Είναι το δημογραφικό, ηλίθιε!

Έργο τουλάχιστον ψυχασθενών και εμπαθών ανθρώπων, που μας εκθέτει ως χώρα, γιατί έγινε στη γειτονιά του Ιμαρέτ Καβάλας, κοντά στο σπίτι του Αιγύπτιου Μωχάμετ Άλη και σε χώρο πρώην τεμένους? Δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ κάτι ανάλογο σε περιοχές που ζουν μουσουλμάνοι, ενώ προβληματίζει η ενέργεια, αφού στην Καβάλα δεν υπήρχαν ποτέ θρησκευτικές, φυλετικές ή άλλες αντιπαραθέσεις
2Μπροστά σε μια αποτρόπαια πράξη βρέθηκαν χθες το πρωί οι κάτοικοι της παλιάς πόλης της Καβάλας, στη χερσόνησο της Παναγίας.
Άγνωστος ή άγνωστοι μετέφεραν τα μεσάνυχτα ένα μικρό γουρούνι μπροστά στην είσοδο της Παλιάς Μουσικής (τζαμί Χαλίλ Μπέη) και αφού το έσφαξαν, κάρφωσαν το κεφάλι του με μαχαίρι στην κεντρική ξύλινη πόρτα του κτιρίου και άφησαν εκτεθειμένο το υπόλοιπο σώμα του ζώου μέσα στον περιβάλλοντα χώρο. Κανείς από τους περιοίκους δεν αντιλήφθηκε το παραμικρό, όπως αναφέρουν συνάδελφοι από την πόλη, ενώ ο δήμαρχος Καβάλας, Κωστής Σιμιτσής, σε δηλώσεις του έκανε λόγο για αποτρόπαια πράξη που έγινε από αρρωστημένα μυαλά.
ΜΟΝΟ ΑΘΩΑ ΚΑΙ ΤΥΧΑΙΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΗ Η ΠΡΑΞΗ
Μιλώντας στον δημοσιογράφο Κώστα Φυλλίδη, η αρχισυντάκτρια του «Χ» Μελαχροινή Μαρτίδου, τόνισε ότι: «η φρικιαστική αυτή και κατακαδικαστέα ενέργεια έγινε για να προσβάλλει με τον χειρότερο τρόπο τον ισλαμικό συμβολισμό του κτηρίου από ανθρώπους που γνώριζαν ότι το γουρούνι είναι το πιο μισητό και αποτρόπαιο ζώο, όπως και κάθε τι που συνδέεται μαζί του, για τους μουσουλμάνους, οι οποίοι συνηθίζουν να κάνουν θυσίες άλλων ζώων, όπως αμνοεριφίων ή βοοειδών. Είναι μια ενέργεια που μπορεί να ανήκει και σε προβοκάτσια, προκειμένου να δημιουργηθεί ένταση σ΄ έναν χώρο, που ποτέ δεν τον απασχόλησαν μειονοτικά ή άλλα ζητήματα, να γίνει αντικείμενο συζήτησης ή και να αποτελέσει αφορμή για τριβές από κύκλους του περιθωρίου, που ήθελαν να σηματοδοτήσουν τη δική τους παρουσία. Βιώνουμε την εποχή του παραλογισμού και των ακροτήτων. Καλό θα είναι να μην απαντήσει κανείς με την ίδια ένταση, αλλά με σύνεση και περίσκεψη να δούμε το ζήτημα» ανέφερε, λέγοντας ότι στην Κομοτηνή στο παρελθόν μπορεί να μπήκαν γκαζάκια σε τεμένη, να υπήρξαν επεισόδια με σπασίματα βιτρινών, σπασίματα μνημάτων, αλλά ουδέποτε υπήρξε ανάλογη προσβλητική κτηνωδία.
Το τζαμί της Παλιάς Μουσικής ή αλλιώς τζαμί Χαλίλ Μπέη, χρονολογείται στα μέσα του 16ου αιώνα και αποτελούσε μέρος ενός ευρύτερου συγκροτήματος κτιρίων. Ο δήμος Καβάλας και η 12η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων το προηγούμενο διάστημα προχώρησαν σε εκτεταμένες εργασίες συντήρησης και ανακατασκευής, μεταμορφώνοντάς το σ’ έναν από τους σημαντικότερους μνημειακούς χώρους της παλιάς πόλης της Καβάλας, όπου φιλοξενούνται εκδηλώσεις λόγου και τέχνης.
Ο δήμαρχος Καβάλας, Κωστής Σιμιτσής, με αφορμή το απαράδεκτο γεγονός που συνέβη στην είσοδο του μνημείου της Παλιάς Μουσικής (τζαμί Χαλήλ Μπέη) - στην παλιά πόλη, στη χερσόνησο της Παναγίας - από άγνωστους που βεβήλωσαν την ιστορικότητα του χώρου αποκεφαλίζοντας ένα χοίρο, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Καταδικάζω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την αποτρόπαια και αποκρουστική ενέργεια που προσβάλει το λαό της Καβάλας, στον οποίο και ανήκει το μνημείο της Παλιάς Μουσικής. Η Καβάλα και οι άνθρωποί της ήταν ανέκαθεν μια κοινωνία της ανεκτικότητας, που σέβονταν και αποδέχονταν τη διαφορετικότητα του άλλου. Τέτοιες ανόητες και προσβλητικές ενέργειες, που προέρχονται από αρρωστημένα μυαλά, μπορούν να διαταράξουν την ενότητα και την ηρεμία της πόλης».Για το περιστατικό δεν υπήρξαν ανακοινώσεις, ούτε κάποιος ανέλαβε την ευθύνη αυτή της ενέργειας, που έγινε σε μια πυκνοκατοικημένη γειτονιά, η οποία, όμως, δεν αντιλήφθηκε το παραμικρό.
Άγνωστος ή άγνωστοι μετέφεραν τα μεσάνυχτα ένα μικρό γουρούνι μπροστά στην είσοδο της Παλιάς Μουσικής (τζαμί Χαλίλ Μπέη) και αφού το έσφαξαν, κάρφωσαν το κεφάλι του με μαχαίρι στην κεντρική ξύλινη πόρτα του κτιρίου και άφησαν εκτεθειμένο το υπόλοιπο σώμα του ζώου μέσα στον περιβάλλοντα χώρο. Κανείς από τους περιοίκους δεν αντιλήφθηκε το παραμικρό, όπως αναφέρουν συνάδελφοι από την πόλη, ενώ ο δήμαρχος Καβάλας, Κωστής Σιμιτσής, σε δηλώσεις του έκανε λόγο για αποτρόπαια πράξη που έγινε από αρρωστημένα μυαλά.
ΜΟΝΟ ΑΘΩΑ ΚΑΙ ΤΥΧΑΙΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΗ Η ΠΡΑΞΗ
Μιλώντας στον δημοσιογράφο Κώστα Φυλλίδη, η αρχισυντάκτρια του «Χ» Μελαχροινή Μαρτίδου, τόνισε ότι: «η φρικιαστική αυτή και κατακαδικαστέα ενέργεια έγινε για να προσβάλλει με τον χειρότερο τρόπο τον ισλαμικό συμβολισμό του κτηρίου από ανθρώπους που γνώριζαν ότι το γουρούνι είναι το πιο μισητό και αποτρόπαιο ζώο, όπως και κάθε τι που συνδέεται μαζί του, για τους μουσουλμάνους, οι οποίοι συνηθίζουν να κάνουν θυσίες άλλων ζώων, όπως αμνοεριφίων ή βοοειδών. Είναι μια ενέργεια που μπορεί να ανήκει και σε προβοκάτσια, προκειμένου να δημιουργηθεί ένταση σ΄ έναν χώρο, που ποτέ δεν τον απασχόλησαν μειονοτικά ή άλλα ζητήματα, να γίνει αντικείμενο συζήτησης ή και να αποτελέσει αφορμή για τριβές από κύκλους του περιθωρίου, που ήθελαν να σηματοδοτήσουν τη δική τους παρουσία. Βιώνουμε την εποχή του παραλογισμού και των ακροτήτων. Καλό θα είναι να μην απαντήσει κανείς με την ίδια ένταση, αλλά με σύνεση και περίσκεψη να δούμε το ζήτημα» ανέφερε, λέγοντας ότι στην Κομοτηνή στο παρελθόν μπορεί να μπήκαν γκαζάκια σε τεμένη, να υπήρξαν επεισόδια με σπασίματα βιτρινών, σπασίματα μνημάτων, αλλά ουδέποτε υπήρξε ανάλογη προσβλητική κτηνωδία.
Το τζαμί της Παλιάς Μουσικής ή αλλιώς τζαμί Χαλίλ Μπέη, χρονολογείται στα μέσα του 16ου αιώνα και αποτελούσε μέρος ενός ευρύτερου συγκροτήματος κτιρίων. Ο δήμος Καβάλας και η 12η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων το προηγούμενο διάστημα προχώρησαν σε εκτεταμένες εργασίες συντήρησης και ανακατασκευής, μεταμορφώνοντάς το σ’ έναν από τους σημαντικότερους μνημειακούς χώρους της παλιάς πόλης της Καβάλας, όπου φιλοξενούνται εκδηλώσεις λόγου και τέχνης.
Ο δήμαρχος Καβάλας, Κωστής Σιμιτσής, με αφορμή το απαράδεκτο γεγονός που συνέβη στην είσοδο του μνημείου της Παλιάς Μουσικής (τζαμί Χαλήλ Μπέη) - στην παλιά πόλη, στη χερσόνησο της Παναγίας - από άγνωστους που βεβήλωσαν την ιστορικότητα του χώρου αποκεφαλίζοντας ένα χοίρο, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Καταδικάζω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την αποτρόπαια και αποκρουστική ενέργεια που προσβάλει το λαό της Καβάλας, στον οποίο και ανήκει το μνημείο της Παλιάς Μουσικής. Η Καβάλα και οι άνθρωποί της ήταν ανέκαθεν μια κοινωνία της ανεκτικότητας, που σέβονταν και αποδέχονταν τη διαφορετικότητα του άλλου. Τέτοιες ανόητες και προσβλητικές ενέργειες, που προέρχονται από αρρωστημένα μυαλά, μπορούν να διαταράξουν την ενότητα και την ηρεμία της πόλης».Για το περιστατικό δεν υπήρξαν ανακοινώσεις, ούτε κάποιος ανέλαβε την ευθύνη αυτή της ενέργειας, που έγινε σε μια πυκνοκατοικημένη γειτονιά, η οποία, όμως, δεν αντιλήφθηκε το παραμικρό.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News