Ροδόπη: Οι προτάσεις ξενοδόχων για τουριστικές δράσεις | xronos.gr
ΠΡΟΤΑΣΣΟΥΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟ

Ροδόπη: Οι προτάσεις ξενοδόχων για τουριστικές δράσεις

08/02/18 - 11:00

Ζητούν συνεργασία του Δήμου Κομοτηνής με τους όμορους δήμους, και την αντιπεριφέρεια Ροδόπης

Είναι οι καθ' ύλην αρμόδιοι για να μιλήσουν για θέματα τουρισμού και το έπραξαν καταθέτοντας τις προτάσεις τους στη δημοτική επιτροπή τουρισμού, ενόψει κατάρτισης του προγράμματος τουριστικής προβολής και δράσεων Δήμου Κομοτηνής για το 2018. Ξενοδόχοι του νομού Ροδόπης συνηγορούν στο ότι "το τουριστικό προϊόν της περιοχής του Δήμου Κομοτηνής περιλαμβάνει εξαιρετική ποικιλομορφία τόσο από γεωμορφολογικής, όσο και από πολιτισμικής και πολιτιστικής άποψης. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχει κάποιο χαρακτηριστικό  αναδεδειγμένο στην ευρύτερη τουριστική αγορά το οποίο να ορίζει την περιοχή ως τουριστικό brand name".


Έχει ενδιαφέρον να αναδείξουμε τις προτάσεις των ξενοδόχων όπως κατατέθηκαν στην επιτροπή τουρισμού από τους Γιώργο Χρυσοχοΐδη, Νίκο Παπαναστασίου, Αθανάσιο Τσούκα και Γεώργιο Κυρατζόγλου. 


"Το πρώτο που θα πρότεινε ο σύλλογος ξενοδόχων θα ήταν η συνεργασία του Δήμου Κομοτηνής με τους όμορους δήμους, αλλά και την αντιπεριφέρεια Ροδόπης έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα τουριστικό προϊόν ενιαίο για όλη την περιοχή του Νομού Ροδόπης. Αυτό θα ήταν καλό να συμβεί γιατί το τουριστικό προϊόν δεν περιορίζεται στα όρια του Δήμου Κομοτηνής, αλλά λαμβάνει χώρα σε όλο τον Νομό. Θεμέλιος λίθος αυτής της συνεργασίας είναι και το χαρακτηρισμένο ως έτος τουρισμού το 2017 από τον αείμνηστο περιφερειάρχη μας.


Επίσης, θα προτείναμε συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης Νέστου-Βιστωνίδας-Ισμαρίδας με σκοπό την χάραξη μονοπατιών γύρω από το σύμπλεγμα λιμνών της περιοχής, τοποθέτησης παρατηρητηρίων άγριας ζωής, αλλά και την περαιτέρω ανάδειξή τους και ένταξη τους στο τουριστικό προϊόν του Δήμου Κομοτηνής. Ακόμα, θα προτείναμε την συνεργασία του Δήμου Κομοτηνής με την Ιερά Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής για την ανάδειξη του μοναστικού Όρους Παπίκιου που βρίσκεται στην ορεινή Ροδόπη το οποίο είναι τελείως αναξιοποίητο και θα μπορούσε να προσελκύσει μεγάλο αριθμό τουριστών που θέλουν να ακολουθήσουν τον θρησκευτικό τουρισμό.


Επίσης, θα προτείναμε σε συνεργασία με τον Ορειβατικό Σύλλογο Κομοτηνής με σκοπό την ανάδειξη του περιαστικού άλσους Νυμφαίας το οποίο βρίσκεται σε απόσταση ελάχιστη από την Κομοτηνή και είναι εντελώς ανεκμετάλλευτο και αφημένο στη μοίρα του. Με υποδείξεις όμως για μονοπάτια, συντήρηση αυτών που ήδη υπάρχουν και δημιουργία φιλόξενου περιβάλλοντος για τους τουρίστες και για τους πολίτες θα μπορέσει να αποτελέσει πόλο έλξης για εναλλακτικούς τουρίστες αλλά και φυσιολάτρες. Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αξιοποίησης του Άλσους καθώς και η ορθή προβολή του θα το καθιστούσε εκ των προτέρων σε πόλο έλξης για τουρίστες και ντόπιους. Ακόμα, θα θέλαμε να τονίσουμε τις μεγάλες προοπτικές που δίνει στον τόπο η ύπαρξη του Μεγάρου Μουσικής Κομοτηνής. Σαν κύτταρο πολιτισμού που αποτελεί ένας τέτοιος χώρος θα μπορούσε να αποτελέσει χώρο έκφρασης για καλλιτέχνες ντόπιους και ξένους με σκοπό την παραγωγή πολιτισμού μέσω του θεάτρου και της μουσικής. Η σωστή του προβολή και διαχείριση θα μπορούσε να προσελκύσει τουρίστες για την παρακολούθηση παραστάσεων και εκδηλώσεων που θα πραγματοποιούνταν στους χώρους του.

Η χωρητικότητα του Μεγάρου Μουσικής το καθιστά ικανό να φιλοξενήσει συνέδρια πανελλήνιας εμβέλειας. Η σωστή του προβολή θα μπορούσε να οδηγήσει στο ενδιαφέρον φορέων να διοργανώσουν στην αίθουσα του συνέδρια και ημερίδες. Επίσης, όσο αφορά το παραλιακό μέτωπο της Ροδόπης θα θέλαμε να υποδείξουμε την σημαντικότητα συνέχισης του Fanari Festival και την σύνδεση του με το Φεστιβάλ Θρακικού Πελάγους που θέλει να κάνει η Περιφέρεια ΑΜΘ με σκοπό την ύπαρξη και παράλληλων δράσεων στην περιοχή του Φαναρίου και την αύξηση του ενδιαφέροντος των επισκεπτών εκτός από την καλλιτεχνική διοργάνωση και για άλλες δράσεις που θα κρατούσαν τον επισκέπτη στην περιοχή για περισσότερο χρονικό διάστημα. Η προτεινόμενη ημερομηνία είναι 22, 23, 24 Ιουνίου. Υπάρχουν όμως και προβλήματα τα οποία πρέπει να θίξουμε έτσι ώστε να λυθούν για την συγκεκριμένη περιοχή έτσι ώστε να είναι σωστά προετοιμασμένη να δεχθεί τους επισκέπτες της. Τα κύρια προβλήματα είναι τα αδέσποτα, οι χημικές τουαλέτες κατά μήκος της παραλίας, η εκμετάλλευση του camping, η δημιουργία βιολογικού καθαρισμού, η αλλαγή λαμπτήρων στη διαδρομή και στο χωριό, η εκμετάλλευση του χώρου του πρώην Baracuda και τέλος η επέκταση του σχεδίου πόλεως του Φαναρίου για την προσέλκυση επενδυτών με σκοπό την δημιουργία μεγάλων τουριστικών μονάδων.


Επίσης, θα πρέπει να προτείνουμε την συνεργασία με την marketing Greece για την ολοκληρωμένη σχεδίαση μάρκετινγκ από την πιστοποιημένη εταιρεία που συνεργάζεται με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας, όπως έπραξαν και οι γείτονες της Αλεξανδρούπολης, αλλά και τόσοι άλλοι προορισμοί που θέλουν επαγγελματική αντιμετώπιση στο θέμα της τουριστικής προβολής. Είναι μια εταιρεία που εξειδικεύεται στη δημιουργία τουριστικής ταυτότητας μέσω δράσεων και θα βοηθήσει την περιοχή στη δημιουργία αναγνωρίσιμου τουριστικού προϊόντος. 


Επιπλέον, θα προτείναμε την δημιουργία ενός αμιγώς τουριστικού website με σκοπό την ανάδειξη της περιοχής και την προώθηση της μέσω των σύγχρονων εργαλείων αναζήτησης και προώθησης. Η δημιουργία ενός τουριστικού σήματος της περιοχής με σκοπό την αναγνωρισιμότητα σε βάθος χρόνου από τους επαγγελματίες του χώρου, αλλά και από τους τουρίστες είναι επιτακτική. Η διοργάνωση fam trips θα βοηθήσει έτσι ώστε να δοθεί ώθηση στο τουριστικό προϊόν μας και να μπούμε στον «τουριστικό χάρτη». 


Η συμμετοχή του Δήμου στις εκθέσεις που συμμετέχει η περιφέρεια με φυλλάδια και σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα (videos κλπ) θα βοηθήσει τους επαγγελματίες του κλάδου να παρουσιάζουν τον τόπο των επιχειρήσεων τους και να διαφημίσουν την περιοχή τους ανά τον κόσμο. Επίσης, θα θέλαμε να προτείνουμε σε συνεργασία με την αντιπεριφέρεια, τον σύλλογο εστιατόρων της περιοχής και την Λέσχη Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος την διοργάνωση γαστρονομικού φεστιβάλ για να αναδειχθεί μέσα από την γαστρονομία της περιοχής η πολυπολιτισμικότητα της. 


Ακόμα, θα θέλαμε να δούμε την αξιοποίηση της πολυπολιτισμικότητας της περιοχής μας με οριοθέτηση πολιτιστικών διαδρομών που θα ενώνουν το παρόν και το παρελθόν της περιοχής μας μέσω της ανάδειξης μνημείων Βυζαντινών και Οθωμανικών που υπάρχουν σε αυτή.
Επίσης, θα θέλαμε να προτείνουμε την συνεργασία του Δήμου Κομοτηνής με την HELEXPO για την διοργάνωση εκθέσεων οι οποίες θα έχουν στόχο τους νέους και τις οικογένειες και όχι μόνο εμπορικές. Όπως το εργοστάσιο Σοκολάτας στην Θεσσαλονίκη, έτσι θα μπορούσε να γίνει κάτι ανάλογο εδώ, ή σε σχέση με την μουσική, την τεχνολογία και τον κόσμο των videogames. 


Τέλος, θα πρέπει να τονίσουμε την ανάγκη δημιουργίας Φορέα Διαχείρισης Τουρισμού (DMO) για την περιοχή μας με τον σκοπό ύπαρξης του να είναι επιτελικός και να αποτελείται από ιδιώτες του τουρισμού ή των επαγγελμάτων που επηρεάζουν το τουριστικό προϊόν και συνεπικουρικά να υπάρχει μέλος από την τοπική αυτοδιοίκηση με στόχο την λήψη αποφάσεων από εμάς και όχι την συμβουλευτική στον Δήμο Κομοτηνής με αμφίβολα αποτελέσματα λόγω της έλλειψης εξειδικευμένου με τον τουρισμό προσωπικού. Η ενίσχυση του κομματιού του τουρισμού εντός του Δήμου Κομοτηνής με προσωπικό εξειδικευμένο στο θέμα του τουρισμού είναι θεμελιώδες ζήτημα για την επίλυση προβλημάτων, λήψη αποφάσεων και ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος".


Θυμίζουμε ότι το πρόγραμμα τουριστικής προβολής και δράσεων Δήμου Κομοτηνής για το 2018, εγκρίθηκε την Δευτέρα 29 Ιανουαρίου από το Δημοτικό Συμβούλιο Κομοτηνής.  Κινείται στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2017, τόσο σε επίπεδο κόστους όσο και σε επίπεδο δράσεων. Κυριότερη διαφορά είναι η μελέτη του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, που θα κοστίσει 10.000 ευρώ, η οποία προτάθηκε από το Σύνδεσμο Ξενοδόχων, επάνω σε μια δράση που γίνεται σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ και έχει γίνει και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, ώστε να δημιουργηθεί μια αφήγηση για το τουριστικό προφίλ του Δήμου συνδυασμένο με εργαλεία προώθησης μέσα από τα δίκτυα του ΣΕΤΕ.
Το πρόγραμμα βασίζεται στην απόφαση της επιτροπής τουρισμού, και εμπεριέχονται οι δράσεις που προγραμματίζονται για το έτος, η οποία υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του ΕΟΤ προς έγκριση. 


Όπως σημείωσε η πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού Κλεοπάτρα Στογιαννίδου για τις τουριστικές δράσεις που προγραμματίστηκαν λήφθηκαν υπόψη οι προτάσεις των φορέων, όπως η ΟΕΒΕΣ, ο Εμπορικός Σύλλογος και ο Σύνδεσμος Ξενοδόχων.
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr