Η ασφαλής διέλευση ποταμών αποτελεί ακόμη ζητούμενο στη Ροδόπη | xronos.gr
ΙΡΛΑΝΔΙΚΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ

Η ασφαλής διέλευση ποταμών αποτελεί ακόμη ζητούμενο στη Ροδόπη

26/02/19 - 10:00

Δύο οι νέες ιρλανδικές διαβάσεις σε Κάλχα και Δοκό, μεγαλόπνοος σχεδιασμός για αντικατάσταση ιρλανδικών διαβάσεων στις θέσεις Βοζβόζης, Αμυγδαλόρεμα, Μαυροπηγής, Λίσσος ή Μεγάλο Ρέμα και Ποντικόρεμα ή Ασπρόρεμα

Η ασφαλής διέλευση ποταμών αποτελεί ακόμη ζητούμενο στη Ροδόπη. Και μπορεί πανελλαδικά να έμαθαν με αφορμή την τραγωδία στη Μεσαρά και τους τέσσερις νεκρούς, τι είναι οι ιρλανδικές διαβάσεις, όμως στο νομό μας η διέλευση αυτών είναι καθημερινότητα για τους χιλιάδες χρήστες του οδικού δικτύου.

Δύο είναι οι νέες ιρλανδικές διαβάσεις που δόθηκαν σε χρήση το περασμένο έτος και αποτελούν τμήμα ενός ευρύτερου σχεδιασμού της Περιφέρειας ΑΜ-Θ για αντικατάσταση ιρλανδικών διαβάσεων σε όλο το μήκος και πλάτος του νομού. Πρόκειται για τις ιρλανδικές διαβάσεις Τρελοχείμαρρου Κάλχαντος και Μακροποτάμου Δοκού.

Ήδη από 2011 έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή και λειτουργία του έργου «Γέφυρες και Bελτιώσεις της Επαρχιακής Οδού Νο 9 (Πανεπιστημιούπολη – Γρατινή – Αρριανά)», που αφορούσε την κατασκευή και λειτουργία επτά γεφυρών σε αντικατάσταση ισάριθμων ιρλανδικών διαβάσεων στο τμήμα της επαρχιακής οδού, στις θέσεις Βοζβόζης, Τρελοχείμαρρος, Αμυγδαλόρεμα, Μακροπόταμος, Μαυροπηγής, Λίσσος ή Μεγάλο Ρέμα και Ποντικόρεμα ή Ασπρόρεμα.

Η ιρλανδική διάβαση Τρελοχείμαρρου Κάλχαντος και Μακροποτάμου Δοκού βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία και αναδεικνύουν τι σημαίνει ασφαλής διέλευσης ποταμών, ακόμη και αυτήν την περίοδο που όλα τα ποτάμια είναι φουσκωμένα και κάθε απόπειρα διέλευσης από τις παλιές διαβάσεις μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για τον διερχόμενο. Στις δύο αυτές διαβάσεις έγινε αναβάθμιση της προϋπάρχουσας, από απλού τύπου (simple ford) σε κατασκευή με σωληνωτούς οχετούς (vented ford) που εξυπηρετεί τη διευθέτηση της εισόδου της πλημμυρικής ροής και διασφαλίζει την κυκλοφορία των οχημάτων κατά τη διάρκεια χαμηλών ροών.

Οι μεγάλης διατομής σωλήνες δίνουν τη λύση εκτόνωσης των υδάτων, με συνέπεια μόνο σε περίπτωση σημαντικών βροχοπτώσεων να συγκεντρώνεται νερό πάνω στη διάβαση, κάτι που σύμφωνα με τα υδραυλικά δεδομένα του έργου, μπορεί να συμβεί μία φορά μόνο τον χρόνο και μάλιστα για λίγες ώρες.

Για γέφυρες φυσικά ούτε λόγος, καθώς υπάρχει έλλειψη χρημάτων. Γι' αυτό άλλωστε είχε αποφασιστεί μέχρι να κατασκευαστούν οι γέφυρες, στις διαβάσεις Τρελοχείμαρρου και Μακροπόταμου, να γίνει βελτίωση – εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων ιρλανδικών διαβάσεων, από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Έτσι έως την κατασκευή των γεφυρών για τις υφιστάμενες ιρλανδικές διαβάσεις προβλέφθηκε η βελτίωση των συνθηκών διέλευσής τους με την μετατροπή τους σε ιρλανδικές διαβάσεις εξελιγμένου τύπου. 

Αυτές οι ιρλανδικές διαβάσεις εξελιγμένου τύπου εξασφαλίζουν την χωρίς κίνδυνο διέλευση των ποταμών και επιλύοντας ένα χρόνιο πρόβλημα, αυτό της διακοπής της διέλευσης των οχημάτων κατά τους χειμερινούς μήνες στο δρόμο Πανεπιστημιούπολης – Κάλχα – Γρατινής – Φιλύρας – Αρριανών, δρόμο που τέμνεται από 7 ποτάμια. Φυσικά η συνέχιση των παρεμβάσεων θα ήταν ευχής έργο, ώστε επιτέλους η Ροδόπη να αποκτήσει ένα ασφαλές οδικό δίκτυο.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr