Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Ένα (εν μέρει τυχαίο) ντόμινο έχει ιδιαίτερα ευνοήσει φέτος την πόλη, σε συνδυασμό με τις τουριστικές κινήσεις Δήμου Κομοτηνής και Περιφέρειας ΑΜΘ
Επισκέπτες ήρθαν αλλά αντίκρισαν κατεβασμένα στόρια και κλειδωμένες βιτρίνες απογεύματα Παρασκευής στην πόλη μας. Μήπως χρειάζονται πρωτοβουλίες αναζωογόνησης της αγοράς;
Γ. Χρυσοχοΐδης, ταμίας Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης: Στο 80% η πληρότητα τον Αύγουστο στην Κομοτηνή - σε πολύ καλό επίπεδο
Τυχαία συγκυρία ή απόδοση καρπών; Σε τι οφείλεται η φετινή παρουσία τουριστών στην πόλη μας; Φαίνεται ότι οι δύο αυτοί παράγοντες συνδυάστηκαν, ώστε τη φετινή σεζόν να δούμε ανθρώπους να κινούνται, όχι μαζικά αλλά τουλάχιστον αισθητά, στο κέντρο της πόλης που τα προηγούμενα αλλά και τα παλιότερα χρόνια νέκρωνε.
Κι ενώ κοινός τόπος όλων είναι ότι… ο τόπος μας δεν θα γίνει ποτέ διεθνούς φήμης τουριστικός προορισμός, ιδίως εν μέσω θέρους κι ελλείψει ακτής, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να λειτουργήσει ως «κέντρο» για σύντομες αποδράσεις σε όλη τη Θράκη με αφετηρία την Κομοτηνή ή ως στάση ενός ελληνικού ή διακρατικού ταξιδιού Ελλήνων, Βαλκάνιων και Τούρκων.
Γιατί στην Κομοτηνή;
Σε αυτό το ερώτημα ακριβώς εκλήθη να απαντήσει στο ράδιο Χρόνος 87.5fm, ο ταμίας του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης και ξενοδόχος της Κομοτηνής Γιώργος Χρυσοχοΐδης. Αρχικά επιβεβαίωσε ότι το φετινό καλοκαίρι «έχουμε λεωφορεία, το βλέπουμε κι εμείς ότι οι πληρότητες στα ξενοδοχεία είναι αυξημένες κυρίως από τον οργανωμένο τουρισμό που έρχεται».
Η αυξημένη κίνηση αποδίδεται κυρίως στην παρουσία πολυμελών γκρουπ από την Ελλάδα, που επιλέγουν την Κομοτηνή ως προορισμό για συνολική εκδρομή στη Θράκη ή ως πέρασμα για εκδρομή σε Βαλκάνια ή Τουρκία. Τουριστικά πρακτορεία, ΚΑΠΗ αλλά και σύλλογοι έχουν εμφανιστεί στην πόλη μας, ενώ υπάρχουν και μεμονωμένοι ξένοι τουρίστες, κυρίως της μίας βραδιάς ως στάση ξεκούρασης.
Φέτος τον Αύγουστο, ο Γιώργος Χρυσοχοΐδης υπολογίζει πως οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της πόλης θα κλείσουν στο 80%, ποσοστό ιδιαίτερα ικανοποιητικό σε σχέση με το παρελθόν, αλλά ασφαλώς μικρότερο από τους παραδοσιακά καλούς τουριστικά μήνες της πόλης, Μάιο και Σεπτέμβριο, λόγω εκδηλώσεων, ορκωμοσιών, φοιτητών και συνεδρίων.
Ο ταμίας του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης μετέφερε την εκτίμηση, ότι φέτος η Κομοτηνή μπήκε στον τουριστικό χάρτη, εκμεταλλευόμενη ένα θετικό ντόμινο εξελίξεων, καθώς οι περισσότεροι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί της χώρας μας έχουν ακριβύνει αρκετά, γι’ αυτό οι τουρίστες… αναγκαστικά γνωρίζουν κι άλλους τόπους. «Αυτό μας βολεύει» δεν έκρυψε πάντως, μιλώντας σχηματικά, αλλά εξήγησε ότι το στοίχημα είναι οι τουρίστες να περάσουν όμορφες εμπειρίες στην πόλη, ώστε αφενός να γίνουν πολλαπλασιαστές του τουριστικού προϊόντος διαφημίζοντάς το, αφετέρου να την επισκεφτούν ξανά στο μέλλον.
«Είμαστε ανταγωνιστική (περιοχή) στο οικονομικό κομμάτι value for money (σχέση ποιότητας-τιμής) αλλά δεν μπορούμε να πιάσουμε εύκολα ανθρώπους που θα ξοδέψουν πολλά χρήματα» σημείωσε, εξηγώντας ότι αυτό συμβαίνει διότι δεν υπάρχουν πολυτελή ξενοδοχεία και εστιατόρια πολύ υψηλής γαστρονομίας στην Κομοτηνή, ικανά να αποτελέσουν δέλεαρ για πλούσιους επισκέπτες.
Κρατήστε τους… μη φύγουν
Πάντως, ο Γιώργος Χρυσοχοΐδης αναγνώρισε ότι, εκτός από την ευνοϊκή συγκυρία, υπήρξαν συγχρόνως προωθητικές τουριστικές κινήσεις από Δήμο Κομοτηνής και Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, πλην όμως πήρε αποστάσεις από την υπερβολικά αισιόδοξη δήλωση του εντεταλμένου συμβούλου Τουρισμού, Θανάση Τσώνη, που έγινε πρόσφατα στο ράδιο Χρόνος 87.5fm, ότι δηλαδή η Αλεξανδρούπολη… ασφυκτιά τόσο από τον τουρισμό, που πλέον επισκέπτες καταλύουν στην Κομοτηνή ελλείψει διαθέσιμων κλινών στη γειτονική πόλη.
Τύχη ή ικανότητα, όπως κι εάν έχει, η πραγματικότητα είναι μία: περισσότεροι τουρίστες από το παρελθόν επισκέφτηκαν φέτος την Κομοτηνή κι είναι στο χέρι επαγγελματιών, φορέων κι αυτοδιοίκησης, να αποτελέσουν καλούς οικοδεσπότες, ώστε η φετινή εξαίρεση να βρει συνέχεια του χρόνου. «Η δικιά μας δουλειά είναι να κρατήσουμε τον κόσμο και να μείνει ευχαριστημένος» αναγνώρισε σχετικά ο Γιώργος Χρυσοχοΐδης, παρατηρώντας ότι μέχρι στιγμής απουσιάζει η τουριστική κουλτούρα στην πόλη μας, πχ με την ύπαρξη καταστημάτων που να πωλούν αναμνηστικά, μικρά δωράκια κι άλλα τουριστικά προϊόντα.
Σπρώχνοντας κλειστές πόρτες
Σε όσα μπορούν εύκολα να γίνουν, θα προσθέταμε εμείς, ίσως κάποια στιγμή να γίνει μία σοβαρή συζήτηση για αλλαγή του θερινού ωραρίου της τοπικής αγοράς, ώστε περισσότερα καταστήματα να ανοίγουν απογευματινές ώρες μέσα στο καλοκαίρι, προκειμένου οι επισκέπτες να μην αντικρίζουν κατεβασμένα στόρια ή κλειδωμένες βιτρίνες, αφού το διάστημα 15 Ιουλίου με 31 Αυγούστου το ωράριο του Εμπορικού Συλλόγου δεν έχει ανοιχτά καταστήματα απόγευμα Παρασκευής.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News