Θεατρική παράσταση ανέβασε το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής

Οταν η σκέψη ωριμάσει, η ανάπτυξή της στον καμβά είναι τόσο δύσκολη όσο και η απόφαση ότι το έργο τελείωσε ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ
Θα ήθελα να αυτοπροσδιοριστώ ως ζωγράφος που ασχολείται, όταν η ανάγκη το καλεί, με τη χαρακτική.
Σπούδασα στη Φλωρεντία και στο Λονδίνο.
Συμμετείχα σε εκθέσεις ατομικές, ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως και σε διεθνείς Biennali.
Η εικαστική μου γραφή περνά από δοκιμές που σχετίζονται κύρια με τη διαχείριση του χρώματος.
Αρχικά το χρώμα μου είναι περιγραφικό, περνάει από μια γεωμετρική προσέγγιση χώρου και φωτός και αναφορές στην αρχιτεκτονική. Στη συνέχεια λιγότερο αυστηρά, πιο αφαιρετικά. Με απασχολεί η τονικότητα, η μουσικότητα του χρώματος. Αυτή η εκδοχή εκδηλώθηκε αργότερα περισσότερο επιθετικά και οι χρωματικές συγγένειες αναμίχθηκαν με τις αντιθέσεις. Θέλω πια το χρώμα να απλωθεί και να αποκτήσει βάθος, να έχει συνέχεια.
Με ανάλογο τρόπο αντιμετωπίζω την έννοια του χώρου. Το μεταβαλλόμενο γίγνεσθαι κάτω από την επίδραση του φωτός, οι σχέσεις του «μέσα με το έξω» κυριολεκτικά και μεταφορικά, του «πραγματικού» και του «θεωρητικού». Πρόσφατα ο χρόνος καταλαμβάνει ουσιαστικό κομμάτι στις αναφορές μου. Η διερεύνηση του «τότε» και του «τώρα», ανάλογο του «μέσα - έξω». Η μνήμη, η ταυτότητα (γι’ αυτό και τα παράθυρα στη μνήμη, που παρουσίασα στο Βυζαντινό Μουσείο).

Συχνά αντικαθιστώ το στατικό, οριοθετημένο τελάρο με αιωρούμενες επιφάνειες. Το πανό καταλαμβάνει τον χώρο στην προτεινόμενη θέση, αλλά η ελευθερία κίνησής του είναι δεδομένη. Το έργο καταλήγει σαν χωρίς όρια, επιτρέποντας συνειρμούς με τον περιβάλλοντα χώρο. Έτσι πιστεύω, πέρα απ’ τη δική μου εξιστόρηση, μπορούν να υπάρξουν προεκτάσεις της μνήμης μέσω της εικόνας.
Η χαλκογραφία, διατηρώντας την αυστηρότητα και σαφήνεια που σαν μέσον επιβάλλει, συχνά αναδομεί τη ζωγραφική μου πορεία. Η «εκμετάλλευση του τυχαίου», δηλαδή αυτό που προκύπτει από την απρόβλεπτη πλοκή, ή το «μαγείρεμα» των πραγμάτων στο πιεστήριο, είναι για μένα τρόπος δημιουργίας. Σε κάθε περίπτωση, το ουσιαστικό είναι ότι, όταν η σκέψη ωριμάσει, η ανάπτυξή της στον καμβά είναι τόσο δύσκολη όσο και η απόφαση ότι το έργο τελείωσε.

Ποιά είναι
Γεννήθηκε στην Πρέβεζα το 1948.
Σπούδασε ζωγραφική στην Accademia di Belle Arti της Φλωρεντίας από το 1966 ως το 1970. Συνέχισε στις σχολές Byam Shaw ζωγραφική και χαρακτική, City and Guilds of London Art School ζωγραφική και παρακολούθησε διακοσμητική στη Hammersmith - Chelsea στο Λονδίνο
ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
1976 Βρετανικό Συμβούλιο, Αθήνα, Ζωγραφική, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1979 Γκαλερί Πρίσμα, Ρόδος, Ζωγραφική
1980 Εργατικό Κέντρο Πρέβεζας, Ζωγραφική, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1983 Data Art Gallery, Αθήνα, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1985 Μ. Ζιάκα, Ρ. Σαρελάκου, Αίθουσα Τέχνης Εποχές, Κηφισιά, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1986 Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης, Αθήνα, Ζωγραφική
1987 Αίθουσα Τέχνης Κ7, Θεσσαλονίκη, Ζωγραφική, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1988 Γκαλερί Χρυσόθεμις, Χαλάνδρι, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1992 Galerie Titanium Αθήνα, Ζωγραφική
1993 Αίθουσα Τέχνης Χρύσα, Κατερίνη, Ζωγραφική
1995 Μ. Ζιάκα, Α. Παλλιεράκη, Αίθουσα Τέχνης Ψυχικού, Ζωγραφική
1996 Αίθουσα Τέχνης ʼνεμος, Κηφισιά, Ζωγραφική
1998 Παγοποιείο Μαντζαβελάκη, Άνδρος, Ζωγραφική, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1999 Τοπίο, Χώρος, Ίχνη, Τυπώματα, Αίθουσα Τέχνης Κρεωνίδης, Αθήνα, Ζωγραφική
Χώρος Σύγχρονης Τέχνης Αμυμώνη, Ιωάννινα, Ζωγραφική, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
2001 Αίθουσα Τέχνης Άνεμος, Κηφισιά, Ζωγραφική
2003 Πρέβεζα
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
1983 Modern Greek Prints L.T.D. London
1984 8th British international Print Biennale Bradford,
Intergafik ‘84 Berlin
1985 4th Biennial of European Graphic Art, Baden - Baden
3th Print Biennale Varna ‘85
16th International Biennial of Graphic Art, Ljubljana
4th Biennial of European Graphic Art, Brussels
4th Biennial of European Graphic Art, Copenhagen
Art Fiera, Bologna
1986 Engraving, D.D.R.
1987 17th International Biennial of Graphic Art, Ljubljana
1988 Contemporary Greek Graphic Art, Warsaw, Kilcen, Poznan (Πολωνία, οργάνωση: Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος)
Contemporary Greek Graphic Art, Artist of the Soviet Union, Moscow
(οργάνωση: Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος)
Contemporary Greek painting, Sofia (οργάνωση: Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος)
1989 1st Bharat Bhavan International Biennial of Prints, Roopankar Modern Art Gallery, Bhopal (Ινδία)
9th Norwegian International Print Triennale, Fredrikstad, (Νορβηγία)
L’ Europe des Graveurs, Biblioth?que Municipale, Grenoble
ΒΡΑΒΕΙΑ - ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
1985 Α’ Βραβείο από τη Στέγη Καλών Τεχνών και Γραμμάτων για τη Χαρακτική
1997 Α΄ Βραβείο Χαρακτικής από τη Στέγη Καλών Τεχνών και Γραμμάτων με θέμα την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη
ΣΥΛΛΟΓΕΣ - ΜΟΥΣΕΙΑ - ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΕΣ
(που βρίσκονται τα έργα)
Έργα της υπάρχουν στην Εθνική Πινακοθήκη στην Αθήνα, στις Πινακοθήκες Δήμου Ρόδου, Δήμου Θεσσαλονίκης, στο Δήμο Αγίας Παρασκευής, στο Υπουργείο Πολιτισμού, στο Κέντρο Σύγχρονης Εικαστικής Δημιουργίας Ρεθύμνης, Πινακοθήκη Κανακάκη, στη συλλογή της Alpha Bank, ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η ΣΕΛΙΔΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΚΕΛΥΦΟΣ ΛΟΓΟΥ – ΟΡΑΜΑΤΟΣ - ΠΡΟΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ-ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΔΡΑ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ. ΟΙ “ΣΥΝΔΑΙΤΥΜΟΝΕΣ” ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ
Σπούδασα στη Φλωρεντία και στο Λονδίνο.
Συμμετείχα σε εκθέσεις ατομικές, ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως και σε διεθνείς Biennali.
Η εικαστική μου γραφή περνά από δοκιμές που σχετίζονται κύρια με τη διαχείριση του χρώματος.
Αρχικά το χρώμα μου είναι περιγραφικό, περνάει από μια γεωμετρική προσέγγιση χώρου και φωτός και αναφορές στην αρχιτεκτονική. Στη συνέχεια λιγότερο αυστηρά, πιο αφαιρετικά. Με απασχολεί η τονικότητα, η μουσικότητα του χρώματος. Αυτή η εκδοχή εκδηλώθηκε αργότερα περισσότερο επιθετικά και οι χρωματικές συγγένειες αναμίχθηκαν με τις αντιθέσεις. Θέλω πια το χρώμα να απλωθεί και να αποκτήσει βάθος, να έχει συνέχεια.
Με ανάλογο τρόπο αντιμετωπίζω την έννοια του χώρου. Το μεταβαλλόμενο γίγνεσθαι κάτω από την επίδραση του φωτός, οι σχέσεις του «μέσα με το έξω» κυριολεκτικά και μεταφορικά, του «πραγματικού» και του «θεωρητικού». Πρόσφατα ο χρόνος καταλαμβάνει ουσιαστικό κομμάτι στις αναφορές μου. Η διερεύνηση του «τότε» και του «τώρα», ανάλογο του «μέσα - έξω». Η μνήμη, η ταυτότητα (γι’ αυτό και τα παράθυρα στη μνήμη, που παρουσίασα στο Βυζαντινό Μουσείο).

Συχνά αντικαθιστώ το στατικό, οριοθετημένο τελάρο με αιωρούμενες επιφάνειες. Το πανό καταλαμβάνει τον χώρο στην προτεινόμενη θέση, αλλά η ελευθερία κίνησής του είναι δεδομένη. Το έργο καταλήγει σαν χωρίς όρια, επιτρέποντας συνειρμούς με τον περιβάλλοντα χώρο. Έτσι πιστεύω, πέρα απ’ τη δική μου εξιστόρηση, μπορούν να υπάρξουν προεκτάσεις της μνήμης μέσω της εικόνας.
Η χαλκογραφία, διατηρώντας την αυστηρότητα και σαφήνεια που σαν μέσον επιβάλλει, συχνά αναδομεί τη ζωγραφική μου πορεία. Η «εκμετάλλευση του τυχαίου», δηλαδή αυτό που προκύπτει από την απρόβλεπτη πλοκή, ή το «μαγείρεμα» των πραγμάτων στο πιεστήριο, είναι για μένα τρόπος δημιουργίας. Σε κάθε περίπτωση, το ουσιαστικό είναι ότι, όταν η σκέψη ωριμάσει, η ανάπτυξή της στον καμβά είναι τόσο δύσκολη όσο και η απόφαση ότι το έργο τελείωσε.

Ποιά είναι
Γεννήθηκε στην Πρέβεζα το 1948.
Σπούδασε ζωγραφική στην Accademia di Belle Arti της Φλωρεντίας από το 1966 ως το 1970. Συνέχισε στις σχολές Byam Shaw ζωγραφική και χαρακτική, City and Guilds of London Art School ζωγραφική και παρακολούθησε διακοσμητική στη Hammersmith - Chelsea στο Λονδίνο
ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
1976 Βρετανικό Συμβούλιο, Αθήνα, Ζωγραφική, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1979 Γκαλερί Πρίσμα, Ρόδος, Ζωγραφική
1980 Εργατικό Κέντρο Πρέβεζας, Ζωγραφική, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1983 Data Art Gallery, Αθήνα, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1985 Μ. Ζιάκα, Ρ. Σαρελάκου, Αίθουσα Τέχνης Εποχές, Κηφισιά, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1986 Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης, Αθήνα, Ζωγραφική
1987 Αίθουσα Τέχνης Κ7, Θεσσαλονίκη, Ζωγραφική, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1988 Γκαλερί Χρυσόθεμις, Χαλάνδρι, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1992 Galerie Titanium Αθήνα, Ζωγραφική
1993 Αίθουσα Τέχνης Χρύσα, Κατερίνη, Ζωγραφική
1995 Μ. Ζιάκα, Α. Παλλιεράκη, Αίθουσα Τέχνης Ψυχικού, Ζωγραφική
1996 Αίθουσα Τέχνης ʼνεμος, Κηφισιά, Ζωγραφική
1998 Παγοποιείο Μαντζαβελάκη, Άνδρος, Ζωγραφική, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
1999 Τοπίο, Χώρος, Ίχνη, Τυπώματα, Αίθουσα Τέχνης Κρεωνίδης, Αθήνα, Ζωγραφική
Χώρος Σύγχρονης Τέχνης Αμυμώνη, Ιωάννινα, Ζωγραφική, Χαρακτική (Χαλκογραφία)
2001 Αίθουσα Τέχνης Άνεμος, Κηφισιά, Ζωγραφική
2003 Πρέβεζα
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
1983 Modern Greek Prints L.T.D. London
1984 8th British international Print Biennale Bradford,
Intergafik ‘84 Berlin
1985 4th Biennial of European Graphic Art, Baden - Baden
3th Print Biennale Varna ‘85
16th International Biennial of Graphic Art, Ljubljana
4th Biennial of European Graphic Art, Brussels
4th Biennial of European Graphic Art, Copenhagen
Art Fiera, Bologna
1986 Engraving, D.D.R.
1987 17th International Biennial of Graphic Art, Ljubljana
1988 Contemporary Greek Graphic Art, Warsaw, Kilcen, Poznan (Πολωνία, οργάνωση: Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος)
Contemporary Greek Graphic Art, Artist of the Soviet Union, Moscow
(οργάνωση: Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος)
Contemporary Greek painting, Sofia (οργάνωση: Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος)
1989 1st Bharat Bhavan International Biennial of Prints, Roopankar Modern Art Gallery, Bhopal (Ινδία)
9th Norwegian International Print Triennale, Fredrikstad, (Νορβηγία)
L’ Europe des Graveurs, Biblioth?que Municipale, Grenoble
ΒΡΑΒΕΙΑ - ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
1985 Α’ Βραβείο από τη Στέγη Καλών Τεχνών και Γραμμάτων για τη Χαρακτική
1997 Α΄ Βραβείο Χαρακτικής από τη Στέγη Καλών Τεχνών και Γραμμάτων με θέμα την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη
ΣΥΛΛΟΓΕΣ - ΜΟΥΣΕΙΑ - ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΕΣ
(που βρίσκονται τα έργα)
Έργα της υπάρχουν στην Εθνική Πινακοθήκη στην Αθήνα, στις Πινακοθήκες Δήμου Ρόδου, Δήμου Θεσσαλονίκης, στο Δήμο Αγίας Παρασκευής, στο Υπουργείο Πολιτισμού, στο Κέντρο Σύγχρονης Εικαστικής Δημιουργίας Ρεθύμνης, Πινακοθήκη Κανακάκη, στη συλλογή της Alpha Bank, ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η ΣΕΛΙΔΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΚΕΛΥΦΟΣ ΛΟΓΟΥ – ΟΡΑΜΑΤΟΣ - ΠΡΟΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ-ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΔΡΑ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ. ΟΙ “ΣΥΝΔΑΙΤΥΜΟΝΕΣ” ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News