Στον πάγο η αγορά της Κομοτηνής | xronos.gr
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Στον πάγο η αγορά της Κομοτηνής

10/11/22 - 8:00
Στον πάγο η αγορά  της Κομοτηνής

Η αγορά αντιμέτωπη με την ενεργειακή κρίση. Ελεύθεροι  επαγγελματίες οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον χώρο του εμπορίου, μιλούν στον «Χ» για την κρίσιμη κατάσταση που βιώνουν

Μουδιασμένος είναι ο κόσμος των εμπόρων στην Κομοτηνή, καθώς οι ανατιμήσεις στην ενέργεια, το «παγωμένο» αγοραστικό κοινό και τα αυξημένα κόστη ζωής έχουν πυροδοτήσει ένα ντόμινο εξελίξεων στην καθημερινότητα όλων των πολιτών. Από τις αγοραστικές τους συνήθειες έως την κάλυψη βασικών αγαθών για την επιβίωσή τους.


Κάθε χρόνο πιο δύσκολα
Όπως δήλωσε η Βάνα Ξενοδοχίδου, ιδιοκτήτρια του Biz Art Corner, η οποία ζει την αγορά της Κομοτηνής εδώ και 39 χρόνια «κάθε χρόνο τα πράγματα στην αγορά είναι χειρότερα». Τόνισε το γεγονός πως ο κόσμος δεν έχει χρήματα να αγοράσει τα βασικά αγαθά, πόσο μάλλον είδη διακόσμησης. Την ίδια κατάσταση περιέγραψε στον «Χ» και ο Παναγιώτης Μαστράφης, ιδιοκτήτης καταστήματος Φάτσα Κάρτα: «η κατάσταση είναι σταθερή με πέρσι προς το παρόν, αλλά κινείται σε χαμηλά επίπεδα» , ενώ την ίδια άποψη υποστήριξε και η Νικολέτα Ρούφου, ιδιοκτήτρια των Οπτικών Ρούφου: «η αγορά της Κομοτηνής γενικά φθίνει και είχε πάντα προβλήματα».

Στα είδη βάπτισης και παιδικού ρούχου, η Γεωργία Μισκάκη, ιδιοκτήτρια Carouzel, παρατήρησε πως το περασμένο καλοκαίρι η αγορά πήγε καλύτερα, καθώς λόγω covid πολλοί γονείς προτίμησαν να βαπτίσουν τα παιδιά τους αργότερα με αποτέλεσμα να παρατηρηθεί αύξηση στη ζήτηση τέτοιων ειδών. «Μετά το άνοιγμα των καταστημάτων δεν επανήλθε ουσιαστικά τίποτα» παρατήρησε και συμπλήρωσε πως το αγοραστικό κοινό είναι συγκρατημένο λόγω των αυξήσεων στην ενέργεια, αλλά και φοβισμένο με όλα αυτά που ακούει. «Οι γονείς θέλουν να πάρουν ρούχα για τα παιδιά τους αλλά δεν μπορούν» είπε και ανέφερε πως ένεση στην αγορά δίνεται για λίγο με τα επιδόματα, αλλά το επόμενο διάστημα η πτώση στους τζίρους είναι μεγάλη.

Από την πλευρά της, η Δέσποινα Τεπερίδου-Βαφειάδη, ιδιοκτήτρια των Βιβλιοπωλείων Βαφειάδη, εντόπισε κατακόρυφη αύξηση της αγοραστικής κίνησης τον Σεπτέμβριο με τα άνοιγμα των σχολείων.


Ενστάσεις για την αποτελεσματικότητα της Λευκής Νύχτας
Η Νικολέτα Ρούφου υποστήριξε πως η Λευκή Νύχτα δεν έφερε τα αποτελέσματα που θα ήθελαν οι έμποροι ειδικά στα οπτικά, γιατί ο κόσμος επικεντρώθηκε στην Λευκή Νύχτα και δεν αγοράζει την υπόλοιπη χρονιά. Επίσης, θέμα συζήτησης προκύπτει και για την εποχή που διοργανώνεται η μεγάλη ημέρα των προσφορών, καθώς πολλά καταστήματα εκείνη την περίοδο παραλαμβάνουν νέα προϊόντα στα οποία δεν μπορούν να μπουν εκπτώσεις. Ακόμη, η διοργάνωση του street food μαζί με τη Λευκή Νύχτα αποδιοργάνωσε την αγορά, καθώς παρατηρήθηκαν φαινόμενα με τον κόσμο να συγκεντρώνεται στο Άλσος της Αγίας Παρασκευής και να μην βλέπει τις εκπτώσεις των καταστημάτων.


Παράπονο για τον Εμπορικό Σύλλογο
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Παναγιώτη Μαστράφη, ο Εμπορικός Σύλλογος δεν ενδιαφέρεται για τα καταστήματα, ειδικά για την περίοδο του κορωνοϊού. «Ο Σύλλογος ήταν πολύ αργός και άσχετος σε κάποιες δημοσιεύσεις του σχετικά με τα ωράρια των καταστημάτων, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μεγάλη σύγχυση» δήλωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε πως αυτό που λείπει από τον Σύλλογο είναι το όραμα και τα νέα παιδιά.


Μονόδρομος η αισιοδοξία παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις για την αγορά
Θέλουν να σκέφτονται αισιόδοξα παρά την δύσκολη κατάσταση που βιώνουν οι έμποροι της Κομοτηνής. «Ο Έλληνας έχει μάθει να ζει και να πορεύεται στις δυσκολίες», δήλωσε η Δέσποινα Βαφειάδη. Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο Παναγιώτης Μαστράφης: «υπάρχει τεράστια δυσκολία στα καταστήματα με τους ανεβασμένους λογαριασμούς ρεύματος και σε συνδυασμό με τη μικρή αγοραστική δύναμη της Κομοτηνής, το αποτέλεσμα δεν ικανοποιεί τους μαγαζάτορες. Ωστόσο, η αισιοδοξία είναι μονόδρομος για τη βελτίωση της εικόνας της αγοράς» ανέφερε. Από την πλευρά της, η Γεωργία Μιστράκη δήλωσε: «δεν γίνεται να δουλεύουμε για να πληρώνουμε μόνο τους λογαριασμούς» και πρόβλεψε ντόμινο κλεισίματος των τοπικών καταστημάτων.


Τάση αντικατάστασης φυσικών καταστημάτων από τα e-shop
Σύμφωνα με τη Βάνα Ξενοδοχίδου στα διαδικτυακά καταστήματα υπερτερούν οι χαμηλές τιμές στα είδη διακόσμησης, που όμως συνάδουν και με την χαμηλή ποιότητα τους, παρόλα αυτά ο κόσμος τα προτιμάει. Στον αντίποδα, υπάρχει κόσμος στην πόλη που θα προτιμήσει ποιοτικότερη διακόσμηση, αλλά μπορεί να την πληρώσει με πίστωση αργότερα από ότι συνήθιζε, φαινόμενο αρκετά συχνό στο εμπόριο, προκειμένου οι έμποροι να κρατήσουν την πελατεία τους. Από την άλλη πλευρά, η Δέσποινα Βαφειάδη υποστηρίζει πως με το ηλεκτρονικό εμπόριο μεγαλώνει το κομμάτι της πίτας που θα μοιραστούν οι έμποροι και έτσι βοηθάει στην κάλυψη νέων πόρων για τους μαγαζάτορες.


Απουσιάζουν οι τουρίστες
Κοινός τόπος στις δηλώσεις των περισσότερων εμπόρων είναι πως σκοπός είναι να μείνει ο κόσμος στην Κομοτηνή και όχι να περάσει απλά από την πόλη για έναν καφέ. Προς αυτή την κατεύθυνση, προτείνουν, η Κομοτηνή να ακολουθήσει το τουριστικό παράδειγμα γειτονικών της πόλεων.

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο χειμώνας αναμένεται δύσκολος, γι’ αυτό οι έμποροι της πόλης χρειάζονται κάθε στήριξη που μπορεί να τους παρασχεθεί, όχι μόνο από την κυβέρνηση, αλλά και τοπικά από τον Εμπορικό Σύλλογο και τον Δήμο Κομοτηνής, με δράσεις και εκδηλώσεις, προκειμένου να υπάρξει μαζική προσέγγιση του κόσμου.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr