«Παράθυρο» από το αμερικανικό Πεντάγωνο για επανένταξη της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35

Το σημαντικότερο πρόβλημα η έλλειψη φυσικού στο Λύκειο Ιάσμου, αναμένουμε διορισμούς, λέει η προϊσταμένη Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης Μαίρη Κοσμίδου
Με αποχή και κατάληψη ξεκίνησε η σχολική εβδομάδα για τους μαθητές και τις μαθήτριες σχολικών μονάδων στο νομό Ροδόπης. Στο 1ο και 2ο Γυμνάσιο της Κομοτηνής, το πρωί της Δευτέρας 5 Νοεμβρίου, αρκετοί από τους μαθητές δεν εισήλθαν στις σχολικές αίθουσες όταν το πρώτο κουδούνι ακούστηκε, αλλά συγκεντρώθηκαν έξω από τον προαύλιο χώρο.
Ο "Χ" συνομίλησε με μαθητές του 1ου γυμνασίου Κομοτηνής που κρατούσαν πανό στο οποίο αναγράφονταν το σύνθημα "θέλουμε ένα σχολείο που να μας εκπαιδεύει και όχι να μας παιδεύει". Ζητήματα εκπαιδευτικά και σχολικών υποδομών προβάλλουν οι μαθητές ως αιτήματα της αποχής τους και συγκεκριμένα κενά εκπαιδευτικών στη δεύτερη υποχρεωτική ξένη γλώσσα, μαθητές που κατοικούν στα χωριά και δεν δικαιούνται πάσο με αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνσή τους, φθορές στις πόρτες και τις τουαλέτες στο σχολείο τους, μη αποκατάσταση σπασμένων θρανίων και σπάνιο άδειασμα των κάδων απορριμμάτων.
Ενημερωμένη για την αποχή στα δύο σχολεία η προϊσταμένη Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης Μαίρη Κοσμίδου, προσέγγισε τους μαθητές στο 1ο γυμνάσιο για να λάβει γνώση για τα αιτήματά τους, αλλά αυτά δεν υπήρχαν εγγράφως παρά μόνο σε κινητά τηλέφωνα.
Κατόπιν σχετικής ενημέρωσης η κα Κοσμίδου τοποθετήθηκε για τα επιμέρους αιτήματα που προέβαλλαν οι μαθητές του 1ου γυμνασίου. Ειδικά για την έλλειψη εκπαιδευτικού για τα παιδιά που έχουν επιλέξει ως δεύτερη ξένη γλώσσα τα γερμανικά, σε τρία τμήματα από τα 18 του σχολείου, δηλαδή έξι ώρες γερμανικής γλώσσας, πρόκειται για ένα από τα κενά εκπαιδευτικών που αναμένεται να καλυφθούν το επόμενο χρονικό διάστημα.
"Ελπίζουμε ότι μέσα στους διορισμούς θα είναι και ο εκπαιδευτικός των γερμανικών. Ο νόμος όμως λέει ότι εφόσον δεν έχει καλυφθεί μέχρι ένα χρονικό διάστημα η δεύτερη ξένη γλώσσα, τότε περνάμε σε εκείνη την δεύτερη ξένη γλώσσα που έχουμε ώρες, και ώρες ως νομός έχουμε στα γαλλικά. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν τα παιδιά να ξεκινήσουν ως ξένη γλώσσα τα γαλλικά, εφόσον καθυστερούν οι προσλήψεις των γερμανόφωνων, για να μην υστερούν από τα άλλα παιδιά", είπε σχετικά η προϊσταμένη εκπαίδευσης.
Την περασμένη Πέμπτη η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης απέστειλε στο υπουργείο Παιδείας τα κενά εκπαιδευτικών και αναμένει την έλευση των αναπληρωτών ακόμη και σήμερα. Το σημαντικότερο εκπαιδευτικό πρόβλημα κατά την κα Κοσμίδου είναι η έλλειψη εκπαιδευτικού φυσικής στο Λύκειο Ιάσμου. Εκεί έγινε χθες κατάληψη εκ μέρους των μαθητών με αίτημα την πλήρωση της θέσης φυσικού. Διαφορετικό αίτημα, που αφορούσε στο γιατί τα παγκάκια τοποθετήθηκαν πιο κοντά στο Λύκειο και όχι στο Γυμνάσιο, προέβαλλαν με την χθεσινή τους κατάληψη οι μαθητές του Γυμνασίου Ιάσμου. Σημειωτέον ότι οι μαθητές των δύο σχολείων στεγάζονται στον ίδιο χώρο και οι μαθητές κάνουν τα διαλλείματα του στην ίδια αυλή.
Για τα υλικοτεχνικά αιτήματα που προέβαλλαν οι μαθητές των δύο γυμνασίων της Κομοτηνής, αρμόδιος για να δώσει λεπτομερείς απαντήσεις είναι ο Δήμος Κομοτηνής και η σχολική επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Πάντως η κα Κοσμίδου με αφορμή τις χθεσινές κινητοποιήσεις στα σχολεία, κάλεσε τους μαθητές να ιεραρχούν τα προβλήματα, να ξεκινούν την συζήτηση καταρχήν με την Διεύθυνση του σχολείου τους και κατόπιν στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, εφόσον πρόκειται για εκπαιδευτικό ζήτημα, και στον Δήμο εφόσον πρόκειται για κτιριακό ζήτημα. Τέλος, κάλεσε τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων να έχουν ενεργή συμμετοχή στην επίλυση θεμάτων που προκύπτουν στην σχολική κοινότητα.




Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News