Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Ο βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ για όλα τα θέματα επικαιρότητας
Στο ράδιο Χρόνος 87.5 fm και στον Δήμο Μπακιρτζάκη μίλησε ο βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ Ευριπίδης Στυλιανίδης σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης.
Γιατί να ανοίξουν τα σχολεία και όχι η αγορά;
Είναι διεθνή πρωτόκολλα τα οποία συνδέονται και με την πορεία της πανδημίας και φυσικά με την επιστημονική ανάλυση, διότι οι νεανικοί πληθυσμοί όταν κολλήσουν δεν νοσούν και γίνονται απλοί φορείς, αντιλαμβάνεστε ότι είναι μειωμένος ο κίνδυνος. Η στατιστική της προηγούμενης καραντίνας αποδεικνύει ότι τα σχολεία της πρώτης βαθμίδος, επειδή υπήρχε πειθαρχία και ακολουθήθηκαν συγκεκριμένα πρωτόκολλα, ήταν πολύ χαμηλό το ποσοστό μεταδοτικότητας.
Μπορεί να αναβάλλουμε οικονομικές υποχρεώσεις ή το κράτος να εισφέρει χρήματα από την αποταμίευση, ώστε να μπορεί να κρατήσει τις επιχειρήσεις όρθιες αλλά και τις θέσεις εργασίας, αλλά αυτά δεν είναι ανεξάντλητα.
Oρθώς μελετάται το σταδιακό άνοιγμα της αγοράς θα δούμε ποια θα είναι και τα νούμερα που θα καταγραφούν τώρα που περνάει το κρίσιμο διάστημα μετά την περίοδο των γιορτών και θα προχωρήσουμε. Tο ποσοστό μεταδοτικότητας από τα παιδιά αυτής της ηλικίας ήταν πάρα πολύ χαμηλά γιατί υπήρχε πειθαρχία. Στους έφηβους ήταν υψηλότερα και στους φοιτητές ήταν πάρα πολύ ψηλά. Δηλαδή η κοινότητα στην Ροδόπη νόσησε ιδιαίτερα όταν κινήθηκαν οι ηλικίες από 18 και πάνω, επειδή ένιωσαν άτρωτοι και μετέφεραν στα σπίτια τους τον ιό. H αγορά δεν έχει ανεξάντλητες δυνάμεις.
Πού βρίσκεται η υπόθεση του 12% και η υπόθεση της Διακομματικής;
Για το 12% είχαμε μια επιτυχία μέσα στις γιορτές. Καταφέραμε να συμπεριληφθεί μέσα στους συμψηφισμούς ολόκληρο το 2014. Είχαμε το 2015 και το τελευταίο τρίμηνο του 2014 και συμπεριλήφθη ολόκληρο το 2014. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αυτοί που δεν προσέφυγαν θα μπορέσουν να πάρουν πάνω από το 1/3 των οφειλών που είχε το κράτος απέναντι τους. Πάντως η υπόθεση αυτή νομίζω ότι κερδήθηκε.
Έχουν γνωρίσει όλα τα κόμματα κάποιους εμπειρογνώμονες, οι οποίοι αφού συγκέντρωσαν και επεξεργάστηκαν όλες τις προτάσεις που ήρθαν από την Θράκη και από άλλους φορείς καταλήγουν σε ορισμένα κείμενα βάσης. Ένα αφορά την οικονομία και την ανάπτυξη και ένα αφορά τα θεσμικά. Αυτά τα κείμενα θα είναι το κείμενο συζήτησης για να φτάσουμε στο τελικό πόρισμα που θα ορίζει το πλαίσιο, τις προτεραιότητες και ενδεχομένως κάποιες αποφάσεις που θα διευκολύνουν την εφαρμογή αυτών των πολιτικών. Υπάρχουν πολλές συγκλίσεις, υπάρχουν όμως και πολλές διαφωνίες. Αυτήν την στιγμή έχουν καταθέσει οι ειδικοί των κομμάτων τις θέσεις τους με βάση τα κείμενα των προτάσεων που έχουν μελετήσει και γίνεται προσπάθεια να γίνει μια σύγκλιση μεταξύ των κειμένων που έχει καταθέσει το κάθε κόμμα σε ένα ενιαίο κείμενο.
Πώς κρίνετε το ότι η Θράκη εξαιρέθηκε από το κυβερνητικό σχήμα;
Ο ανασχηματισμός του πρωθυπουργού ήταν διαχειριστικού χαρακτήρα είχε ως στόχο να δώσει ευκαιρίες σε περισσότερα νέα παιδιά στην κοινοβουλευτική ομάδα. Είναι μια απόλυτη ευχέρεια και ευθύνη του πρωθυπουργού αυτό που έγινε. Αυτή τη στιγμή η Θράκη δεν έχει (κάποιον στο κυβερνητικό σχήμα), αλλά έχει την “πρόκληση” της Διακομματικής.
Προτεραιότητα για εμένα στην παρούσα φάση δεν ήταν να συμμετέχω σε ένα κυβερνητικό σχήμα όσο να προωθήσω θέματα που έχουν να κάνουν με την βελτίωση της κατάστασης της περιοχή μας. Να μπορώ να πω στους συμπολίτες μας όπως λύθηκε το 12%, όπως έκλεισε η προοπτική μιας τετάρτης νομικής της χώρας που θα μας αποδυνάμωνε, όπως προχώρησε η ενδυνάμωση του Δημοκρίτειου και του πρωτογενής τομέα ή όπως ενδεχομένως θα δρομολογηθεί το φράγμα του Ιάσμου.
Τί γίνεται με το ΚΥΤ Φυλακίου στον Έβρο; Θα υπάρξει δομή μόνιμης εγκατάστασης μεταναστών στη Θράκη;
Η δική μου θέση είναι απόλυτη και αυστηρή ότι η Θράκη δεν μπορεί να αποτελέσει χώρο μόνιμης φιλοξενίας μεταναστών. Δεν το δέχομαι αυτό. Υπάρχουν τόσα προβλήματα τα οποία εάν επαυξηθούν με τέτοια είδους πρόσμιξη και αλλοίωση του πληθυσμού μπορεί να αποτελέσουν ένα εκρηκτικό μείγμα.
Μπορώ να αντιληφθώ την αναγκαιότητα δίπλα στα σύνορα, να υπάρχει ένα κέντρο το οποίο να μπορούν κάποιοι να προστατεύονται όταν διέρχονται παρανόμως ώσπου να οδηγηθούν στον τελικό τους προορισμό, αλλά χωρίς να αποτελέσει αυτό μόνιμη εγκατάσταση. Κατανοώ την αντίδραση από τον Έβρο και συμμερίζομαι την κεντρική φιλοσοφία που έχουμε όλοι οι Θρακιώτες να μην γίνει η Θράκη περιοχή μόνιμης εγκατάστασης. Ιδιαιτέρως στην Θράκη και ειδικότερα στην Ροδόπη και στην Ξάνθη που έχουν και το μειονοτικό στοιχείο να μην δημιουργήσουμε τέτοιους είδους πρόσμιξης που μπορούν να δημιουργήσουν ζητήματα στο άμεσο μέλλον.
Πού βρισκόμαστε με τα ελληνοτουρκικά;
Η Ευρώπη μπήκε σε μια τροχιά επιβολής μέτρων προς τη Τουρκία, πήρε και κάποιες θέσεις που ήταν ευνοϊκές προς τα εμάς, αλλά ήταν ιδιαιτέρως διστακτική στο να προχωρήσει σε εφαρμοσμένες πολιτικές κυρώσεων τις οποίες ανέβαλλες για τον επόμενο Μάρτιο. Υπάρχουν συμφέροντα εντός Ευρώπης που είναι διαφορετικά.
Το ζήτημα για την Ευρώπη είναι τι θα υπερτερήσει: το κοινό ευρωπαϊκό όραμα το οποίο τόσες φορές επικαλούνταν τα κράτη μέλη ή το μικρό – ατομικό συμφέρον; Αυτό που θέλουμε σε κάθε περίπτωση είναι να τους επιβάλλουν κανόνες που θα σέβονται απολύτως το διεθνές δίκαιο και το δίκαιο της θάλασσας γιατί αυτό συνδέεται με τα εθνικά μας δικαιώματα. Σε αυτήν την κατεύθυνση δουλεύει η ελληνική διπλωματία. Ο στόχος μας δεν είναι να συγκρουστούμε με την Τουρκία. Ο στόχος μας είναι να πειθαρχήσουμε την κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία της Τουρκίας σε κανόνες οι οποίοι διέπουν όλο τον πλανήτη, αλλά ως Έλληνες εάν δούμε ότι απειλούνται τα εθνικά κυριαρχικά μας δικαιώματα είμαστε έτοιμοι να τα υπερασπιστούμε.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News