Στο εμπορικό κέντρο σπεύδουν καταναλωτές τις Παρασκευές, βρίσκουν κλειστά καταστήματα της πόλης | xronos.gr
ΜΗΠΩΣ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ;

Στο εμπορικό κέντρο σπεύδουν καταναλωτές τις Παρασκευές, βρίσκουν κλειστά καταστήματα της πόλης

29/11/22 - 8:00
Στο εμπορικό κέντρο  σπεύδουν καταναλωτές  τις Παρασκευές, βρίσκουν κλειστά καταστήματα της πόλης

Τα περισσότερα καταστήματα δεν ανοίγουν απογεύματα Παρασκευής.

Κινήθηκαν σε καλούς τζίρους αλυσίδες, κυρίως ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, αλλά δεν πήραν μεγάλη εμπορική ώθηση τα μικρότερα καταστήματα της τοπικής αγοράς, στη Black Friday. Μαζί με τον απολογισμό της κίνησης, ανακινείται το ωράριο των τοπικών καταστημάτων, αφού τα περισσότερα καταστήματα δεν ανοίγουν Παρασκευές απογεύματα, παρά το προτεινόμενο ωράριο του Εμπορικού Συλλόγου.

Ικανοποιημένος ο Π. Τζεβελεκίδης
Η φετινή Black Friday, ιδίως στα είδη συσκευών, επιμηκύνθηκε, παρατήρησε ο επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης του καταστήματος Welcome Stores Παναγιώτης Τζεβελεκίδης. Η χρονική επιμήκυνση έγινε κυρίως λόγω Mundial, παρατήρησε ενώ ανήμερα της Black Friday σχολίασε τα εξής για την κίνηση: «το πρωί ήταν υποτονικά τα πράγματα, αλλά το απόγευμα ήταν τόσο έντονη η κίνηση που καταφέραμε να ξεπεράσουμε τον περσινό τζίρο της αντίστοιχης μέρας κατά 15-20%, οπότε προσωπικά εγώ είμαι ικανοποιημένος».

Γενικότερα μιλώντας πάντως για τον εμπορικό θεσμό της Black Friday, αναγνώρισε πως επωφελούνται κυρίως καταστήματα που εμπορεύονται πιο ακριβά προϊόντα, όπως ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά-είδη επίπλων, όπου εμφανίζονται συνήθως πιο γενναίες εκπτώσεις. «Φθίνει η Black Friday, πάει πιο συνειδητοποιημένα ο κόσμος να αγοράσει» παρατήρησε κι έφερε ως αντιδιαστολή του δικού καταστήματος αντίστοιχη πληροφόρηση που είχε από καταστήματα της αλυσίδας σε άλλα μέρη της Ελλάδας: «εμείς στην Κομοτηνή πήγαμε πάρα πολύ καλά, αλλά από την αλυσίδα κι από τα λεγόμενα άλλων managers που έχω διαβάσει, λένε ότι φθίνει σαν εκπτωτική περίοδος».

Αναφορικά με τις συνεχείς εκπτωτικές περιόδους που υπάρχουν στην αγορά, σημείωσε πως τον βρίσκουν αντίθετο, καθώς όπως είπε ούτως ή άλλως όλη τη χρονιά υπάρχουν προωθητικές ενέργειες και προσφορές στα καταστήματα, αφού «ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος για όλους στην αγορά» όπως παρατήρησε.

Μιλώντας τώρα ως καταναλωτής, αναγνώρισε πως όσο δαπάνες σε ενέργεια και είδη διατροφής ακριβαίνουν, τόσο πιο δύσκολες είναι οι λοιπές αγορές, γι’ αυτό δήλωσε προβληματισμένος από την κατάσταση που επικρατεί. Αναγνώρισε πάντως σημαντικές προσπάθειες στην κυβέρνηση να στηρίξει επιχειρήσεις και καταναλωτές, όπως για παράδειγμα μέσω του προγράμματος Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή, μέσα από το οποίο δόθηκε δουλειά στα καταστήματα αλλά και κίνητρα στους καταναλωτές.

https://soundcloud.com/87-5fm/tzevelekidis-panagiotis-2

Απογοητευμένος ο Γ. Βολουδάκης
Απογοητευμένος από την κίνηση παρουσιάστηκε ο επαγγελματίας, ιδιοκτήτης καταστήματος ένδυσης-υπόδησης, Γιώργος Βολουδάκης. «Ήταν εξαιρετικά υποτονική η κίνηση σε ρούχο, παπούτσι, αθλητικά» υποστήριξε και συνολικά για την εβδομάδα της Black Friday άφησε να εννοηθεί πως ήταν δώρο-άδωρο για τα καταστήματα: «Υπήρχε μία καλύτερη κινητικότητα σε σχέση με άλλες ημέρες (την Παρασκευή), αλλά αν συμψηφίσουμε την περίοδο πριν το Black Friday και την ημέρα την ίδια, ακόμη και το Σάββατο, τελικά δεν υπήρχε κάποια διαφορά στον εβδομαδιαίο τζίρο».

Κι ο κος Βολουδάκης χαρακτήρισε υπερβολικές στον αριθμό τις εκπτωτικές περιόδους, ζητώντας λιγότερες αλλά με καλύτερη οργάνωση, διότι αλλιώς «είμαστε μονίμως σε περίοδο εκπτώσεων και προσφορών», ενώ υποστήριξε ότι αυτό δεν βοηθάει την αξιοπιστία της αγοράς.

Ο επαγγελματίας ανακίνησε τη συζήτηση περί ωραρίου στην αγορά της πόλης, με αφορμή την Black Friday. «Τουλάχιστον την Παρασκευή η αγορά έπρεπε να είναι στο σύνολό της ανοιχτή, διότι θα δημιουργούσε ένα καλύτερο εμπορικό κλίμα στην πόλη και θα βοηθούσε όσους ήθελαν να ψωνίσουν» είπε, εξηγώντας ότι είναι πιθανό εργαζόμενοι να μην προλάβαιναν ή να μην ήθελαν να ψωνίσουν μέσα στην εβδομάδα. «Στο 90% των πόλεων είναι καθιερωμένο εμπορικό ωράριο η Παρασκευή απόγευμα» αντιπαρέβαλε.

Σε αντίστοιχο πνεύμα, πρότεινε να ανοίγει η αγορά τις δύο επιπλέον Κυριακές που έχει δώσει το ok η κυβέρνηση. «Οι δύο επιπλέον Κυριακές θεωρώ ότι δεν είναι κανένα τεράστιο πρόβλημα και θα μπορούσαμε να συμμετέχουμε σε όλο αυτό που γίνεται, διότι είναι πανελλήνιας εμβέλειας και με αυξημένη προβολή, οπότε πιθανό να λειτουργούσε προς όφελός μας, εάν συνδυαζόταν με άλλες ενέργειες προβολής τοπικά και συμμετοχής κι άλλων φορέων, όπως ο Δήμος» σημείωσε.

https://soundcloud.com/87-5fm/voloydakis-giorgos-1

Στο εμπορικό για αγορές τις Παρασκευές
Χαρακτηριστικό του αγοραστικού κλίματος στην πόλη, είναι πως τα απογεύματα Παρασκευής υπάρχει αρκετή εμπορική κίνηση στα καταστήματα του εμπορικού κέντρου Kosmopolis. Πρόκειται κυρίως για μεγάλες αλυσίδες ένδυσης-υπόδησης, στις οποίες αγοράζουν αρκετοί Κομοτηναίοι αλλά και πάρα πολύ φοιτητές.

Ο Εμπορικός Σύλλογος έχει προσπαθήσει με την καμπάνια «αγοράζω στην πόλη που σπουδάζω» να προσελκύσει φοιτητικό καταναλωτικό κοινό στα τοπικά καταστήματα, αλλά μέχρι στιγμής το στοίχημα δεν έχει επιτευχθεί. Οι περισσότεροι φοιτητές, κι όλοι όσοι έρχονται από μεγαλουπόλεις, έχουν μάθει διαφορετικό ωράριο στην αγορά και φαίνεται να μην είναι εξοικειωμένοι με την αγορά της Κομοτηνής. Αντίστοιχα αρκετοί είναι οι Κομοτηναίοι καταναλωτές, που για λόγους εργασίας, ευκολίας ή «κλίματος Παρασκευής» επιθυμούν να κάνουν τις αγορές πριν το Σαββατοκύριακο.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr