Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Η πρόσφατη επιτυχία της αστυνομίας με τη σύλληψη της σπείρας που ξάφριζε χαλκό από 67 μετασχηματιστές της ΔΕΗ σε Ξάνθη και Ροδόπη, προκαλώντας ζημία εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, προβληματίζει από πολλές απόψεις.
Καταρχήν υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να αφαιρεθεί μετασχηματιστής εν λειτουργία, αφού όπως πληροφορηθήκαμε κάποιους από αυτούς τους κατέβασαν τραβώντας με το φορτηγό τους. Και ευτυχώς δεν θρηνήσαμε θύματα.
Και φυσικά γίνεται τεράστια ζημιά, για ένα πολύ μικρό όφελος για τους ίδιους, αφού τα πουλούν λαθραία ως υλικό. Αυτό που χρειάζεται όμως και θα πρέπει να διευκρινιστεί, είναι που διοχετεύονται άραγε και ποιοι κλεπταποδόχοι τα αγοράζουν όλα αυτά;
Παλαιότερα υπήρχαν περιπτώσεις που έφευγαν τέτοια κλοπιμαία προς τη Βουλγαρία. Προέκυψαν όμως και υποθέσεις που βρέθηκαν τέτοιου είδους υλικά σε εταιρείες σκραπ ακόμα και στην περιφέρεια μας.
Και εκτός από αυτό το υλικό βρέθηκαν ακόμα και σχάρες κλεμμένες από δήμους. Σαφώς όμως όλες οι εταιρείες γνωρίζουν ότι αν υποπέσει έστω στην αντίληψή τους κάτι και θεωρηθεί ότι είναι προϊόν κλοπής, θα πρέπει να ειδοποιούν άμεσα την αστυνομία.
Συνεπώς η μεγάλη αυτή σπείρα που διοχέτευε τα κλεμμένα υλικά; Ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία του συνεργού τους που ακόμα ερευνώνται για να κλείσει η υπόθεση; Έγιναν εμπεριστατωμένοι έλεγχοι; Βρέθηκαν όλα τα κλοπιμαία;
Ελπίζουμε να ενημερωθούμε για την πορεία τελικά και που κατέληξε η έρευνα. Και βασικό είναι να χτυπηθεί και το σύστημα των κλεπταποδόχων, γιατί προφανώς κάποιοι κλέβουν, επειδή έχουν και τον τρόπο να τα πουλήσουν.
Είναι αδιανόητο βέβαια να προσπαθείς να πείσεις για τα αυτονόητα και την αλήθεια κάποιους, που δεν θέλουν να τα αποδεχθούν ενώ γνωρίζουν. Κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν και επιμένουν στο χαβά τους, με τις ανυπόστατες θεωρίες τους.
Και όταν οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους και η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική, συνεπώς ξεκάθαρα εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα. Πέντε βασικές αλήθειες για τη μειονοτική εκπαίδευση ανέφερε στο άρθρο της η αναπληρώτρια διευθύντρια περιφερειακής εκπαίδευσης Μαίρη Κοσμίδου, που θα πρέπει να διαβάσουν.
Αλήθειες που απογυμνώνουν τις έωλες και εμμονικές θεωρίες τους, για την λειτουργία των μειονοτικών σχολείων, σε όσους αντιδρούν. Αλήθειες που αποδομούν το πονηρό παιχνίδι εντυπώσεων και διχασμού που επιδιώκουν.
Και φυσικά αποδυναμώνουν κάθε επιχειρηματολογία τους, με τη διαφορετική αντιμετώπιση της ελληνικής πολιτείας, που δείχνει σεβασμό στη διαφορετικότητα αναφορικά με τη μειονοτική εκπαίδευση και τον τρόπο που την αγκάλιασε.
Αλήθειες πού είναι βέβαια τόσο απλές, αφού είναι επόμενο ότι όταν αδειάζουν τα χωριά μας από κατοίκους, είτε λόγω έλλειψης εργασίας, είτε από το δημογραφικό, γιατί η υπογεννητικότητα κυριαρχεί και στα ζευγάρια της μειονότητας και μειώνεται ο μαθητικός πληθυσμός, τα σχολεία φυσικά οδηγούνται στη συγχώνευση κατά πρώτο λόγο και στην αναστολή της λειτουργίας τους.
Πόσο δύσκολο δηλαδή είναι να το καταλάβουν αυτό, όταν η μειονοτική εκπαίδευση έχει ακόμα πλήθος προνομίων σε σχέση με τα δημόσια σχολεία και διαφορετικά κριτήρια ακόμα και στο θέμα της αναστολής της λειτουργίας;
Ούτε θα θυμηθούν ποτέ να επαινέσουν την προσπάθεια της ελληνικής πολιτείας να χρηματοδοτεί με τον ίδιο τρόπο τα μειονοτικά όπως και τα δημόσιο σχολεία, ενώ είναι ιδιωτικού χαρακτήρα.
Παρόλα ταύτα βέβαια συνεχίζουν τις θεωρίες συνομωσίας, αναφέροντας ότι υπάρχει δήθεν οργανωμένο σχέδιο ουσιαστικά να κλείσουν τα μειονοτικά σχολεία. Χωρίς να μπαίνουν στον κόπο να εξετάζουν το γεγονός ότι οι αριθμοί πλέον μιλούν από μόνοι τους.
Ούτε εστιάζουν στην προνομιακή μεταχείριση έναντι των δημοτικών σχολείων, αλλά και στον πλήρη σεβασμό των υποχρεώσεων που υπάρχει στη Συνθήκη της Λωζάννης για τη λειτουργία τους, την οποία εφαρμόζει απαρέγκλιτα η χώρα μας, απαλλάσσοντας και από το οικονομικό βάρος της ετήσιας συνδρομής, που έδιναν οι μουσουλμάνοι μαθητές.
Προφανώς βέβαια δεν είναι τόσο αφελείς αυτοί που αντιδρούν και γνωρίζουν πολύ καλά ποια είναι η αλήθεια όπως περιγράφεται εξάλλου και στο άρθρο και τα έχουμε επισημάνει πολλές φορές από τη στήλη, αλλά προτιμούν να αποκρύβουν κάποιες αλήθειες για να γίνονται αρεστοί στο γνωστό σύστημα των ακραίων.
Επιθυμούν τον πλήρη έλεγχο της μειονότητας στην κοινωνική τους ζωή και στην εκλογική της συμπεριφορά. Όπως το έχουν καταφέρει σε μεγάλο επίπεδο να ελέγχουν τα τεμένη με τους παραθρησκευτικούς τους ηγέτες.
Το ίδιο επιδιώκουν προφανώς και για τον πλήρη έλεγχο και των εκπαιδευτικών δομών της μειονότητας. Πρόταγμα η καλύτερη εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας και ίσως κάποιοι ορέγονται ακόμα και τον πλήρη έλεγχο των σχολείων μέσω των σχολικών εφορειών.
Η εκπαίδευση όμως έχει κανόνες λειτουργίας και αντιλαμβανόμαστε φυσικά την αγωνία τους να βλέπουν ότι υπάρχει μεγάλη διαρροή μαθητών προς τα δημόσια σχολεία, γιατί άρχισαν πολλοί να τους γυρνούν την πλάτη και να αντιδρούν στις θεωρίες τους.
Θέλουν να ομογενοποιήσουν την μειονότητα ως «τουρκική» και για αυτό ζητούν να αυξηθούν τα μαθήματα τουρκικής γλώσσας. Αλλά ποτέ δεν θα ομολογήσουν ότι οι Ρομά και οι Πομάκοι είναι αυτοί οι οποίοι δυσκολεύονται στο ζήτημα της εκμάθησης της τουρκικής γλώσσας, γιατί ακριβώς δεν είναι η μητρική τους.
Ούτε φυσικά δεν μπορούν να δώσουν επαρκείς απαντήσεις, γιατί πολλά παιδιά δεν γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα και ποιος ευθύνεται για αυτό. Το αντιλαμβάνονται βέβαια αλλά δεν τους βολεύει να το εξηγήσουν, γιατί αυτό θα τους εξέθετε.
Και φυσικά δεν θα ακούσεις ποτέ από όλους αυτούς που αντιδρούν προβάλλοντας τις δικές τους θεωρίες και την ανίσχυρη επιχειρηματολογία τους, γιατί έκλεισαν εκατοντάδες σχολεία της ελληνικής μειονότητας σε Κωνσταντινούπολη, Ίμβρο και Τένεδο.
Και κατά πόσο καταστρατηγήθηκε η Συνθήκη της Λωζάννης και έγινε κουρελόχαρτο από τη γείτονα χώρα Τουρκία, την οποία τη φέρνουν ως παράδειγμα. Μισές αλήθειες, αλλά και πολλά ψέματα.
Για αυτό η μειονότητα θα πρέπει να κλείσει τα αυτιά σε αυτούς τους διαπρύσιους κήρυκες της αναλήθειας, τους επιλεκτικά ευαισθητοποιημένους και πονηρά σκεπτόμενους αυτόκλητους ηγέτες, που θέλουν να κατευθύνουν πρόσωπα και πράγματα στην περιοχή μας.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News