Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Το θέμα έφερε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο Στέργιος Ηλιόπουλος - Τις ενέργειες της διοίκησης γνωστοποίησε ο περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης
Σε πρώτη φάση δημιουργούνται δύο υδάτινα πεδία σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη, αντί για υδατοδρόμια που είναι πιο ακριβά
Ερώτημα σχετικά με την καθυστέρηση της υλοποίησης του έργου διασύνδεσης Σαμοθράκης - Αλεξανδρούπολης με υδροπλάνα, κατέθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας Στέργιος Ηλιόπουλος.
Το θέμα αφορά κυρίως το επενδυτικό ενδιαφέρον από ιδιωτικές εταιρίες, ωστόσο η Περιφέρεια ΑΜΘ πρέπει να κάνει προπαρασκευαστικές ενέργειες και υποδομές.
Το κακό παράδειγμα της σύνδεσης Καβάλας - Θάσου με υδροπλάνα, που ακουγόταν από το 2017 αλλά ποτέ δεν προχώρησε, έφερε στην επιφάνεια ο Στέργιος Ηλιόπουλος, ο οποίος ζήτησε ενημέρωση για το που βρισκόμαστε με τη διασύνδεση Αλεξανδρούπολης - Σαμοθράκης. «Καλός ο σχεδιασμός, αλλά πρέπει να ανακαλύψουμε την πραγματικότητα και να μη δίνουμε φρούδες ελπίδες στον κόσμο», είπε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι «πάμε από καθυστέρηση σε καθυστέρηση». Σημείωσε, ακόμη, ότι τα υδροπλάνα είναι σημαντικά όχι μόνο για τον τουρισμό, αλλά για τους μόνιμους κατοίκους τους χειμερινούς μήνες και για λόγους υγείας.
Δίπλα σε καθετί αναπτυξιακό η ΠΑΜΘ
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης βρίσκεται δίπλα σε καθετί αναπτυξιακό και στηρίζει τις αναπτυξιακές προσπάθειες στον τόπο, σημείωσε ο περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης. Απέδωσε τις καθυστερήσεις που υπάρχουν μέχρι στιγμής στο βραδυκίνητο ελληνικό Δημόσιο, ενώ υπογράμμισε ότι αρμοδιότητα της Περιφέρειας δεν είναι να κάνει τα δρομολόγια, αλλά να διευκολύνει την επένδυση και να πραγματοποιήσει προπαρασκευαστικές ενέργειες κι έργα υποδομής.
Εν προκειμένω, η ΠΑΜΘ έχει στα σκαριά δύο υδάτινα πεδία σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη, για να εξυπηρετούν τα δρομολόγια των υδροπλάνων. Μάλιστα, τα υδάτινα πεδία είναι πολύ φθηνότερα σε σχέση με τα υδατοδρόμια, γι’ αυτό σε πρώτη φάση επιλέχθηκαν.
Αναφορικά με τη σύνδεση Καβάλας - Θάσου, μετέφερε την εικόνα ότι δεν είναι στις προτεραιότητες της ιδιωτικής εταιρίας.
Τίποτα νεότερο για έναρξη δρομολογίων
Στη συνεδρίαση συμμετείχε μέσω τηλεδιάσκεψης ο πρόεδρος της εταιρίας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» Αναστάσιος Γκόβας, ο οποίος χαρακτήρισε τα υδροπλάνα ως τα πιο κατάλληλα μεταφορικά μέσα για μία χώρα με τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας.
Συμπλήρωσε, ότι τα υδροπλάνα είναι σημαντικά όχι μόνο για την ενίσχυση του τουρισμού, αλλά 12 μήνες το χρόνο για την καλύτερη διασύνδεση απομακρυσμένων νησιών με τα περιφερειακά αστικά κέντρα.
Ακόμη ενημέρωσε, ότι τα υδροπλάνα μπορούν σε περίπου 10 με 15 λεπτά να τροποποιηθούν για να μεταφέρουν δύο φορεία με διασώστες.
Αναφορικά με την έναρξη των δρομολογίων δεν γίναμε σοφότεροι, καθώς όπως εξήγησε προαπαιτούμενο για να γίνει η έναρξη δρομολογίων είναι η ολοκλήρωση των υποδομών. Κατ’ αντιστοιχία, όπως είπε, δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για αεροπορικά δρομολόγια χωρίς αεροδρόμια ή ακτοπλοϊκά δρομολόγια χωρίς λιμάνια.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News