Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Οι επισημάνσεις της μοριακής βιολόγου
Στο μάθημα της Βιολογίας εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις των Γενικών Λυκείων.
Τα θέματα σχολιάζει στον «Χ» η μοριακή βιολόγος του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «2001 Ορόσημο» Στέλλα Κωστοπούλου.
Ο σχολιασμός:
Τα θέματα στο μάθημα της Βιολογίας ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Συγκεκριμένα, το Α’ και Β’ Θέμα απαιτούσαν καλή γνώση της θεωρίας, επομένως ήταν προσεγγίσιμα από ένα μαθητή που είχε μελετήσει και ήταν προσεκτικός. Το Α ΘΕΜΑ - πολλαπλής επιλογής- δεν έκρυβε παγίδες, ενώ στο Β3 απαιτούνταν συνδυασμός διαφορετικών σημείων της ύλης. Μέχρι και το Β’ Θέμα, επομένως, ήταν βατές οι ασκήσεις για τους μαθητές που είχαν διαβάσει.
Στο Γ’ και Δ’ Θέμα απαιτείται συνθετική ικανότητα, καθώς οι μαθητές καλούνται να συνδυάσουν διαφορετικά κομμάτια θεωρίας με παράλληλη εφαρμογή σε ασκήσεις. Επομένως, στα δύο τελευταία θέματα η δυσκολία άρχισε να κλιμακώνεται και κορυφώθηκε στο Γ4 ερώτημα που απαιτούσε κριτική σκέψη αλλά και στο Δ4, που ήταν ένα συνδυαστικό ερώτημα, όπου απαιτούνταν προσοχή στην εκφώνηση που αφορούσε στο DNA των βακτηριδίων. Επομένως, τα 2 τελευταία θέματα ήταν προσεγγίσιμα από έναν άρτια προετοιμασμένο μαθητή με κριτική σκέψη.
Σε γενικές γραμμές τα θέματα ήταν διαχειρίσιμα από θέμα χρόνου και ένας μαθητής καλά προετοιμασμένος μπορούσε να ανταποκριθεί. Ευχόμαστε καλή επιτυχία και καλά αποτελέσματα στους υποψηφίους!
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News