Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Γνωρίζουμε ότι άλλοι είναι οι πολιτικοί χρόνοι και διαφορετικοί οι κοινωνικοί και επιχειρηματικοί, αλλά και με την προχειρότητα που διαχειρίζονται πολλές φορές τα πράγματα όταν βιάζονται να επαινεθούν ακόμα και στο επικοινωνιακό κομμάτι, ειλικρινά μας εκπλήσσει.
Ενώ καθυστερούν δηλαδή επί δεκαετίες πολλές φορές να ολοκληρώσουν ένα έργο, όπως και το Μετρό της Θεσσαλονίκης, βιάζονταν να το διαφημίσουν επειδή τους βόλευε πολιτικά, χωρίς καν να μπουν στη διαδικασία της δοκιμαστικής λειτουργίας.
Που είναι όμως εντελώς απαραίτητη, ώστε να διαγνωστούν προβλήματα, ειδικά όταν υπάρχουν τόσα ηλεκτρονικά συστήματα και μηχανολογικός εξοπλισμός, που θα πρέπει να ελεγχθούν για τυχόν βλάβες και αστοχίες.
Κι έτσι βλέπουμε το τραγικό φαινόμενο ανά τακτά χρονικά διαστήματα, όπως και προχθές με δύο βλάβες, να παρουσιάζονται σοβαρά προβλήματα, να σταματούν οι συρμοί, να ανοίγουν οι πόρτες εν κινήσει και επιβάτες να περπατούν μέσα στα τούνελ για να βγουν στους σταθμούς.
Θαρρείς και θα τους κόστιζε τόσο πολύ να δοκιμαστούν όλα τα συστήματα ένα ή δύο μήνες, πριν τεθεί σε πλήρη λειτουργία. Στις σοβαρές εταιρίες όμως αυτό είναι δεδομένο, όπως και στη Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής.
Πρόσφατα σε συνέντευξη του στο Χρόνο ο διευθυντής της εταιρείας μας ανέφερε ότι επί μήνες θα βρίσκεται το εργοστάσιο σε δοκιμαστική λειτουργία για να ελεγχθούν όλα τα συστήματα. Κι ενώ είναι συνδεδεμένοι στο δίκτυο, μόλις ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη διαδικασία θα τεθεί σε κανονική λειτουργία.
Τόσο απλά και αυτό φυσικά είναι το σωστό. Αλλά οι πολιτικοί σαφώς δεν λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο. Θα μπορούσαν όμως να λαμβάνουν υπόψη τέτοια θετικά παραδείγματα, για την ασφάλεια όλων και να μην εκτίθενται τελικά και στα μάτια των πολιτών.
Τα αναφέρουμε όλα αυτά γιατί είδαμε και το πρόσφατο φιάσκο με τη νέα ηλεκτρονική συνταγογράφηση, που όπως μας κατήγγειλε ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Ροδόπης όχι μόνο δεν λειτουργεί το σύστημα και πέφτει συνεχώς, αλλά υπάρχουν πολλές δυσλειτουργίες, είναι αργοκίνητο και χρειάζεται πολλά περισσότερα κλικ για μια συνταγή.
Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που περισσότερο χρόνο θα πρέπει να αφιερώσει ένας γιατρός για να συνταγογραφήσει, παρά να δει τον ασθενή. Με αποτέλεσμα να διαμαρτύρονται οι ασθενείς περιμένοντας υπομονετικά να πάρουν τα φάρμακα τους και τον πρόεδρο να ζητά συγνώμη όχι γιατί φταίνε οι ίδιοι, αλλά το σύστημα.
Ούτε και εδώ άκουσε το κράτος τους ιατρικούς συλλόγους που έλεγαν να εφαρμοστεί πιλοτικά το σύστημα, που δόθηκε βέβαια σε δύο εταιρείες και Κύριος οίδε πόσο κόστισε, τουλάχιστον αρχικά στην πρωτεύουσα και σιγά-σιγά να ενσωματώνονται και άλλες περιοχές, για να αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα.
Έπρεπε όμως να επαινέσει ο υπουργός ότι τα συστήματά τους πλέον λειτουργούν ηλεκτρονικά, είναι πιο απλοποιημένα, κάτι που δεν συμβαίνει βέβαια στην πράξη. Εκσυγχρονίζεται υποτίθεται το σύστημα υγεία και η συνταγογράφηση, αλλά τα προβλήματα παραμένουν.
Με την απαξίωση των δημόσιων δομών υγείας πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, την υποχρηματοδότηση, την υποστελέχωση, με την συρρίκνωση και στο νομό μας των περιφερειακών ιατρείων που δεν λειτουργούν τα περισσότερα.
Αλλά φαίνεται εκστασιάζονται κάποιοι μόνο με τις νέες τεχνολογίες και τα ηλεκτρονικά συστήματα, θαρρείς και αυτά από μόνα τους θα είναι η λύση για την υγεία των πολιτών και την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη.
Με τον ίδιο τρόπο και προχειρότητα, για μεγάλο χρονικό διάστημα που επικρατούσε το απόλυτο αλαλούμ, χειρίστηκαν την λειτουργία των POS για τους επιχειρηματίες και την διασύνδεση τους με τις ταμειακές μηχανές.
Λάθη, αστοχίες, έλλειψη συντονισμού και διασύνδεσης με τα ηλεκτρονικά συστήματα των τραπεζών που δεν εναρμονίζονταν και δεν συγχρονίζονταν, αλλά και τα ιδιαίτερα προβλήματα τα οποία υπήρχαν σε κάποιες επιχειρήσεις για να εφαρμοστεί το σύστημα αυτό.
Γιατί πάντα βιάζονται να παρουσιάσουν όλα αυτά τα συστήματα, αποφεύγουν τις εξαντλητικές δοκιμές και αγνοούν τις προτάσεις φορέων και επαγγελματιών που κάτι γνωρίζουν παραπάνω στην πράξη για να τους προτείνουν και να αποφύγουν τα λάθη;
Θέλουν όμως να επαινεθούν για την κάθε καινοτομία, να φανούν και γρήγορα ότι είναι ικανοί και τα κάνουν πολύ πιο καλύτερα από τους άλλους και στο τέλος πολλά από αυτά καταλήγουν κυριολεκτικά σε φιάσκο, ενώ άλλα ενδεχομένως είναι και ανεφάρμοστα.
Αλλά συγχρόνως νομοθετούν και τα πρόστιμα για τους ασυνεπείς. Πριν η εφαρμογή ολοκληρωθεί και χωρίς λάθη συγχρόνως όλων των συστημάτων, έρχεται και ο πέλεκυς των τσουχτερών προστίμων για τους παραβάτες.
Όταν το κράτος όμως θέτει σε εφαρμογή οποιοδήποτε τέτοιο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου, φαρμάκων, τιμολογίων, αποδείξεων και λειτουργία βασικών υποδομών, θα πρέπει πρωτίστως να εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία, την αποδοτικότητα, πιο γρήγορη εξυπηρέτηση, για να διευκολύνει τα πράγματα για τους πολίτες.
Στη χώρα του Εφιάλτη, του Πήλιου Γούση και των γερμανοτσολιάδων με τις κουκούλες, δεν θα μπορούσαν βέβαια να εκλείψουν οι σύγχρονοι καταδότες. Κι έτσι όπως μας ενημερώνει η ΑΑΔΕ 75.000 καταγγελίες ανώνυμες κα επώνυμες έγιναν το 2024, για φοροδιαφυγή, λαθρεμπόριο και διαφθορά. Ποιο ήταν όμως το πρακτικό αποτέλεσμα;
Και υποτίθεται αυτές οι καταγγελίες ελέγχονται και διαβιβάζονται στις αρμόδιες υπηρεσίες, ανάλογα με τη σοβαρότητά τους και οι αρχές τις αξιολογούν και επιλέγουν αυτές που θα ελεγχθούν κατά προτεραιότητα.
Δηλαδή το κράτος έχει εφαρμόσει δεκάδες ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου όλων των συναλλαγών, των υπηρεσιών, των περιουσιακών στοιχείων και των τραπεζικών των πολιτών και επαγγελματιών, ξοδεύοντας εκατομμύρια ευρώ για να λειτουργήσουν όλα αυτά, αλλά χρειάζεται και τους καταδότες.
Που πολλοί εξ αυτών βέβαια ενδεχομένως να ταλαιπωρούν εν αδίκω τις υπηρεσίες και να ξοδεύονται πολλές εργατοώρες για το τίποτα, αδικώντας ανταγωνιστές, ή συνήθεις δικομανείς, ακόμα και απατημένοι σύζυγοι.
Συνεπώς να υποθέσουμε ότι όσοι απασχολούν τον κρατικό μηχανισμό βασιζόμενοι σε ψεύτικες καταγγελίες ενδεχομένως θα αναγκαστούν να πληρώσουν ένα τίμημα γα αυτό;
Και αλήθεια η ΑΑΔΕ μπορεί να μας ενημερώσει πόσες τέτοιες καταγγελίες ελέγχθηκαν και τι ποσά εισπράχθηκαν στα δημόσια έσοδα; Γιατί όλα εκ του αποτελέσματος κρίνονται. Αλλά μάλλον δεν έγινε και τίποτα σπουδαίο.
Για τον απλούστατο λόγο ότι εκκρεμεί ακόμα η έκδοση της απόφασης για να ενεργοποιηθεί η ρύθμιση για την πληρωμή όσων καταγγέλλουν, αν είναι αληθινές οι καταγγελίες τους και αν φέρουν αποτελέσματα και να προστατευτούν οι καταγγέλλοντες διατηρώντας την ανωνυμία τους.
Χαράς ευαγγέλια για τους μονίμως γκρινιάρηδες και καταδότες που παντού βλέπουν θεωρίες συνωμοσίας και παράνομο πλουτισμό. Δεν έχουν ευθύνες για αβάσιμες καταγγελίες και θα πληρώνονται για την πράξη αυτή, αν βρεθεί κάποιο λαβράκι.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News