος του Ελληνοβουλγαρικού Επιμελητηρίου το χαρακτήρισε ένα «καθαρά πολιτικό θέμα», ζητώντας από τις πολιτικές ηγεσίες να δώσουν λύση, «για να τελειώνει το συντομότερο δυνατό». Ζήτησε, συγκεκριμένα, η βουλγαρική πλευρά να επιτρέψει τη διέλευση αυτών των οχημάτων στην Ελλάδα.

Ως προς το ενδιαφέρον Βούλγαρων επιχειρηματιών να επενδύσουν στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί κι αφορά κυρίως τον τουρισμό και συγκεκριμένα το παραλιακό μέτωπο της Θράκης, που είναι πάρα πολύ κοντά γεωγραφικά στη Βουλγαρία, ιδίως τη Νότια.

Το ενδιαφέρον εντοπίζεται κυρίως στην αγορά οικοπέδων για την ανέγερση σπιτιών ή στην αγορά ήδη υφιστάμενων σπιτιών για θερινή ιδιοκατοίκηση ή τουριστική αξιοποίηση.

Αθέμιτος ανταγωνισμός λόγω φορολογίας
Αναφορικά με ένα ακόμη πολύ σοβαρό ζήτημα που σχετίζεται άμεσα με την τοπική οικονομία της Κομοτηνής, δηλαδή τους χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές και τις χαμηλότερες τιμές καυσίμων αλλά και μερικών προϊόντων στη Βουλγαρία, που… εξωθούν Έλληνες καταναλωτές εκτός συνόρων, ο Χρήστος Καζαντζής το χαρακτήρισε ως «γενικότερο ευρωπαϊκό πρόβλημα, όχι μόνο της Ελλάδας με τη Βουλγαρία».

Εκτίμησε, πάντως, ότι μελλοντικά με την είσοδο της Βουλγαρίας κι άλλων χωρών στην Ευρωζώνη, τόσο οι τιμές όσο κι οι φορολογικές κλίμακες αναμένεται να συγκλίνουν, άρα ο αθέμιτος ανταγωνισμός θα μειωθεί και μαζί το πρόβλημα εκροής χρήματος από την Ελλάδα στη Βουλγαρία για καύσιμα και καθημερινές αγορές.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr