Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Ένα άλλο καλοκαιριάτικο Σαββατοκύριακο κύλησε με άσχημα γεγονότα για την περιοχή μας και την πλήρη καταστροφή μιας ευημερούσας βιομηχανίας που συνοδεύτηκε από τον τραγικό θάνατο ενός άτυχου νέου συμπολίτη μας.
-Τα τουρκοπανηγύρια και τα μνημόσυνα μισαλλοδοξίας ήταν στα φόρτε τους
και οι ταξιτζήδες παλεύουν στο δρόμο για να αποφύγουν την εξαθλίωση.
-Οι μόνοι περιχαρείς είναι οι κυβερνώντες που κατάφεραν να χρεώσουν άλλες δύο γενιές στην χώρα μας με τα υπέρογκα δάνεια, την νέα σύμβαση, που θα καταντήσει και πάλι για τα μπάζα σε περίπτωση επέκτασης της ευρωπαϊκής κρίσης.
-Αν λειτουργήσει βέβαια με τους γνωστούς ρυθμούς η δημόσια μηχανή και αν λάβουμε υπόψιν και την θερινή ραστώνη, τότε ο Σεπτέμβρης θα είναι ο πιο θερμός πολιτικά μήνας, με τους πολίτες να βρίσκονται στον δρόμο.
-Γιατί παρόλα τα ωραία που λέγονται και υποτίθεται δρομολογούνται τίποτα σημαντικό δεν έχει αλλάξει που να μας δημιουργεί μια αισιόδοξη προοπτική.
Ένα μικρό παράδειγμα τοπικού ενδιαφέροντος που καταδεικνύει τον τρόπο που λειτουργούσε χρόνια η κρατική μηχανή και η αυτοδιοικητική ψηφοθηρία με την ανοχή ορισμένων υπαλλήλων και «επιστημόνων» είναι οι πάνω από 4500 πολίτες της Ροδόπης που λαμβάνουν προνομιακά επιδόματα.
-Οι τρείς νομοί της Θράκης βρίσκονται μεταξύ των 10 πρώτων στην καταβολή των προνοιακών επιδομάτων.
-Κάποτε είχε φθάσει ο προϋπολογισμός της νομαρχίας να διαθέτει μεγαλύτερα ποσά για επιδόματα παρά για την ανάπτυξη.
-Οι «τρελοί» που εκμεταλλεύονται την ανέχεια μας είναι εκατοντάδες και όπως πληροφορούμαστε μόνο συγκεκριμένη γειτονιά διαθέτει 90 «τρελούς»!
-Που βέβαια πολλοί εξ ‘αυτών έχουν δίπλωμα οδήγησης, άδεια στο παζάρι και φυσιολογική ζωή, αλλά γλύτωσαν την στρατιωτική τους θητεία, τις υποχρεώσεις προς την πολιτεία και όταν έρχεται η ώρα που περιμένουν από την αρμόδια επιτροπή, ξαφνικά «ξανατρελαίνονται» με μια παρτίδα χάπια.
-Ακόμη και τώρα που έχουν απεργία οι ταξιτζήδες δέχονται κλήσεις όπως πληροφορούμαι για να μεταφέρουν τέτοιες περιπτώσεις στο νοσοκομείο.
-Κάποια στιγμή επί προηγούμενης εισαγγελικής αρχής, θεωρήθηκαν ύποπτες πολλές περιπτώσεις και σε συνεργασία με άλλες αρχές και την αστυνομία ξεκίνησε μια έρευνα που κατέληξε στο κόψιμο μόνο …15 τρελών μαϊμού.
-Σταμάτησε όμως απότομα και αυτό δημιουργεί ερωτηματικά.
-Μήπως θίχτηκε η εκλογική πελατεία κάποιων;
-Το σύστημα έχει τέτοια αντανακλαστικά που προστατεύει άραγε τις ειδικές πληθυσμιακές ομάδες;
-Ή έχουμε εθιστεί σε τέτοιες λογικές που θεωρούμε ότι κάνουμε κοινωνική πολιτική δίνοντας διάφορα επιδόματα και εθίζοντας στην τεμπελιά ένα ιδιότυπο λούμπεν προλεταριάτο;
Βιάστηκαν να χαρούν οι φίλοι ταξιτζήδες με τον ωραίο και δημοκρατικό διάλογο που έγινε στην πόλη μας, παρουσία υφυπουργού, βουλευτών και θεσμικών.
-Μόνο που έχουμε συνηθίσει χρόνια σε τέτοιους επικοινωνιακούς διαλόγους για να φύγει το βάρος της αντιπαράθεσης από τοπικό επίπεδο και να το μεταφέρουμε στο γραφείο του αρμόδιου υπουργού.
-Ούτε λύση με τοπικά χαρακτηριστικά μπορεί να δοθεί, ούτε πραγματική πίεση στο υπουργικό αλαλούμ μπορεί να υπάρξει, αν δεν υπογράψουν φαρδιά – πλατιά οι βουλευτές μας ότι είναι ενάντια στ ην δρομολόγηση του ανοίγματος στο επάγγελμα με τέτοιο τρόπο που μόνο προβλήματα δημιουργεί.
-Εξάλλου οι ίδιοι έχουν υπογράψει το μνημόνιο που προβλέπει όλες αυτές τις αλλαγές. Τι άλλαξε δηλαδή τώρα;
-Και πως ακριβώς θα πείσουν τον υπουργό για το δίκαιο των αιτημάτων και ουσιαστικές αλλαγές με βάση τους κανόνες που πρέπει να θεσπιστούν ώστε να μην καταστεί το επάγγελμα «μπάτε σκύλοι αλέστε», που μόνο το δημόσιο συμφέρον και την ασφαλή μεταφορά δεν θα εγγυάται;
-Ας περιμένουν λοιπόν οι φίλοι ταξιτζήδες μέχρι την Τετάρτη για να επικροτήσουν περιχαρείς τέτοιου είδους συναντήσεις και υποσχέσεις.
-Ένα απλό παράδειγμα τέτοιων συμπεριφορών και συνάξεων είναι και η περίπτωση της ΕΝ-ΚΛΩ.
-Εξάλλου τον κ.Ραγκούση που προφανώς δεν κάνει προσωπικές πολιτικές, μάλλον δεν τον ρώτησε κανείς που διαμηνύει ότι δεν θα κάνει βήμα πίσω.
Με σημαντικές απουσίες πρωτοκλασάτων στελεχών και πρώην βουλευτών της μειονότητας, όπως ο Ιλχάν Αχμέτ, ο Γκαλήπ Γκαλήπ, ο Μουσταφά Μουσταφά κ.α. πραγματοποιήθηκε για 16η φορά το μνημόσυνο του Σαδίκ.
-Οι «Κεμαλικοί» απείχαν εν γνώσει τους για να δείξουν και την αντίθεση τους με τους «Ισλαμιστές» και να κοντράρουν την προσπάθεια αναβίωσης του DEP που δεν τους βρίσκει σύμφωνους.
-Να μην ξεχνάμε ότι για πρώτη φορά το DEP ανέλαβε την διοργάνωση από την άτυπη συμβουλευτική επιτροπή που αγκάλιαζε περισσότερους μειονοτικούς και δρούσε πιο οργανωμένα σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις.
-Η προσπάθεια συνένωσης των διαφορετικών τάσεων με την ομπρέλα ενός «ανεξάρτητου» μειονοτικού σχήματος μάλλον πάει στράφι.
-Διώχνει από κοντά όλες τις νηφάλιες φωνές και αυτούς που θέλουν να θεωρούν ότι πιο σημαντικό και καλό για την τοπική μας κοινωνία είναι να πολιτεύεσαι σε μεικτά ψηφοδέλτια και να μην τραβάς τα πράγματα στα άκρα.
-Η πολιτικοποίηση μιας κοινωνικής υποχρέωσης που έπρεπε να γίνεται σε οικογενειακή ατμόσφαιρα κατάντησε ένα τουρκοποιημένο κακόγουστο σήριαλ που δεν τιμά πλέον ούτε την μνήμη του εκλιπόντος.
Τον δήμαρχο Μαρώνειας-Σαπών Ηλία Ιωαννάκη κάλεσαν ανεπίσημα παραθεριστές και προβληματισμένοι περί των πολιτιστικών κάτοικοι της περιοχής Μαρώνειας, για να του εκφράσουν την ανησυχία τους για την αποτυχία στην συμμετοχή του κόσμου στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Μαρώνειας-Σαπών.
-Ενώ κατά γενική ομολογία υπάρχουν αξιόλογες εκδηλώσεις. Μάλιστα, προσφέρθηκαν να βοηθήσουν με τις γνωριμίες τους και τις επιρροές που έχουν, αρκεί κάποιοι σύμβουλοι του και υπεύθυνοι περί των πολιτιστικών, να ξεφύγουν από τις τοπικιστικές λογικές που δεν ανταποκρίνονται στον θεσμό αυτό.
-Ο δήμαρχος, καλός γνώστης τέτοιων διοργανώσεων λόγω της ιδιότητας του, είπε ότι θα συνεχίσει το θεσμό, παρόλες τις αντιδράσεις και τις κριτικές, αλλά προφανώς και έλαβε υπόψη τους λόγους που του ανέλυσαν για το τι φταίει και πως μπορούν να διορθώσουν τα πράγματα.
-Το μήνυμα όμως της ανησυχίας μάλλον δεν το έλαβαν κάποιοι σύμβουλοι που επέμεναν ότι όλα πάνε καλά, ότι θα ενεργοποιήσουν τις ντόπιες πολιτισμικές ομάδες και θα δεχτούν κριτική στο τέλος των εκδηλώσεων.
-Θαρρείς και η υπόθεση του φεστιβάλ σε μια ιστορική και πολιτιστική περιοχή από αρχαιοτάτων χρόνων είναι θέμα δύο χωριών και δύο ανθρώπων που σκέφτονται με ψηφοθηρικές λογικές.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News