Ε. Στυλιανίδης: «Φοιτητοκεντρικό το νέο νομοσχέδιο» | xronos.gr
ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ε. Στυλιανίδης: «Φοιτητοκεντρικό το νέο νομοσχέδιο»

16/01/20 - 10:00

Επιλέχθηκε από την υπουργό Νίκη Κεραμέως ως εισηγητής για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης

Μετά από πρόταση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως προς τον Πρωθυπουργό, ανατέθηκε στον βουλευτή Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδη Στυλιανίδη η κοινοβουλευτική υποστήριξη ενός σοβαρότατου σχεδίου νόμου που επιδιώκει τη θεσμοθέτηση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, θέτοντας τη βάση πάνω στην οποία θα θεμελιωθούν οι μεταρρυθμίσεις που θα ακολουθήσουν στο χώρο της Εκπαίδευσης.

«Αυτό το σχέδιο νόμου έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή να απαντήσει σε μια σειρά εναγώνιων αναζητήσεων των νέων που ψάχνουν το βηματισμό τους προς το μέλλον, των γονιών που αγωνιούν για την επαγγελματική προοπτική των παιδιών τους, της εκπαιδευτικής και ακαδημαϊκής κοινότητας που ανησυχεί από την προχειρότητα, την ελαφρότητα, τις στρεβλώσεις, τα λάθη και τις παραλήψεις του παρελθόντος», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κος Στυλιανίδης, υπογραμμίζοντας ότι «το Νομοσχέδιο αυτό δεν επιδιώκει μόνο να καταργήσει, αλλά να διορθώσει και κυρίως να συμπληρώσει το θεσμικό πλαίσιο εναρμονίζοντάς το  με το ευρωπαϊκό περιβάλλον».

Τα κύρια χαρακτηριστικά του νομοσχεδίου

Τα κύρια χαρακτηριστικά του νομοσχεδίου, σύμφωνα με τον Ευριπίδη Στυλιανίδη, είναι τα εξής:

1. Δεν είναι καθηγητοκεντρικό, αλλά φοιτητοκεντρικό.
2. Προτάσσει την παιδεία και όχι μόνο την εκπαίδευση, αναδεικνύοντας πρότυπα αριστείας.
3. Προάγει την εξωστρέφεια και τη διεθνοποίηση των ελληνικών ΑΕΙ και όχι  το κλείσιμο, την απομόνωση και την οστεοποίηση τους,
4. Συνδέει τη χρηματοδότηση με την αξιολόγηση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας.
5. Εγκαθιδρύει τη διαρκή αξιολόγηση υπερβαίνοντας την ιδεοληψία και την καθήλωση της δικτατορίας των μετριοτήτων.
6. Υιοθετεί την κινητικότητα στην εκπαίδευση και στην έρευνα προκαλώντας σύγκρουση με τις δυνάμεις της αδράνειας.
7. Συνδέει την εκπαίδευση όλων των βαθμίδων με την αγορά, αναδεικνύοντας την Εθνική Αρχή σε όχημα όχι μόνο υφιστάμενων αλλά και μελλοντικών προγραμμάτων σπουδών που θα ανταποκρίνονται «στα επαγγέλματα του μέλλοντος», στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών που φιλοξενούν πανεπιστήμια, στις προσδοκίες της Εθνικής οικονομίας.
8. Υλοποιεί το άρθρο 5Α του Σ για την ισότητα πρόσβασης στον  κυβερνοχώρο με το ΚΠ Πληροφορικής. Χτυπά τον ψηφιακό αναλφαβητισμό και διευκολύνει την προετοιμασία στη νέα εποχή.
9. Εκπέμπει ισχυρό σήμα κοινωνικού κράτους δημιουργώντας συνθήκες προσβασιμότητας στα ΑμεΑ, ισότητας των φύλων, περιβαλλοντικού αποτυπώματος των ΑΕΙ και άλλα.
10. Απαντά στο κεφαλαιώδες ερώτημα ποιος κάνει την έρευνα στην Ελλάδα, ποιος την εποπτεύει και πώς την κινητροδοτεί; Η αγορά, το κράτος, το πανεπιστήμιο ή όλοι μαζί;
11. Θεσμοθετεί τη διαμόρφωση μιας Εθνικής Εκπαιδευτικής Στρατηγικής που συνδιαμορφώνεται  από την Πολιτεία, την Ακαδημαϊκή Κοινότητα, την Κοινωνία, την Αγορά, η οποία θα απαντά στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, θα θωρακίζει τον αξιακό κώδικα του πολιτισμού μας και θα ανταποκρίνεται στις εθνικές και διεθνείς προκλήσεις του μέλλοντος.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr