Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Τι ζητάει η παράταξη για τους φοιτητές
Επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία κοινοποιήθηκε στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, απέστειλε η Πανελλήνια Αγωνιστική Σπουδαστική Παράταξη (ΠΑΣΠ), γνωστοποιώντας πέντε αιτήματά της για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην εποχή του κορωνοϊού.
Η επιστολή που υπογράφει η ΠΑΣΠ Νομικής, έχει αναλυτικά ως εξής:
Το προηγούμενο χρονικό διάστημα ως ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ προχωρήσαμε στην επίδοση δύο επιστολών σχετικά με την κατ’ οίκον παράδοση των συγγραμμάτων και την ανάγκη μείωσης των μισθωμάτων στις φοιτητικές κατοικίες. Δύο αιτήματα που στηρίζονται από την συντριπτική πλειοψηφία της φοιτητικής κοινότητας και αποτελούν προαπαιτούμενα της ομαλής συνέχισης του ακαδημαϊκού εξαμήνου αλλά και της προνοιακής πολιτικής του Κράτους προς τις πληττόμενες κοινωνικές ομάδες αντιστοίχως.
Η ως τώρα δράση μας έχει ως πρόταγμα την απόδοση κοινωνικής δικαιοσύνης, την άρση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και τη μέριμνα για τους μη προνομιούχους φοιτητές και φοιτήτριες. Αυτό το αξιακό πλαίσιο άλλωστε μας επιτρέπει κριτικά να επισημαίνουμε στους κρατούντες λάθη και παραλείψεις και να λειτουργούμε εις όφελος του συλλογικού συμφέροντος χωρίς αποκλεισμούς.
Στο παραπάνω πλαίσιο και γνωρίζοντας εκ των έσω τα προβλήματα και τις ανάγκες των φοιτητριών και φοιτητών ένεκα της καθημερινής μας αλληλεπίδρασης με την φοιτητική κοινότητα σας θέτουμε υπόψη τα εξής:
Μολονότι, βρισκόμαστε πλέον στη μεταβιομηχανική εποχή που συνοδεύεται από τεχνολογική έκρηξη, αυτό δεν σημαίνει πως ο καθένας ή η καθεμιά έχει δυνατότητα πρόσβασης σε διαδικτυακά μέσα. Πράγμα το οποίο είναι αποτέλεσμα των επιτεινόμενων οικονομικών και κοινωνικών ανισοτήτων.
Ωστόσο σύμφωνα με το άρθρο 5Α Συντάγματος το Κράτος φέρει την υποχρέωση λήψης θετικών μέτρων για να εξασφαλίζει σε όλους ισότιμα και ανεξαιρέτως πρόσβαση στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η υποχρέωση αυτή υπό τις υφιστάμενες συνθήκες είναι ακόμα πιο επιτακτική όταν ως αποκλειστικό μέσο διακίνησης επιστημονικών και εκπαιδευτικών πληροφοριών έχουν αναχθεί τα ψηφιακά - διαδικτυακά μέσα.
Για τους λόγους αυτούς - και σκεπτόμενοι ότι ακόμα και σήμερα ένας ευκαταφρόνητος αριθμός φοιτητών και φοιτητριών υφίστανται αποκλεισμούς - περιορισμούς από τα μέσα αυτά - προτείνουμε τα εξής:
- Την ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις σελίδες ασύγχρονες εκπαίδευσης (e-class) και τις πλατφόρμες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης (Skype for Business, κ.λπ.) μέσω των οποίων διενεργείται κατά κύριο λόγο η ακαδημαϊκή διδασκαλία.
- Η πρόταση αυτή μπορεί να υλοποιηθεί αρχικά με τον ίδιο τρόπο που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ πως θα ισχύσει για τις άλλες δύο βαθμίδες εκπαίδευσης. Δηλαδή την χωρίς χρέωση δεδομένων (zerorating) από κινητά δίκτυα, σε ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιούν τα ΑΕΙ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε συνεργασία λοιπόν με τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, το συναρμόδιο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ζητούμε από του ΥΠΑΙΘ να επεκτείνει τη δωρεάν πρόσβαση και στις πλατφόρμες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και να ισχύσει το μέτρο αυτό καθολικά και για τις συνδέσεις σταθερής μέσω της συνεργασίας με τους παρόχους δικτύων.
- Σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να αξιοποιηθεί από το ΥΠΑΙΘ το ήδη υλοποιηθέν πρόγραμμα για τα έτη 2016 - 2019 "Επιχορηγούμενες ευρυζωνικές συνδέσεις σε προπτυχιακούς πρωτοετείς φοιτητές των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και των ΑΕΑ της χώρας". Κατά τον ίδιο τρόπο μπορούν να παρασχεθούν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στις ψηφιακές πλατφόρμες με τη μέθοδο Voucher (κουπόνι) που θα καλύπτει το 100% του μηνιαίου παγίου της σταθερής ή κινητής ευρυζωνικής σύνδεσης. Ο τρόπος χρηματοδότησης της δράσης θα γίνει και πάλι από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και θα θεσπιστούν εισοδηματικά κριτήρια για τους δικαιούχους, που δεν θα είναι πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες αλλά κάθε ενδιαφερόμενος ή ενδιαφερόμενη.
- Εναλλακτικώς μπορεί με παρέμβαση του ΥΠΑΙΘ και του Υπουργείου Ψηφιακής Ανασυγκρότησης να ζητηθεί από τους παρόχους δικτύων σταθερής και κινητής στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης τους να παράσχουν εναλλακτικά μέσα δωρεάν και ίσηςπρόσβασης στα ψηφιακά μέσαμέσω της ακώλυτης σύνδεσης στο διαδίκτυο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την παροχή απεριόριστων δεδομένων στους χρήστες ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.
- Το ΥΠΑΙΘ και το Υπουργείο Ψηφιακής Ανασυγκρότησης σε κάθε περίπτωση σε συνεργασία με τη ΚΕΔΕ να ενισχύσουν τα τοπικά δίκτυα και συνδέσεις αλλά και να επεκτείνουν τις δωρεάν υπηρεσίες WiFi της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Οι ανωτέρω προτάσεις είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη της καθολικής πρόσβασης στην Κοινωνία της Πληροφορίας, που σήμερα παρά ποτέ άλλοτε συνδέεται άρρηκτα με τη πρόσβαση στη γνώση και τη πληροφόρηση.
Συνεπώς λόγω των εκτάκτων συνθηκών θεωρούμε πως η δωρεάν δημόσια Παιδεία δεν μπορεί να τίθεται υπό την αίρεση της (οικονομικής) δυνατότητας πρόσβασης στα ψηφιακά μέσα, αλλά να εξασφαλίζει για όλους και όλες ίσες ευκαιρίες πρόσβασης επιτρέποντας την απρόσκοπτη και ομαλή φοίτηση όλων μας.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News