IΓΝΑΤΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ Η κρίση θα μας βελτιώσει ως ανθρώπους και ως πωλητές! | xronos.gr
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΣ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

IΓΝΑΤΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ Η κρίση θα μας βελτιώσει ως ανθρώπους και ως πωλητές!

19/04/11 - 12:00
ignatakis_0.jpg

Μοιραστείτε το

Με ενοχλεί η πρωϊνή τρομοκρατία από τα κανάλια που επηρεάζει την ψυχολογία του κόσμου. Κανένα πρόβλημα με ραδιενέργεια στις συσκευές, μηχανές, τηλεφωνικά κέντρα και λοιπά που εισάγονται από Ιαπωνία. Η εταιρία OΡΙΖΩΝ ΕΠΕ προσφέρει όλα τα επώνυμα εγγυημένα προϊόντα SHARP και Panasonic κατά 12% πιο φθηνά. Ο Έλληνας πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται τοπικιστικά. Αγοράζοντας ντόπια προϊόντα ξέρεις ότι πέντε οικογένειες θα συντηρηθούν. Να καταλάβει ότι δεν μπορεί να πίνει μπύρα Καραϊβικής όταν έχουμε μια υπέροχη Ζυθοποιία, να τρώει κασέρι Σουηδίας όταν έχουμε ωραιότατα δικά μας.

H Oρίζων ΕΠΕ είναι μια αυτοδημιούργητη εταιρεία που ανήκει στον Κώστα Ιγνατάκη η οποία ξεκίνησε κατά βάση να καλύψει τις ανάγκες της Κομοτηνής από πλευράς εξυπηρέτησης και σέρβις, λόγω του ότι οι Αθηναίοι που πουλούσαν μηχανές δεν μπορούσαν να έρθουν εδώ να τις επισκευάσουν. Γρήγορα πέρασε στον τομέα της εμπορίας και από μια μικρή επιχείρηση με συγκεκριμένο τζίρο μετεξελίχθηκε σε μια εταιρία. Ο μεγαλύτερος όγκος δουλειάς της είναι οι ταμειακές μηχανές και τα φορολογικασυστήματα που καταλαμβάνει το 50% ίσως της επιχείρησης και το 50% είναι τα φωτοαντιγραφικά και οι τηλεπικοινωνίες. Όπως θα μας πει ο κ. Ιγνατάκης τα τελευταία δύο χρόνια επεκτάθηκε στο κομμάτι της δικτύωσης Voir τηλεφωνικών κέντρων. «Πρότυπο δουλειάς είναι το δημαρχείο Κομοτηνής όπου έχουμε δικτυώσει όλη την δημαρχία μέσω της υποδομής που είχε από τις οπτικές ίνες και επικοινωνούν δωρεάν μεταξύ τους όλα τα κτήρια που έχει ο δήμος στην κυριότητα του, κάτι πάρα πολύ χρήσιμο, γιατί παίρνοντας σε ένα κεντρικό αριθμό μπορείς να συνδεθείς οπουδήποτε για να εξυπηρετηθείς» Το έργο αυτό είναι υπό ολοκλήρωση.

Η εταιρία αντιπροσωπεύει την Sharp και την Panasonic. «Και οι δύο είναι καθαρά ιαπωνικές, είναι ιδεολογία να κρατάμε ιαπωνικές εταιρίες στην επιχείρησή μας. Ο Ιάπωνας επιδιώκει την τελειότητα. Δεν θέλω κάτι μέτριο. Και να πάρουν να αντιγράψουν κάτι θα το κάνουν πρώτα τέλειο και μετά θα το πλασάρουν στην αγορά. Αυτή ήταν η μεγάλη επιτυχία των Ιαπώνων. Φωτογράφιζαν τα πάντα σε οποιαδήποτε έκθεση, ακόμη και τα σκαμπό και όταν έφτιαχναν οι ίδιοι σκαμπό τα έφτιαχναν καλύτερα από τα πρωτότυπα.

Τώρα με αυτό που συμβαίνει στην Ιαπωνία έχετε επηρεαστεί; Σας έχουν κάνει κάποια ιδιαίτερη ενημέρωση για τη ραδιενέργεια;
-Υπάρχει μια ειδική ενημέρωση ότι οι παραγωγές των εταιριών που κατασκεύαζαν υλικό υψηλής τεχνολογίας λόγω του ότι θα μειωθεί η παραγωγή τους, θα δημιουργηθεί ένα πρόβλημα στην αγορά που θα το ζήσουμε μετά από 6-7 μήνες, Τώρα  ακόμη οι εταιρίες συναρμολογούν με υλικά που κατασκευάστηκαν πέρσι. Βέβαια όλα τα υλικά περνούν από απόλυτο έλεγχο και να έχει υπόψη ο κόσμος, όπως διαβεβαιώνουν οι ειδικοί, ότι τα υλικά που έρχονται από την Ιαπωνία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα από πλευράς ραδιενέργειας γιατί δεν απορροφάται από αυτά τα υλικά».

Η πρωϊνή τρομοκρατία από τα κανάλια διογκώνει την κρίση πιστεύει ο κ. Ιγνατάκης που είναι χρόνια στην εμπορία και τις πωλήσεις που έχει ένα σταθερό πελατολόγιο που συνεχώς διευρύνεται, αφού η συνέπεια και τα εγγυημένα προϊόντα είναι ο δεκάλογος της επιτυχίας του, αποκτώντας την απαραίτητη καταναλωτική συνείδηση.



Πώς αντιμετωπίζετε εσείς το ζήτημα της οικονομικής κρίσης;
-Έχω την εντύπωση ότι η κρίση θα μας βελτιώσει σαν ανθρώπους καταρχάς και σαν πωλητές. Θα μας κάνει πιο χαμογελαστούς, γιατί σαφώς θα πρέπει να φέρεσαι καλύτερα στους πελάτες για να μπορείς να πάρεις την πίτα που είναι συγκεκριμένη και μικραίνει και μας βελτιώνει και σαν επαγγελματίες. Δηλαδή θα πρέπει να σκεφτούμε όλοι ότι θα πρέπει να παρέχουμε καλύτερη ποιότητα από αυτή που παρείχαμε, να έχουμε καλύτερες τιμές από αυτές που είχαμε, τίποτα δεν είναι δεδομένο, κι όλα κατακτιούνται. Πάντως έχω την εντύπωση ότι αν καταλαγιάσει το θέμα με τα κανάλια αυτή την πρωϊνή τρομοκρατία «του μη βγεις έξω σήμερα γιατί το μαρούλι θα πάει …5 ευρώ, λες και έχεις σκοπό να αγοράσεις μαρούλια»… Θα πρέπει ο κόσμος να ακούει κάποια πράγματα αλλά να μην τα δίνει και απόλυτη σημασία.

Αυτό το αμόκ που είδαμε, ο κόσμος να σηκώνει τις καταθέσεις του, να τις χτίζει στα ντουβάρια, να κάνει κινήσεις απεγνωσμένες βοηθούν;
-Σαφώς και δε βοηθούν. Δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα στην αγορά γιατί οι τράπεζες πλέον δεν μπορούν να χρηματοδοτήσουν, γιατί οι περισσότεροι έχουν πάρει τα κεφάλαια και τα έχουν στο εξωτερικό, τα έχουν κάνει χρυσό, δυσχεραίνοντας αμέσως την ρευστότητα.
Κάτι που πρέπει να προσέξει πάρα πολύ ο κόσμος είναι να ενισχύσει τις τοπικές επιχειρήσεις και τα ελληνικά προϊόντα. Ο Έλληνας πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται τοπικιστικά. Αγοράζοντας ντόπια προϊόντα, ξέρεις ότι πέντε οικογένειες θα συντηρηθούν. Στα πέντε παιδιά αυτών των οικογενειών και η δασκάλα που κάνει μάθημα θα συντηρηθεί και αυτή, κοντά στη δασκάλα και αυτός που πουλάει τα ρούχα και τα παπούτσια της δασκάλας και πάει αλυσίδα…



Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι βγαίνουν διεθνείς μελετητές και λένε ότι είναι λογικό η Ελλάδα να πάει σε αυτό το σημείο όταν η μπύρα που πίνουν είναι από την Καραϊβική, το κασέρι  είναι Σουηδικό και τα λοιπά. Έλεος, δηλαδή. Σε οποιαδήποτε πόλη της Ουγγαρίας κι αν πάμε θα πιούμε μπύρα του μαγαζιού, όχι της πόλης. Δηλαδή, έχει βαρέλι το ίδιο το μαγαζί που φτιάχνει το δικό του προϊόν. Εμείς φέρνουμε εμφιαλωμένη μπύρα από την Καραϊβική και βάζουμε και ένα λεμόνι για να γίνει όμορφη, όταν την ίδια στιγμή έχουμε δική μας μπύρα πάρα πολύ καλή, έχουμε μια βιομηχανία υπόδειγμα, την Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης. Πρέπει να προσέξουμε τη χώρα μας, την παραγωγή μας, τους ανθρώπους που προσπαθούν εδώ να κάνουν κάτι και όσο μπορούμε να βοηθήσουμε τις τοπικές επιχειρήσεις…

Εσείς τώρα με την κρίση έχετε κάτι σαν «κράχτη», τώρα με την κρίση, στην επιχείρηση σας;
-Προσωπικά αποφεύγουμε τους …κράχτες. Δε θέλουμε να έχουμε κράχτες για να πουλήσουμε κάτι. Εμείς θέλουμε να έχουμε καλό προϊόν! Το πρόβλημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά είναι το εξής: Πολλές εταιρείες που είχαν πολύ φθηνό προϊόν, πολύ χαμηλής και κακής ποιότητας προϊόντα, αυτή τη στιγμή εκμεταλλεύονται την κρίση και βγαίνουν σε πολύ χαμηλή τιμή και πουλάνε προϊόντα τα οποία είναι ακατάλληλα προς πώληση. Είναι  ηλεκτρονικά προϊόντα, που δεν πληρούν βασικές προδιαγραφές, γιατί έχει διαφορά ένα μηχάνημα, που είναι 100% κινέζικο, με προϊόντα που σχεδιάζονται στην Ιαπωνία, η εταιρεία είναι ιαπωνική, αλλά συναρμολογείται στην Κίνα. Αυτά δεν είναι κινέζικα και επικίνδυνα.

Οι εταιρίες που είναι 100%  κινεζικές είναι πολύ φθηνές και πολλές φορές δεν τους ενδιαφέρει καν η ποιότητα γιατί σ΄  ένα χρόνο θα αλλάξουν όνομα, δεν τους ενδιαφέρει να χτίσουν σχέσεις εμπιστοσύνης, φερεγγυότητας, να έχουν όνομα  ή συνέχεια στην αγορά. Ο κόσμος δεν πρέπει να πέφτει στην παγίδα αυτή, να προτιμά τα καλά κι επώνυμα προιόντα να παραμείνουν στην αξία που πρέπει να έχουν.

Ωστόσο, βάζετε  όπως λέει η λαïκή έκφραση «νερό στο κρασί σας», μειώνετε τα ποσοστά κέρδους;
-Βεβαίως, έχουμε μειώσει πάρα πολύ τα ποσοστά κέρδους. Κάτι που θα κάνουν όλες οι επιχειρήσεις είναι να αρχίσουν ποσοτικές αγορές σε κάποια προϊόντα. Οι πληρωμές μετρητοίς στους εισαγωγείς ρίχνουν τις τιμές, ενώ με κάποιες συμφωνίες που έχουμε καταφέρει με τους προμηθευτές μας, προσφέρουμε αυτή τη στιγμή τα προϊόντα μας κατά 8%-12% πιο κάτω απ΄ ότι ήταν πριν. Το μυστικό στις δικές μας επιχειρήσεις  είναι οι καλές αγορές, που εξασφαλίζουν και τους πελάτες.

Στις μικρές πόλεις παραμένουν  πάντα και οι διαπροσωπικές σχέσεις.
-Σαφώς, το μεγαλύτερο πράγμα στις μικρές πόλεις είναι οι προσωπικές σχέσεις και φυσικά είναι αυτό το οποίο θα σε βρει ο άλλος το βράδυ και θα σου πει: «ρε Κώστα το μηχάνημα που πήρα βγάζει μια μαύρη γραμμή, τι να κάνω;», του λες πάρε με αύριο τηλέφωνο και λοιπά και πολλές φορές το ξεχνάει, τον παίρνεις εσύ και σου λέει «έλα ρε το θυμήθηκες» και του λες θα έρθουμε να στο φτιάξουμε. Αυτό δεν υπάρχει περίπτωση να στο πει ο Αθηναίος, ο Θεσσαλονικιός. Φυσικά υπάρχει ο όρος «On-side εξυπηρέτηση στο χώρο» το οποίο σε κάποια φάση θα κατακλύσει την αγορά.  Θα παίρνεις ένα τηλέφωνο στον προμηθευτή, θα έρχεται το συνεργείο στο γραφείο σου, θα στο επισκευάζει, θα παίρνει ο τεχνικός που θα έρθει εκεί στο 801 για να πάρει πληροφορίες γιατί εσύ το αγόρασες, τελείωσες. Όταν κάποιος αγοράζει ένα προϊόν θα πρέπει να τελειώνει εκεί η υποχρέωσή του. Επιτέλους, ο καταναλωτής η αυτού μεγαλειότης! Σας ευχαριστώ πολύ.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr