Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Με έφεση στη βιολογία ο Παναγιώτης Καρακωστίδης αναδεικνύει ότι "ακόμη κι αν θέλουμε να παραμείνουμε στη χώρα, δεν πιστεύω πως έχουμε τα (επιστημονικά) περιθώρια"
Είναι Κομοτηναίοι, έχουν μυαλό, έχουν τοπική στήριξη, αλλά και την "ατυχία" να μεγαλώνουν στην Ελλάδα του 2017, εδώ όπου τα επιστημονικά περιθώρια στενεύουν και η τάση φυγής των νέων μας προς το εξωτερικό ολοένα και αυξάνεται. Είναι οι Παναγιώτης Καρακωστίδης, Νικόλαος Καλλιγάς, Κερασούλα Χριστακάκη και ως αναπληρωματική η Τερψιθέα Χαριτοπούλου, και πριν λίγο καιρό επέστρεψαν με τιμητική διάκριση από ευρωπαϊκό διαγωνισμό επιστημών.
Συγκεκριμένα, στις 14 Μαΐου επέστρεψε από τη Δανία η ομάδα μαθητών από το 1ο ΓΕΛ Κομοτηνής που εκπροσώπησε την Ελλάδα στη 15η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών-EUSO 2017, όπου της απονεμήθηκε χάλκινο μετάλλιο. Η διοργάνωση έλαβε χώρα στη Κοπεγχάγη της Δανίας από τις 7 έως τις 14 Μαΐου 2017.
Την ομάδα προετοίμασαν για τον διαγωνισμό και συνόδευσαν οι: Δρ. Σοφία Κυριαζοπούλου, φυσικός, υπεύθυνη του ΕΚΦΕ Κομοτηνής (Ροδόπη), Δημήτρης Μαντατζής, φυσικός, Γιάννης Πασχαλίδης, βιολόγος και μέντορας της Βιολογίας, ενώ στη προετοιμασία της ομάδας συμμετείχε και η Δρ. Κατερίνα Ντόντη, χημικός.
Η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Επιστημών - EUSO είναι ένας μεγάλος διαγωνισμός όπου παίρνουν μέρος κάθε χρόνο περίπου 50 μαθητικές ομάδες από χώρες της Ευρώπης, και πρόκειται για τον μοναδικό διαγωνισμό, που συγκεντρώνει τα στοιχεία της διεπιστημονικότητας, του εργασιακού χαρακτήρα και της ομαδοσυνεργατικότητας.
Ο ΛΟΓΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Εμείς απευθυνθήκαμε στα παιδιά, προκειμένου να μας εκθέσουν τις απόψεις τους για τη συμμετοχή τους στη Δανία. Αρχικά η Κέλλυ, μας εξηγεί όλα τα επιστημονικά. Πειράματα με φύκια, πάγο, μικροσκοπικά ζώα και πολλά-πολλά ακόμη, κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι μαθητές και εμείς ελάχιστα από αυτά κατανοήσαμε.
Γι' αυτό θα περάσουμε στην ουσία, ότι δηλαδή, πέρα από την τοπική κοινωνία, δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς της οποίας στήριξαν την προσπάθεια, τα παιδιά έχουν να υπερκεράσουν το "αγκάθι" της Πολιτείας. Την πραγματικότητα αναδεικνύει ο Παναγιώτης: "Μας δόθηκε ένα πολύ καλό παράδειγμα, αναφορικά με το πως μπορεί να είναι η έρευνα, αν ασχοληθούμε επαγγελματικά με αυτή", αναφέρει για τον διαγωνισμό, ενώ για τις δυνατότητες έρευνας στην Ελλάδα προσθέτει ότι "ακόμη κι αν θέλουμε να παραμείνουμε στην χώρα, δεν πιστεύω πως έχουμε τα (επιστημονικά) περιθώρια στην Ελλάδα. Ειδικά στη μοριακή βιολογία, οι δυνατότητες στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά περιορισμένες και το μεγαλύτερο ποσοστό φεύγει στο εξωτερικό".
Αναφορικά με το διαγωνισμό τον χαρακτηρίζει ως μια "φανταστική εμπειρία, γιατί βρήκαμε στα χέρια μας εργαλεία, που δεν υπάρχουν σε σχολικά εργαστήρια στην Ελλάδα. Ο ανταγωνισμός ήταν πολύ μεγάλος και τα πειράματα δεν τα γνωρίζαμε από πριν, τα βρήκαμε μπροστά μας και κληθήκαμε να τα αντιμετωπίσουμε".
Εκεί και ο Νίκος, το πάει για ...γιατρός και δηλώνει ότι "στην Ελλάδα σκεφτόμαστε πως τα ιδιωτικά σχολεία έχουν αίγλη και πως αυτά τα καταφέρνουν. Παρόλα αυτά, στο εξωτερικό βλέπουμε παιδιά από δημόσια σχολεία, τα οποία όμως δουλεύουν πάρα πολύ για την προώθηση των επιστημών. Στο εξωτερικό δεν υπάρχουν τόσοι επιστήμονες, γι' αυτό προσπαθούν να προωθούν αυτές τις δράσεις.
Δεν συναντήσαμε μόνο τον ανταγωνισμό της γνώσης, αλλά και της οργάνωσης", και προσθέτει ότι οι επιστήμες βασίζονται στο πείραμα: "Η πρακτική εφαρμογή μιας θεωρίας έχει διαφορά από την ...θεωρία. Πήραμε ένα πολύ καλό μάθημα, ότι οι φυσικές επιστήμες δεν αποτελούν ένα θεωρητικό μάθημα, όπως γίνεται στο σχολείο".
Για την ανάγκη εξοικείωσης με το πείραμα καθεαυτό, πέρα της θεωρητικής γνώσης, μιλάει και η Κέλλυ. "Από μικρή ήθελα να γίνω χημικός, κι αυτός ο διαγωνισμός με βοήθησε, ώστε να το θέλω ακόμη περισσότερο και να έρθω πιο κοντά με την επιστήμη, στο ερευνητικό της επίπεδο. Πέρα από τις γνώσεις, που απέκτησα στο σχολείο, έμαθα να διαχειρίζομαι εργαλεία και χρόνο", είπε.
Μαζί τους και η καθηγήτρια κα. Κυριαζοπούλου, αναδεικνύει τα βάρη που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι Έλληνες μαθητές και ιδίως οι Ροδοπίτες μαθητές.
"Η προσπάθειά μας χρειάζεται και τη συνδρομή της πολιτείας. Τα λύκεια και το ΕΚΦΕ Ροδόπης είναι τα μόνα λύκεια της Ελλάδας που δεν είναι εξοπλισμένα όπως τα λύκεια της υπόλοιπης Ελλάδας. Και οι ελλείψεις είναι κυρίως σε εξοπλισμό τεχνολογικό, όπως συστήματα φωτοπυλών, γεννήτριες συχνοτήτων, παλμογράφους κλπ.
Η προετοιμασία των μαθητών για τον Πανελλήνιο και τον Ευρωπαϊκή ολυμπιάδα έγινε στο ΕΚΦΕ Κομοτηνής με όργανα δανεικά από το ΕΚΦΕ Τούμπας", είπε και τόνισε την ανάγκη στήριξης των ΕΚΦΕ: "Για να στηριχθεί η πειραματική διδασκαλία και να διαχυθεί σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας ώστε να έχουμε αξιώσεις σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο, θα πρέπει να στηριχθούν τα ΕΚΦΕ -με μια μικρή έστω χρηματοδότηση- για να αντικατασταθούν τα αναλώσιμα χημικά που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί.
Η δουλειά των ΕΚΦΕ είναι πολύ σημαντική την εκπαίδευση, καταδεικνύεται και από τους τη συνδρομή τους στους διαγωνισμούς αυτούς αλλά και από πολυάριθμες δράσεις και χρειάζεται τη στήριξη του κράτους".
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News