Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Τα γεγονότα στο τέμενος της Σμίνθης μας φέρνουν να ξαναθυμηθούμε το πώς τελικά, με ποιες μεθόδους και τρόπους λειτουργούν όλοι αυτοί οι παράτυποι ηγέτες στην περιοχή μας, ή αυτοαναχριζόμενοι αρχηγίσκοι πολιτικοί και θρησκευτικοί.
Έχουν δομήσει ένα σφιχτοδεμένο παρεμβατικό πλαίσιο και πλέγμα δομών ελέγχου, για την κοινωνική, πολιτιστική, θρησκευτική και κοινωνική συμπεριφορά της μειονότητας προκειμένου να την ποδηγετήσουν.
Έχοντας και άμεση συνεργασία με δομές του τουρκικού κράτους που προσπαθούν να ενώσουν τις μειονότητες με αναφορά στους αδελφούς, ομογενείς, απόδημους. Και με τη βοήθεια των συλλόγων και ομοσπονδιών δυτικοθριακωτών, που ψάχνουν να βρουν προσβάσεις σε ευρωβουλευτές, να συμμετέχουν σε διάφορα forum, για να περάσουν κυρίως το μήνυμα περί δήθεν καταπιέσεων.
Στην καθημερινή ζωή των μουσουλμάνων, στην εκπαίδευση, θέτοντας ακόμα και θέματα θρησκευτικής ανελευθερίας, όταν τα τεμένη στη Θράκη είναι διπλάσια από τις εκκλησίες, ακόμα και στην πόλη της Κομοτηνής και απρόσκοπτα οι πιστοί τελούν τις θρησκευτικές τους λειτουργίες.
Τοπικό ρόλο αναλαμβάνουν στο σύστημα αυτό, με τη συνεπικουρία της προξενικής αυλής, η άτυπη Συμβουλευτική, οι κατηργημένοι σύλλογοι ΤΕΞ και ΤΕΝΚ, που μαζί με τους ψευτομουφτήδες ως πολιτικοθρησκευτικούς ηγέτες, προσπαθούν κυρίως να περάσουν το μήνυμα μιας εθνοτικής συνείδησης, περί «τουρκικής μειονότητας».
Αφομοιώνοντας σταδιακά τις άλλες ομάδες Πομάκους και Ρομά με καταπιεστικές μεθόδους, μη σεβόμενοι την διαφορετικότητα. Και εκμεταλλευόμενοι βέβαια την ανοχή της πολιτείας λειτουργούν τα παρανηπιαγωγεία, τα προπαγανδιστικά κουράν κουρσού και φιλοσοφικές και εκπαιδευτικές δομές.
Μετατρέπουν ακόμα παραδοσιακές γιορτές των Πομάκων σε τουρκογιορτές, που δεν έχουν καμία σχέση με την τοπική παράδοση, δίνοντας καθαρά ένα τουρκικό χρώμα, για να έχουν την εύνοια και τη συμπαράσταση της Τουρκίας. Δείχνοντας ξεκάθαρα όμως και ποιος είναι ο πραγματικός του σκοπός.
Πρόσφατα το ζήσαμε και στην περίοδο του ραμαζανιού για πολλοστή φορά, αφού τα θρησκευτικά έθιμα όπως είναι τα γεύματα αγάπης ιφτάρ, μετατράπηκαν από τους γνωστούς αυτούς κύκλους, σε πολιτικοδιπλωματικά, με έντονη παρουσία της προξενικής αυλής και Τούρκων αξιωματούχων.
Την παραβατικότητα αυτού του συστήματος της προξενικής αυλής την κατήγγειλαν πρόσφατα πριν μερικούς μήνες σε εθνικό επίπεδο οι αρχηγοί των κομμάτων και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, αλλά ξέχασαν γρήγορα τις υποσχέσεις τους.
Και φυσικά με τον ίδιο τρόπο λειτουργούν και στις αυτοδιοικητικές εκλογές, όπως και τώρα πάλι βάζουν όλες τις δυνάμεις τους, για να στηρίξουν το μειονοτικό κόμμα στις ευρωεκλογές. Και αθόρυβα, συστηματικά και μεθοδικά σε μεγάλο βαθμό το έχουν καταφέρει.
Και όταν μάλιστα οι Έλληνες πολιτικοί εθελοτυφλούν και οι ακραίοι βλέποντας ακόμα ότι μία μεγάλη μερίδα της μειονότητας τους γυρίζει την πλάτη, αυτό τους κάνει να λειτουργούν απροκάλυπτα στις παρεμβάσεις, τις ενέργειες και τις κινήσεις τους.
Ανοιχτό πόλεμο είχαν κηρύξει στο βουλευτή Ιλχάν Αχμέτ και συνεχίζουν επειδή δεν τους αποδέχεται. Αγαπημένα τους παιδιά φυσικά είναι και εκλεκτοί οι βουλευτές της Νέας Αριστεράς που τους κάνουν όλα τα χατίρια και αποδέχονται τη γνωστή τους ατζέντα διεκδικήσεων, που την προβάλουν και στη βουλή.
Και την περασμένη Παρασκευή αμαύρωσαν την προσευχή στο τέμενος της Σμίνθης, με τον ψευτομουφτή Ξάνθης και τους δικούς του να προσπαθούν να επιβάλλουν ένα νέο ιμάμη της αρεσκείας τους και της δικής τους επιρροής, για να κερδίσουν άλλο ένα τέμενος που θέλουν να ελέγχουν.
Ενώ ελέγχουν ήδη τα περισσότερα οι ψευτομουφτήδες και παράτυποι ηγέτες, προσπαθούν να επιβάλλουν τους δικούς τους ανθρώπους παντού. Θαρρείς και είναι νόμιμα τοποθετημένοι και εκλεγμένοι ως θρησκευτικοί ηγέτες.
Αγνοώντας νόμους και την ελληνική πολιτεία, θα περάσουν πάλι το μήνυμα περί θρησκευτικής ανελευθερίας της μειονότητας. Δημιουργούν γεγονότα κι εκεί που δεν υπάρχουν, για να διαμαρτύρονται μετέπειτα, να δημιουργούν εντάσεις και να παρουσιάσουν τη δική τους υποτιθέμενη εικόνα και εκδοχή περί καταπίεσης.
Υγιής και θαρραλέα όμως η αντίδραση των κατοίκων και πιστών στη Σμίνθη, έναντι της ωμής παρεμβατικότητας του ψευτομορφτή Ξάνθης για να επιβάλει το δικό του status quo στην περιοχή. Που διαμαρτυρήθηκαν έντονα και με την παρέμβαση της αστυνομίας τον απομάκρυναν από το τέμενος.
Πιστοί και ανεπηρέαστοι επί δεκαετίες από την προξενική αυλή και τους παρατρεχάμενους, καυχώνται πολλοί για την πομάκικη καταγωγή τους και δεν θέλουν να διεισδύσει στους χώρους λατρείας η πολιτική και η διπλωματία.
Ίσως είναι και το πιο υγιές παράδειγμα που δείχνει και το δρόμο της αντίδρασης σε όλους αυτούς που προσπαθούν να επιβάλουν τα δικά του σχέδια στην περιοχή, ενίοτε για αλλότρια συμφέροντα, αλλά ακόμα και δικά τους.
Εξάλλου είναι θέμα των πιστών του τεμένους, του τοποτηρητή μουφτή, αλλά και του χωριού να αποφασίσουν τις διαδικασίες που προβλέπονται το ποιος θα είναι ο επόμενος ιμάμης. Σε ένα τζαμί που επί τριάντα χρόνια λειτουργίας του αποθανόντος ιμάμη, αποδείχτηκε ότι δεν γίνεται υποχείριο των ψευτομουφτήδων και της προξενικής αυλής, που θέλουν να τα ελέγχουν.
Ο κατάλογος τέτοιου είδους συμπεριφορών στην περιοχή μας από ακραίους παραθεσμικούς παράγοντες της μειονότητα δεν έχει τελειωμό όμως. Μήπως θα πρέπει η ελληνική πολιτεία να σκύψει περισσότερο στα προβλήματα στη Θράκη και να κάνει πράξη και όσα αποφασίστηκαν με τα πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής;
Τα λάθη από τα κεντρικά πληρώνουμε εδώ και πόσα χρόνια, που θεωρούσαν την περιοχή μας τόπο δυσμενών μεταθέσεων δημοσίων λειτουργών. Και με λανθασμένες πολιτικές επιβλήθηκαν οι μπάρες και η ονομασία «τουρκικός».
Αλλά και τώρα ακόμα στην εκπαίδευση έχει όταν λόγο χάρη να επιβάλει την τουρκική γλώσσα ως μητρική, ακόμα και σε Πομάκους και Ρομά, παρόλο που αντιμετωπίζουν πρόβλημα εκμάθησης της.
Γεγονός που το εκμεταλλεύονται όμως κατά κόρον οι ακραίοι ζητώντας ακόμα από την πολιτεία την ίδρυση μειονοτικών νηπιαγωγείων, παρόλο που δεν προβλέπονται από τη συνθήκη της Λωζάννης. Αλλά παράλληλα λειτουργούν και τα παρανηπιαγωγεία.
Όπως και τα προπαγανδιστικά κουράν κουρσού με τους ψευτομουφτήδες. Οι έλεγχοι που είχαν ξεκινήσει μάλλον σταμάτησαν. Κι όμως όλες αυτές οι δομές χρειάζονται, ακόμα και στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης, άδεια, κανονισμό λειτουργίας και διαφάνεια στην οικονομική διαχείριση.
Και άφησαν να λειτουργούν παράτυπα οι κατηργημένες ενώσεις ΤΕΞ και ΤΕΝΚ, που πρόσφατα διοργάνωσαν και πολιτικοδιπλωματικό ιφτάρ. Αλλά κυρίως για να λειτουργούν ως χώροι υποδοχής Τούρκων αξιωματούχων.
Αλλά και ως φυτώρια προπαγάνδας του «τουρκισμού» της μειονότητας. Κι όταν ένα κράτος δικαίου δεν επιβάλλει τα νόμιμα, μάλλον αποθρασύνονται και θα δημιουργούν περισσότερα προβλήματα.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News