Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Χαμηλά ο πήχης των προσδοκιών για τυχόν πρωθυπουργικές εξαγγελίες στη ΔΕΘ - Ζητούμενο να μην αλλάζουν κάθε τρεις και λίγο οι φόροι στη χώρα μας, σύμφωνα με τον Σπ. Θυμικιώτη
Πεσμένη η αγοραστική δύναμη των Κομοτηναίων και των φοιτητών, επηρεάζει τους τζίρους των καταστημάτων - Ανεβασμένος ο τουρισμός στο παραλιακό μέτωπο άρα και το επιχειρείν
Χαμηλά είναι ο πήχης των προσδοκιών που έχουν οι επαγγελματίες καφέ και μπαρ αναφορικά με τυχόν εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Όπως σημείωσε μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο Σπύρος Θυμικιώτης, πρόεδρος του Σωματείου Καφεποτοπωλών Κομοτηνής & περιφέρειας, «μέτρα θα θέλαμε, αλλά όσο παρακολουθώ τη ΔΕΘ, δεν ακούω ποτέ κάτι για τον κλάδο μας, αλλά και για τους περισσότερους κλάδους του μικρού ελεύθερου επαγγελματία».
Ζητούμενο η σταθερότητα
Κι ενώ η στήριξη από την πολιτεία στοχευμένα στη μικρή επιχειρηματικότητα είναι διαχρονικά απούσα, ζητούμενο στη χώρα μας είναι ακόμη και η… σταθερότητα, αφού κάθε τρεις και λίγο βλέπουμε αλλαγές σε φορολογία, ασφαλιστικό, εισφορές, πρώτες ύλες, ενέργεια κι άλλα πολλά. Τραγελαφικό παράδειγμα, η πρόσφατη τροποποίηση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) στην εστίαση, όπου ο καφές στην καφετέρια έχει ΦΠΑ 24%, ενώ εάν αποφασίσετε να τον πάρετε στο χέρι έχει ΦΠΑ 13%, γεγονός που φυσικά προκαλεί σύγχυση στον κλάδο.
Τα παλιά καλά χρόνια των… παχέων αγελάδων έχουν περάσει για τα καλά, δεν έκρυψε ο Σπύρος Θυμικιώτης, εξηγώντας για να ανοίξει κάποιος έστω μία μικρή καφετέρια χρειάζεται businessplan για τουλάχιστον τρία χρόνια, προκειμένου να κάνει απόσβεση και σωστή χρήση των οικονομικών, καθώς την αβεβαιότητα εντείνει το γεγονός ότι οι επαγγελματίες δεν γνωρίζουν… τι τους ξημερώνει στις δαπάνες τους. «Πολλοί πολεμάνε με τα χρέη», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος των καφεποτοπωλών.
Λιγότερο χρήμα κινείται στην αγορά
Σοβαρό πρόβλημα σύμφωνα με τον Σπύρο Θυμικιώτη είναι η αγοραστική δύναμη του μέσου καταναλωτή και του μέσου φοιτητή, η οποία διαρκώς μειώνεται, καθώς όπως παρατήρησε διανύουμε διαδοχικές κρίσεις εδώ και 15 χρόνια, με αποτέλεσμα ακόμη και τα αποθεματικά που κάποιοι είχαν να μειώνονται. «Δεν μπορεί να κινηθεί το χρήμα», σημείωσε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι αυτό δεν αφορά μόνο τους επαγγελματίες αλλά και τους μισθωτούς, η αγοραστική δύναμη των οποίων ως πελατών έχει πέσει.
Αναφορικά με την τιμή του καφέ, στην οποία ξεκίνησε νέο ανοδικό ράλι, στην πόλη μας γίνει προσπάθεια συγκράτησης των τιμών. Ο Σπύρος Θυμικιώτης εκτίμησε ότι οι επαγγελματίες καφέ στην Κομοτηνή δεν θα μεταφέρουν την αύξηση στην τιμή της πρώτης ύλης στους καταναλωτές, αλλά θα μειώσουν το περιθώριο κέρδους τους, προκειμένου να μη χάσουν την πελατεία τους.
Ανεβασμένο το παραλιακό μέτωπο από τον τουρισμό
Ως θετικό ο επαγγελματίας αναγνώρισε την ανεβασμένη κίνηση στο παραλιακό μέτωπο Φαναρίου και Μαρώνειας καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, κυρίως χάρη στην αύξηση των τουριστικών ρευμάτων στην περιοχή μας, από το εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό. Σε αυτό, βέβαια, συνετέλεσε η ακρίβεια που καλπάζει σε πιο δημοφιλείς ή κορεσμένους τουριστικούς προορισμούς, όχι μόνο της νησιωτικής αλλά και της ηπειρωτικής Ελλάδας, που… έσπρωξε τους τουρίστες να ανακαλύψουν άγνωστους προορισμούς όπως ο τόπος μας.
Ο παρατεταμένος καύσωνας και η έλλειψη βροχοπτώσεων βοήθησε επίσης τους επαγγελματίες του παραλιακού μετώπου, ενώ αντίστοιχα δυσκόλεψε τους επαγγελματίες της πόλης, αφού όσο ο ήλιος ήταν ψηλά δεν κυκλοφορούσε… ψυχή στην Κομοτηνή. Τουλάχιστον τις βραδινές ώρες, φάνηκε να κινείται λίγο καλύτερα από άλλα καλοκαίρια η πόλη, σύμφωνα με τις δικές μας εκτιμήσεις.
Ενίσχυση των δράσεων από την αυτοδιοίκηση
Για να ενισχυθεί όλη τη σεζόν η κίνηση στην πόλη, ο Σπ. Θυμικιώτης πρότεινε να συνεχιστούν θετικά βήματα που έγιναν τα τελευταία χρόνια από τον Δήμο Κομοτηνής, όπως το θεματικό πάρκο Χριστουγέννων, ενώ εμείς θα προσθέταμε ότι πρέπει ο Δήμος να επενδύσει πολύ περισσότερο στις γιορτές υποδοχής φοιτητών και να τις συνδέσει πιο πολύ με τα τοπικά καταστήματα.
Τέλος, ο πρόεδρος του σωματείου Καφεποτοπολών Κομοτηνής & περιφέρειας έθεσε κι έναν ακόμη προβληματισμό στον δημόσιο διάλογο. «Εμείς σαν Κομοτηναίοι υποβαθμίζουμε πάρα πολύ τον τόπο μας, έχουμε πάρα πολλά να δείξουμε», είπε και ζήτησε από όλους να διαφημίζουν τον τόπο μας.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News