Αυξημένες πωλήσεις, μειωμένη κερδοφορία για τα σουπερμάρκετ το 2022 | xronos.gr
ΑΚΡΙΒΕΙΑ

Αυξημένες πωλήσεις, μειωμένη κερδοφορία για τα σουπερμάρκετ το 2022

23/11/23 - 8:00
Αυξημένες πωλήσεις, μειωμένη κερδοφορία για τα σουπερμάρκετ το 2022

Μοιραστείτε το

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκδοσης «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2023» από την BOUSSIAS media, οι 35 επιχειρήσεις του δείγματος παρουσίασαν το 2022 πωλήσεις αξίας 11,18 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 870,04 εκατ. ευρώ ή κατά 8,44% συγκριτικά με το 2021

Την ανοδική τους πορεία συνέχισαν οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και το 2022, έτος κατά το οποίο ο πρωταγωνιστής των εξελίξεων ήταν οι πληθωριστικές πιέσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκδοσης «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2023» από την BOUSSIAS media, οι 35 επιχειρήσεις του δείγματος παρουσίασαν το 2022 πωλήσεις αξίας 11,18 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 870,04 εκατ. ευρώ ή κατά 8,44% συγκριτικά με το 2021.

Έκτη συνεχή χρονιά ανόδου
Όπως σημειώνεται «πρόκειται για την έκτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής ανόδου των κλαδικών πωλήσεων, με τη αύξηση την τελευταία πενταετία να υπερβαίνει το 43% και τα 3,39 δισ. ευρώ. Η διαδρομή αυτή των πωλήσεων αποδίδεται στην επίδραση της πανδημίας και των lockdowns, στην πλήρη επαναλειτουργία του άλλοτε δικτύου της Μαρινόπουλος, στην οργανική ανάπτυξη του κλάδου έναντι ανταγωνιστικών προς αυτόν δικτύων και στις πληθωριστικές πιέσεις από το δεύτερο εξάμηνο του 2021».

Στην ίδια έκδοση, όμως, τονίζεται ότι «ειδικά το 2022 η επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων στις πωλήσεις σε αξία, που αυξήθηκαν, συνοδεύτηκε πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, από τη μείωσή τους σε όγκο, πράγμα που πρέπει να προβληματίσει».

Μείωση της κερδοφορίας
Αθροιστικά οι δέκα μεγαλύτεροι όμιλοι και εταιρείες παρουσίασαν το 2022 μειωμένα κέρδη συγκριτικά με το 2021. Συνολικά οι δέκα μεγάλοι του κλάδου εμφάνισαν καθαρά αποτελέσματα προ φόρων (κέρδη) 144,35 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 28,07% συγκριτικά με το 2021, οπότε είχαν διαμορφωθεί στα 200,69 εκατ. ευρώ. Ως εκ τούτου ο δείκτης καθαρής κερδοφορίας των «δέκα» διαμορφώθηκε στο 1,34% έναντι 2,03% το 2021 (και 1,75% το 2019).


Η τάση αυτή ήταν γενική στις επιχειρήσεις του κλάδου και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση του λειτουργικού κόστους και του κόστους διαχείρισης των αποθεμάτων-αγορών, λόγω των ανατιμήσεων.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr