Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Βρίσκεται ανάμεσα στις 20 καλύτερες προτάσεις του διεθνούς διαγωνισμού καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, που διεξάγεται από Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
To Social Taste, προϊόν της εταιρίας i-magic new media studio από την Κομοτηνή, είναι μια νέα, πρωτοποριακή πλατφόρμα παραγγελιοληψίας φαγητού που ενσωματώνεται στην σελίδα της επιχείρησης εστίασης που διατηρεί στο Facebook και επιτρέπει την παραγγελία προϊόντων από τους πελάτες. Ο «Χ» την παρουσίασε στο κοινό της πόλης την περασμένη χρονιά και σήμερα η εφαρμογή έχει αποκτήσει το φανατικό της κοινό. Εκτός όμως από αυτό διεκδικεί ένα βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό. Βρίσκεται ανάμεσα στις 20 καλύτερες προτάσεις του διεθνή διαγωνισμού οικονομίας και επιχειρηματικότητας, που διεξάγεται από Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με τον τελικό να διεξάγεται στις 23 Οκτωβρίου 2015. Η εφαρμογή επιλέχτηκε από 124 αρχικές προτάσεις που κατέβασαν αντίστοιχες ομάδες και πλέον οδεύει για την τελική φάση με τις 20 καλύτερες, όπως έκανε γνωστό φιλοξενούμενος στο ράδιο Χρόνος 87,5 ο υπεύθυνος της Θεόδωρος Μπατζάκας, απαντώντας σε ερωτήσεις.
Η εταιρεία σας i-magic new media studio σε τι δραστηριοποιείται;
-Δραστηριοποιείται από το 2000 στην Κομοτηνή στην ανάπτυξη εφαρμογών πληροφορικής με προσανατολισμό το ίντερνετ, δηλαδή αναπτύσσουμε sites, ιστοσελίδες, ηλεκτρονικά καταστήματα και τα τελευταία χρόνια και εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα. Εδώ και δυόμιση χρόνια περίπου έχουμε αναπτύξει ένα σύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου, που ονομάζεται social taste, και προσφέρεται σε επιχειρήσεις εστίασης, οι οποίες προσφέρουν τα προϊόντα τους με delivery. Το προϊόν προσφέρεται σε όλο τον κόσμο, πχ θα μπορούσε κάποιος να το χρησιμοποιήσει για να παραγγείλει μία πίτσα στο Λος Άντζελες, αν φυσικά μένει στην περιοχή.
Μπορείτε να μας εξηγήσετε πως βοηθάει τις επιχειρήσεις η εφαρμογή;
-Έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα. Τα τελευταία 2-3 χρόνια έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο παραγγέλνουμε φαγητό. Το πατροπαράδοτο τηλεφώνημα έχει αρχίσει να δίνει τη θέση του σε εφαρμογές και ιστοσελίδες. Οι νεότεροι τα χρησιμοποιούν περισσότερο και δίνουν πολλές ευκολίες και στην επιχείρηση και τον πελάτη. Στην τηλεφωνική παραγγελία υπάρχει η πίεση του χρόνου και πολλές φορές γίνονται και λάθη. Ηλεκτρονικά ο πελάτης μπορεί να πλοηγηθεί, να δει τις τιμές και τις προσφορές, και να ολοκληρώσει την παραγγελία του και να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή σε τι στάδιο βρίσκεται. Έχουμε αναπτύξει ένα σύστημα που λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο και τη στιγμή που πατάει το «οκ» ο πελάτης εμφανίζεται η παραγγελία στην επιχείρηση.
Ωστόσο υπάρχουν κι άλλα τέτοια συστήματα. Ποια είναι η δικιά σας καινοτομία;
-Αυτό που το κάνει να διαφέρει από τις υπόλοιπες εφαρμογές που υπάρχουν είναι το εξής: αν έχετε δει οι μεγάλες αλυσίδες, έχοντας τα δικά τους κεφάλαια, μπορούν να αναπτύξουν δικά τους συστήματα. Τα μικρά μαγαζιά, μη μπορώντας να κάνουν κάτι αντίστοιχο, γιατί το κόστος είναι πολύ μεγάλο, αναγκάζονται να συμμετάσχουν σε πλατφόρμες όλα μαζί. Αυτό όμως δημιουργεί μια άδικη ανταλλαγή πελατών μεταξύ των επιχειρήσεων, δηλαδή κάποιος που έχει πολλούς πελάτες, μπορεί αυτοί να πηγαίνουν σε κάποια άλλη επιχείρηση. Το social taste προσφέρει αυτονομία, δηλαδή έχουμε αναπτύξει την τεχνολογία με την οποία κάθε μικρή επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει ένα δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα. Το καινοτόμο είναι πως μπορεί κανείς να παραγγείλει μέσω facebook, ενώ προσφέρουμε σε κάθε επιχείρηση και τη δικιά της εφαρμογή για κινητά, χρεώνοντας μόνο κάποιες προμήθειες που παίρνουμε από τις παραγγελίες που περνούν από το σύστημα. Είναι πολύ απλό σαν διαδικασία για τον καθένα.
Αυτό αφορά και μπορεί να εφαρμοστεί μόνο σε επιχειρήσεις εστίασης ή μπορεί να αναπτυχθεί και περεταίρω;
-Έχει αναπτυχθεί κυρίως για επιχειρήσεις φαγητού. Είναι πολύ πιθανό σε κάποιο άλλο κατάστημα να μην ταίριαζε. Το social taste λειτουργεί καλύτερα σε τέτοιου είδους μαγαζιά, αν και μπορεί να εφαρμοστεί και σε market.
Στο εξωτερικό οι παραγγελίες τους πραγματοποιούνται περισσότερο ηλεκτρονικά;
-Η ηλεκτρονική παραγγελιοληψία δεν είναι κάτι το καινοτόμο γενικά, διότι είναι κάτι που γίνεται σε πολλές χώρες. Η καινοτομία, όμως, είναι αυτό που κάνουμε ώστε να μπορεί κάθε μικρή επιχείρηση να έχει το δικό της ιστότοπο, χωρίς να φαινόμαστε εμείς πουθενά ως social taste. Η επιχείρηση κάνει marketing με το δικό της όνομα, χωρίς να αναφέρει εμάς αλλά το δικό της όνομα.
Στην Κομοτηνή χρησιμοποιούν το σύστημα συμπολίτες μας;
-Το χρησιμοποιούν αρκετοί, ταυτόχρονα όμως αυτό που μας ικανοποιεί είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν το σύστημα, δηλαδή μας δίνουν συγχαρητήρια, γιατί θεωρούν ότι τους έχουμε ανοίξει ένα «κανάλι» με πολλές προοπτικές. Αυτό μας αρέσει πάρα πολύ.
Η εφαρμογή θα παρουσιαστεί στο διαγωνισμό και τελικά μπορεί να διακριθεί στο διαγωνισμό;
-Θα παρουσιαστεί στον τελικό στις 23 Οκτωβρίου μεταξύ άλλων 19 εφαρμογών. Η επόμενη φάση είναι η επιλογή των 5 καλύτερων. Το έπαθλο είναι 15.000 ευρώ στην πρώτη ιδέα που θα βραβευτεί, ενώ υπάρχει και δεύτερο έπαθλο των 5.000 ευρώ και άλλα βραβεία. Όλες οι ομάδες που έχουν περάσει στον τελικό θα έχουν μια γενικότερη υποστήριξη, γιατί κακά τα ψέματα δεν είναι τόσο τα χρήματα που θα ωφελήσουν, όσο η έκθεση σε πιθανούς επενδυτές και σε ανθρώπους που γνωρίζουν την αγορά. Κι εκεί αποσκοπούμε κι εμείς. Σε αυτούς τους διαγωνισμούς εξετάζουν αφενός την καινοτομία κι αφετέρου τη δυνατότητα που έχει ένα έργο να αποφέρει στην πραγματικότητα κέρδος και γενικότερα να αναπτυχθεί.
Ωστόσο η εφαρμογή δεν είναι μόνο δικιά σας αλλά όλης της ομάδας;
-Φυσικά και δεν θα μπορούσε να αναπτυχθεί κάτι τέτοιο μόνο από έναν άνθρωπο, αλλά είμαστε μια ομάδα και ο καθένας έχει αναλάβει ένα κομμάτι από το έργο.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ SOCIAL TASTE
To Social Taste είναι η πρωτοποριακή πλατφόρμα παραγγελιοληψίας φαγητού που ενσωματώνεται στη σελίδα της επιχείρησης εστίασης που διατηρεί στο Facebook και επιτρέπει την παραγγελία προϊόντων από τους πελάτες, μέσα από αυτήν. Αποτελείται από τρεις διαφορετικές εφαρμογές το Front-End κατάστημα για τον πελάτη (e-Shop), το σύστημα Λήψης Παραγγελιών (Ordering Module) και το Σύστημα Διαχείρισης (Admin Module). Στην ουσία αξιοποιεί τη νέα τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε συνδυασμό βέβαια με τις ατελείωτες δυνατότητες του ίντερνετ, είναι ιδιαίτερα ελκυστικό.
ΟΙ δυνατότητες του Social Taste είναι απεριόριστες, όπως ακριβώς και αυτές του διαδικτύου. Έχει τη δυνατότητα ενσωμάτωσης στη σελίδα Facebook της επιχείρησης, με δύο κινήσεις. Επίσης παρέχει ένα πλήρες ηλεκτρονικό κατάστημα με προσθήκη προϊόντων και ολοκλήρωση αγοράς στο Facebook! Προσφέρει τη δυνατότητα ενσωμάτωσης σε υπάρχουσα ιστοσελίδα της επιχείρησης. Οι πελάτες το χρησιμοποιούν δωρεάν. Παρέχει πρόσβαση ακόμη και από χρήστες χωρίς λογαριασμό στο Facebook. Μπορεί να υποστηρίζει πολλαπλά καταστήματα (αλυσίδες, franchise κλπ). Προσφέρει υποστήριξη προσφορών - εκπτώσεων με αυτόματο υπολογισμό. Εμφάνιση περιοχών παράδοσης στον πελάτη. Υποστήριξη μεταβλητών προϊόντων (σάντουιτς με υλικά, πίτσες κλπ). Υποστήριξη σχολίων για κάθε παραγγελία. Ενημέρωση του πελάτη με sms για την αλλαγή κατάστασης της παραγγελίας του (την επεξεργασία ή την αποστολή της).
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News