Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Αφήνει την πολιτική και επιστρέφει στην ακαδημαϊκή ζωή, διαψεύδοντας σενάρια
Εγκαταλείπει την πολιτική, αν και τα σενάρια οργίαζαν για μεταπήδησή του στη Ν.Δ. μετά την αποστασιοποίηση από τον ΣΥΡΙΖΑ, για την δημιουργία προοδευτικής ενωτικής κίνησης, για εμπλοκή του σε σχήματα. Ο ίδιος όμως ο εν ενεργεία ευρωβουλευτής που ολοκληρώνει την θητεία του, τα διέψευσε. «Αφήνω την πολιτική κι επιστρέφω στην ακαδημαϊκή ζωή», είπε στο τέλος της ομιλίας του ο Κώστας Χρυσόγονος. Συνταγματολόγος εγνωσμένου κύρους, καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ως ντόμπρος Σερραίος έβαλε τέλος στην παραφιλολογία. Βρέθηκε στην Αλεξανδρούπολη το βράδυ του Σαββάτου 6 Απριλίου, με αφορμή ημερίδα με θέμα «Ευρωπαϊκή Ένωση και Εκπαίδευση», που διοργάνωσε το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Στελέχη Εκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής» του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
Στην αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου Έβρου ο οικοδεσπότης καθηγητής του ΔΠΘ Αθανάσιος Καραφύλλης αναφέρθηκε στην ελληνική πραγματικότητα και την παιδεία. Με την σειρά του ο φιλοξενούμενος ευρωβουλευτής μίλησε για την ευρωπαϊκή πραγματικότητα και πρακτική, λέγοντας ότι μετά από πέντε χρόνια θα πρέπει να επανεξετάσουμε την συνταγματική μας πραγματικότητα σκεπτόμενοι σε ένα πιο ολοκληρωμένο πλαίσιο το όραμα της ανώτατης εκπαίδευσης.
Ο κος Χρυσόγονος αναφέρθηκε με λεπτομερή στατιστικά στοιχεία στην παθογένεια της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εστιάζοντας στην υποχρηματοδότησή της, στο δυσκίνητο γραφειοκρατικό ελεγκτικό μηχανισμό, στην απουσία Ιδιωτικών Πανεπιστημίων (η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που περιοριζόμαστε συνταγματικά στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο), κάτι το οποίο ωθεί στην εξαγωγή χιλιάδων φοιτητών στο εξωτερικό, με συνέπεια την οικονομική αιμορραγία της χώρας, στην αδυναμία προσέλκυσης αλλοδαπών φοιτητών. Εστίασε σε παραδείγματα συγκρίσιμων με την Ελλάδα χωρών πχ της Πορτογαλίας, της Βουλγαρίας, που έχουν πετύχει να περιορίσουν την εξαγωγή φοιτητών και να αυξήσουν την εισδοχή ξένων στα Πανεπιστήμιά τους. Ανοιχτός προς την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων με προϋποθέσεις, κατέληξε λέγοντας ότι οφείλουμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμα των Ευρωπαϊκών χωρών, με επακόλουθο την οικονομική ενίσχυση της χώρας που θα βοηθήσει και τη χρηματοδότηση του Δημόσιου Πανεπιστημίου.
Έγιναν αναφορές στον κίνδυνο εμπορευματοποίησης των πτυχίων στην ιδιωτική εκπαίδευση αλλά και στην δυσλειτουργική κατάσταση της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα με μισθούς ευτελείς που δεν φτάνουν για να ενημερωθεί ο καθηγητής για την επιστήμη του, να μετέχει σε συνέδρια, να κάνει ερευνητικό έργο, καταλήγοντας ότι «με τα ψέματα δεν μπορούμε να πορευόμαστε».
Από την άλλη πλευρά η πολιτεία βραδυκίνητη κωφεύει στα μηνύματα που της στέλνουμε ως ακαδημαϊκή κοινότητα, υπογράμμισε ο κ. Χρυσόγονος. Ποιος φοβάται τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην ελληνική πραγματικότητα, όταν στην Ευρώπη έχουν δυναμική παρουσία, ήταν το ερώτημα που τέθηκε. Εδώ αντίθετα διαπιστώθηκε ότι σε 10 χρόνια υπήρξαν τρεις διαφορετικές νομοθετήσεις για την παιδεία, γεγονός κωμικοτραγικό αφού δεν αντιμετωπίζεται το πρόβλημα στην ουσία και την ρίζα του. Το πτυχίο οδηγεί κατά 28% στην ανεργία, ενώ παρατηρείται εξαγωγή εξαιρετικών μυαλών και διαρροή ανθρώπων με προσόντα που τους εφοδίασε η δημόσια παιδεία στη χώρα μας.
Ο κος Χρυσόγονος έδωσε τρεις χαρακτηριστικές διαφορές στην λειτουργία του Ευρωπαϊκού με το Ελληνικό κοινοβούλιο για να καταδείξει την διαφορά σκέψης αλλά και νοοτροπίας.
- "Το Ευρωκοινοβούλιο ξέρει τι θα κάνει κάθε μέρα για όλη την χρονιά και δεν αποκλίνει ούτε κεραίας. Η Βουλή των Ελλήνων μαθαίνει την Παρασκευή τι θα γίνει την επόμενη εβδομάδα! Αυτοί δηλαδή προγραμματίζουν ενώ εμείς αυτοσχεδιάζουμε.
- Στην Ευρώπη όταν βάζουν κανόνες είναι για να τους τηρούν. Ο ευρωβουλευτής έχει δικαίωμα να μιλήσει αυστηρά 1 λεπτό, αν υπερβεί το χρόνο κλείνουν τα μικρόφωνα. Στο ελληνικό κοινοβούλιο ο ομιλητής ξεπερνά το χρόνο, δέχεται συστάσεις κι επιμένει λέγοντας ότι αυτά που αναφέρει είναι σημαντικά.
- Στο ευρωκοινοβούλιο σε μία ώρα γίνονται 100 ονομαστικές ψηφοφορίες και 100 δια ανατάσεως της χειρός. Στο ελληνικό κοινοβούλιο για μία ονομαστική ψηφοφορία χρειάζεται 1.30 με δύο ώρες. Λειτουργούμε όπως στο 1821. Δεν είμαστε παραγωγικοί ή καλύτερα παράγουμε λόγια κι όχι έργα", κατέληξε.
Στην εκδήλωση εκτός από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές που ανταποκρίθηκαν μαζικά, διακρίναμε εκ μέρους του ΔΠΘ τον αντιπρύτανη Ραφαήλ Σανδαλτζόπουλο, τον πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Χ. Σακονίδη, τον αν διευθυντή α/βάθμιας εκπαίδευσης Έβρου Δ. Ουζούνη, τον εκπρόσωπο του περιφερειάρχη κ. Μπόγδη, την αν. καθηγήτρια Μαρία Βεργέτη κ.ά.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News