Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Σε ποδηλατόδρομους, αστική συγκοινωνία και πεζή μετακίνηση επενδύει η δημοτική αρχή
Σε ποδηλατοδρόμους, αστική συγκοινωνία και πεζή μετακίνηση, επενδύει η δημοτική αρχή Κομοτηνής, διαμορφώνοντας τον κυκλοφοριακό χάρτη σήμερα στην πόλη με τις επιλογές της. Ο ποδηλατόδρομος δημιουργήθηκε ως μία υποδομή που ήρθε για να βελτιώσει την καθημερινότητα στην πόλη προτάσσοντας την χρήση του ποδηλάτου, ενώ παράλληλα μεγάλωσε ο χώρος κίνησης πεζών. Παράλληλα η δημοτική αρχή επιδοτεί την αστική συγκοινωνία μέσω σύμβασης με το Αστικό ΚΤΕΛ, προκειμένου οι δημότες με χαμηλό κόμιστρο να μετακινούνται στην πόλη με την χρήση των mini bus.
Την ίδια στιγμή βέβαια η δημοτική αρχή αναγνωρίζει τα προβλήματα που σχετίζονται με το κυκλοφοριακό στην πόλη της Κομοτηνής. Στα μποτιλιαρίσματα και στις θέσεις στάθμευσης εντοπίζει τα σημαντικότερα προβλήματα, ο δήμαρχος Γιώργος Πετρίδης, σημειώνοντας όμως αναφορικά με τα μποτιλιαρίσματα ότι η χρονοκαθυστέρηση που παρατηρείται σε οδούς όπως Νικολάου Ζωίδη, Δημοκρίτου, Ορφέως και αλλού είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με πόλεις του ίδιου μεγέθους. Αναδεικνύει ακόμη ότι το ρυμοτομικό σχέδιο της πόλης είναι συγκεκριμένο και δεν μπορεί, ειδικά στο κέντρο, να διανοιχτούν καινούργιοι δρόμοι και καινούργιες οδικές αρτηρίες.
Η ελεγχόμενη στάθμευση που εφαρμόστηκε ξανά, μετά τις προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειες, σε οδούς της Κομοτηνής από όπου διέρχονται ποδηλατόδρομοι, δεν φαίνεται προς το παρόν να αποδίδει. Η αδυναμία της Τροχαίας να παρακολουθήσει την ελεγχόμενη στάθμευση είναι κοινώς παραδεκτή, την ίδια ώρα που ο Δήμος Κομοτηνής δεν διαθέτει έναν μηχανισμό παρακολούθησης αυτής, μετά την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας.
Αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται μείζον ζήτημα στάθμευσης στην πόλη, με τους πολίτες να διαμαρτύρονται για την έλλειψη θέσεων ειδικά στο κέντρο. Στην χρήση ιδιωτικών οικοπέδων στο κέντρο της πόλης για την δημιουργία θέσεων στάθμευσης προσανατολίζεται η δημοτική αρχή, σχέδιο όμως που δεν αναμένεται να υλοποιηθεί άμεσα και σίγουρα όχι από την παρούσα δημοτική αρχή.
Είναι σημαντικό καταληκτικά να σημειώσουμε ότι οι όποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εφαρμόζονται σήμερα στην πόλη της Κομοτηνής, για παράδειγμα μονοδρομήσεις, φωτεινοί σηματοδότες, ακολουθούν όσα έχει προτείνει κυκλοφοριακή μελέτη που συντάχθηκε πριν από 15 χρόνια περίπου.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News