Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Η νηπιαγωγός Έμη Παπαναστασίου εξηγεί ποια σημάδια πρέπει να προσέχετε στα παιδιά και πως να δράσετε αν τα εντοπίσετε
Στο 10ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής πραγματοποιήθηκε διάλεξη για γονείς με θέμα "Μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς στη νηπιακή ηλικία".
Εισηγήτρια ήταν η Έμη Παπαναστασίου Νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) Κομοτηνής, ενώ παρούσα ήταν και η Χριστίνα Βαλσαμάκη Σχολική Σύμβουλος Νηπιαγωγών Ροδόπης.
Η είσοδος ήταν ελεύθερη για όλους τους γονείς της πόλης, ενώ προηγήθηκε ενημέρωση από τον σύλλογο διδασκόντων που αφορούσε στους γονείς των μαθητών του σχολείου. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας, τέθηκαν επί τάπητος ζητήματα που χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς στην καθημερινότητά τους και καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά τους.
Ένα πρώτο σχόλιο γι' αυτές τις εκδηλώσεις, κατέθεσε η κα Βαλσαμάκη, χαρακτηρίζοντάς τις ως "ένα προχωρημένο βήμα, το οποίο προέκυψε μετά από δουλειά χρόνων", κι εξηγώντας αναλυτικά: "Ήρθα το 2012 εδώ και ξεκίνησα τέτοιου είδους απογευματινά σεμινάρια, με στόχο το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και την συνεργασία του σχολείου με τους γονείς. Έκανα τα πρώτα βήματα, δημιουργώντας τέτοια σεμινάρια για νηπιαγωγούς και γονείς, αλλά στόχος μου ήταν να πάρουν την σκυτάλη τα ίδια τα νηπιαγωγεία. Έτσι, φτάσαμε στο σημείο - με κάποια όχι πολλά ακόμη νηπιαγωγεία - να γίνονται τέτοιες απογευματινές συγκεντρώσεις που αποτελούν μία τύπου 'σχολή γονέων'".
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
Ως ένα θέμα "το οποίο ενδιαφέρει όλους όσοι ασχολούνται με τα παιδιά, γονείς, παππούδες, γιαγιάδες, θείοι, οποιοιδήποτε", το χαρακτήρισε η κα Παπαναστασίου, και είπε αναλυτικά: "Διαπραγματευόμαστε τόσο τις δυσκολίες που μπορεί να εμφανίσει ένα παιδί σε όλους τους τομείς της μάθησής του, τα προβλήματα συμπεριφοράς του παιδιού που μπορούν να αντιμετωπίσουν οι γονείς, και τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βοηθήσουμε ένα παιδί να παρακάμψει τις μαθησιακές δυσκολίες και να διορθώσει την συμπεριφορά του ώστε να είναι 'επιτρεπτή' από το σύνολο".
Αναφορικά με καθαυτές τις δυσκολίες, ο λόγος της ήταν κατανοητός και ενδελεχής:
"Όταν μιλάμε για μαθησιακές δυσκολίες, δεν μιλάμε για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία κλπ. Αντίθετα, μιλάμε για δυσκολίες που εμποδίζουν την μάθηση ενός παιδιού και μπορεί να εξελιχθούν σε ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, μπορεί όμως και όχι.
Ένα παιδί το οποίο στα τέσσερα χρόνια του δεν λέει παρά πολύ απλές προτάσεις με λίγες λέξεις ή ένα παιδί το οποίο δεν μπορεί να διηγηθεί μία ιστορία βάζοντας τα γεγονότα στην σωστή χρονική σειρά, ή δεν μπορεί να κάνει ομαδοποιήσεις ομοίων αντικειμένων π.χ. τα τρίγωνα μαζί, ή δεν μπορεί να ονομάσει σχήματα και χρώματα.
Η κίνησή του μπορεί να είναι λίγο περίεργη, δηλαδή να χτυπάει, να πέφτει ή να ρίχνει αντικείμενα. Είναι ένα 'ατσούμπαλο' παιδί. Επίσης, ο τρόπος που κρατάει το μολύβι μπορεί να είναι πολύ ανώριμος, δηλαδή να το κρατάει με όλη την παλάμη του και όχι με τα τρία δάχτυλα. Μπορεί να έχει δυσκολία στη μνήμη του, π.χ. να μη μπορεί να μάθει ένα ποίημα.
Όλα αυτά συνιστούν μαθησιακές δυσκολίες και, αν δεν δουλευτούν από το νηπιαγωγείο και δεν υπάρξει ένα πρόγραμμα παρέμβασης, τότε αυτά επιδεινώνονται και τότε έχουμε ένα παιδί που δυσκολεύεται πάρα πολύ να ακολουθήσει το αναλυτικό πρόγραμμα του δημοτικού. Τότε μπορεί να έχουμε σχολική αποτυχία, η οποία να οδηγήσει σε σχολική άρνηση και άλλα ψυχολογικά προβλήματα ενός παιδιού. Πάντα η πρόληψη είναι καλύτερη από οτιδήποτε άλλο.
Ο γονέας πρέπει να παρατηρεί την συμπεριφορά του παιδιού του και να μιλάει τακτικά με τον δάσκαλο του παιδιού του. Βλέπει τα σημάδια και πρέπει να υπάρχει πάντα συνεργασία γονέα-δασκάλου", είπε.
Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΔΔΥ
Η κα Παπαναστασίου ανέδειξε την δράση του Κέντρου Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) Κομοτηνής, στο οποίο μπορούν να απευθυνθούν οι γονείς. "Από εκεί και πέρα, οι γονείς μπορούν να απευθυνθούν στο ΚΕΔΔΥ, το οποίο βρίσκεται στην οδό Μάρκου Μπότσαρη 1, αν εντοπίσουν κάποιο σημάδι. Εκεί, κάνει μία αίτηση και μπαίνει σε μία μικρού χρόνου λίστα αναμονής.
Όταν έρθει η σειρά του παιδιού, παίρνουμε τηλέφωνο τους γονείς και κλείνουμε ραντεβού με έναν κοινωνικό λειτουργό, ο οποίος παίρνει ένα ιστορικό - βλέπει τα αναπτυξιακά στάδια του παιδιού κ.ά., με έναν εκπαιδευτικό, με τον οποίο γίνονται τεστ μαζί με το παιδί για να διαπιστωθεί αν το παιδί τα καταφέρνει όπως και τα υπόλοιπα της ηλικίας του, και με έναν ψυχολόγο, με τον οποίο βλέπουμε το νοητικό δυναμικό του παιδιού, δηλαδή το πως λειτουργεί το μυαλουδάκι του", είπε.
Κατόπιν, συνέχισε εξηγώντας τα εξής: "Η διαδικασία αυτή είναι φυσικά πάντα δωρεάν. Στη συνέχεια συνεδριάζουμε, ως διεπιστημονική ομάδα, και βγάζουμε μια γνωμάτευση και μετά καλούμε τον γονέα και του δίνουμε την γνωμάτευση. Αυτή η γνωμάτευση πάντα συνοδεύεται από ένα Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), το οποίο έχει στόχους για να πετύχει το παιδί και προτεινόμενες δραστηριότητες για τους πετύχει. Εγώ είμαι στο ΚΕΔΔΥ από το 2007 και τα τελευταία χρόνια έρχονται πολλοί γονείς εδώ. Αυτό είναι πολύ καλό, γιατί είναι καλύτερο να προλαμβάνουμε παρά να θεραπεύουμε".
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News