Περιφέρεια και Δήμοι να συστρατευτούν κατά των διοδίων | xronos.gr
ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ - ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΔΕΝ ΠΕΙΘΟΥΝ

Περιφέρεια και Δήμοι να συστρατευτούν κατά των διοδίων

31/03/17 - 11:00

Καλή πρώτη κίνηση το ψήφισμα της Περιφέρειας ΑΜ-Θ κατά των διοδίων. Πρέπει να υπάρξει και πιο ...πρακτική αντίδραση

Η Περιφέρεια να δείξει τη δύναμή της, αν θεωρεί πως βρίσκεται δίπλα στους πολίτες της. Κάνουμε λόγο για τα νέα διόδια της Εγνατίας Οδού, κυρίως στη Μέστη. Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει και σε έξι μήνες από τώρα, όσοι διέρχονται από το σημείο θα καλούνται να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να πληρώσουν διόδια. 


Η Περιφέρεια ΑΜ-Θ έκανε ένα πρώτο βήμα, στη σωστή κατεύθυνση, εκδίδοντας ενωτικό ψήφισμα κατά των διοδίων της Μέστης. Αντίστοιχο ψήφισμα, όμως, προϋπήρχε, απλώς επικαιροποιήθηκε. Και προφανώς ...θα αγνοηθεί από την Εγνατία Οδό. Επομένως, το δεύτερο βήμα πρέπει να είναι άμεσο και πιο δραστικό. Περιφέρεια και Δήμοι οφείλουν να αντιδράσουν ενωτικά και να αποτρέψουν την τοποθέτηση κι άλλων διοδίων, σε ένα σημείο μάλιστα που μέχρι στιγμής είναι αρκετά ελαττωματικό, με λακκούβες και προβλήματα στην ασφαλτόστρωση, ύστερα από τον χιονιά του χειμώνα.


Μπορεί το ζήτημα να μην ήταν στην ημερήσια διάταξη της βραδινής συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου της Τετάρτης 29 Μαρτίου, όμως τέθηκε προς συζήτηση έκτακτα λόγω της σοβαρότητάς του.


ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΣΑΛΙΚΙΔΗ
Ομόφωνα εγκρίθηκε το ψήφισμα κατά των διοδίων. Οι κ.κ. Τσαλικίδης, Βενετίδης, Καραλίδης, και άλλοι, πρότειναν, επικουρικά, και μια μεθοδικότερη αντίδραση.


Ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης νομού Ροδόπης, Νίκος Τσαλικίδης, πρότεινε τη σύσταση μιας επιτροπής, στην οποία «θα εκθέσουμε τεκμηριωμένα τους λόγους όπου επιβαρύνονται οι τοπικές κοινωνίες, οι οποίες δέχονται ένα είδος τιμωρίας», και ξεκαθάρισε ότι δεν είναι κατά των ψηφισμάτων, αλλά ούτε υπέρ των γενικόλογων ψηφισμάτων. «Πρέπει να κάνουμε ένα έγγραφο, που να ζητάμε την επανεξέταση της τοποθέτησης των διοδίων. Ζούμε σε μία απομόνωση της περιοχής μας και πρέπει να δημιουργήσουμε τάση προσέλευσης όχι απομάκρυνσης», είπε και πρότεινε στο τέλος «να κάνουμε μια πιο δραστική κινητοποίηση και να παραστούμε σε μια κοινή παρουσία τις επόμενες ημέρες ή να καλέσουμε εκπρόσωπο της κυβέρνησης στο περιφερειακό. Δεν πάμε να κάνουμε κινήματα του δεν πληρώνω, αλλά θέλουμε να δείξουμε ότι τέτοιες κινήσεις, που δεν σέβονται τις τοπικές κοινωνίες, πρέπει να μας βρίσκουν ενωμένους».


Στο ίδιο μήκος κύματος αλλά λίγο πιο ...επιθετικά προς την ίδια του την κυβερνώσα παράταξη, ο περιφερειακός σύμβουλος Έβρου, Κωνσταντίνος Βενετίδης, πρότρεψε να μην επιτρέψει η Περιφέρεια την κατασκευή. «Μέχρι να φτιαχτεί και η τελευταία λεπτομέρεια, δεν μπαίνουν διόδια», είπε κατηγορηματικά και πρότεινε συναπόφαση Μέτιου-Λαμπάκη, γιατί «πάσχουμε από δυναμισμό. Δεν πρέπει να δράσουμε με γραφειοκρατικά».
Και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης,

Φώτης Καραλίδης, δέχθηκε μεν το ψήφισμα, επιφυλάχθηκε δε για μια δραστικότερη αντίδραση.»Τα ψηφίσματα είναι καλά, αλλά δεν έχουν ουσία, απλώς αυτοϊκανοποιούμαστε ότι …κάτι κάναμε. Θεωρώ ορθότερη μια ειδική συνεδρίαση, με καλεσμένους τους βουλευτές, για να δούμε πόσοι θα ανταποκριθούν, και με εκπροσώπους της Εγνατίας Οδού και του ΤΑΙΠΕΔ, που είναι το αφεντικό στην όλη ιστορία», εξήγησε, αναγνωρίζοντας ότι η άποψη του κ. Βενετίδη είναι στο επιθυμητό πλαίσιο. «Όταν ολοκληρωθούν τα έργα, τότε μπορούμε να συζητήσουμε για διόδια», είπε σχετικά και, στο τέλος, ανέδειξε τις σχετικές αποφάσεις, ότι δηλαδή «η αρχική απόφαση του 2009 (ΦΕΚ) προέβλεπε 13 διόδια σε όλο το εύρος της Εγνατίας. Καθ’ υπέρβαση της απόφασης, μπαίνουν νέα εισπρακτικά σημεία».


Υπερασπιζόμενος τρόπων τινά τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Σπύρος Τουρτούρης, από την ελάσσονα αντιπολίτευσης ΡΙΖΑ ΑΜ-Θ, εξήγησε πως «δεν θα προσθέσει κάτι η συνάντηση με βουλευτές», αλλά είπε ναι σε μια ειδική συνεδρίαση με εκπροσώπους της εταιρίας.


Μια διαφορετική οπτική του θέματος ανέδειξε ο Χρήστος Κιτσόπουλος από την Ελληνική Αυγή, ότι δηλαδή «συμφέρει περισσότερο να πας Φιλιππούπολη, παρά Θεσσαλονίκη, εξαιτίας των διοδίων».


ΝΑ ΘΩΡΑΚΙΣΤΟΥΝ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΖΗΤΗΣΕ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ
Την ομόφωνη έγκριση του ψηφίσματος πρότεινε ο Χρήστος Μέτιος, δίνοντας παράλληλα μια μέρα περιθώριο, ώστε να εισακουστεί και γραπτώς η άποψη της αντιπολίτευσης, δεχόμενος σχετικό αίτημα του Βασίλη Τραϊφόρου, της Γνώσης και Συνεργασίας.


Συγκεκριμένα, ζήτησε από τον αντιπεριφερειάρχη Έβρου να εξεταστούν με μεγάλη προσοχή τα επιχειρήματα ώστε να είναι θωρακισμένα, κι έδειξε την προδιάθεσή του να αποφασιστεί ειδική συνεδρίαση, παρουσία της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων, βουλευτών, φορέων που σχετίζονται με το θέμα. «Επικοινωνιακά θα βοηθήσει το ψήφισμα», είπε καταληκτικά σε όσους θεωρούσαν ότι το ψήφισμα είναι άνευ ουσίας, μεταξύ τους και ο Κώστας Ζαγναφέρης, που θεώρησε ότι ένα ψήφισμα δεν ωφελεί, από μόνο του.


ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΣΤΟ «ΠΑΙΧΝΙΔΙ»
Το Σάββατο 1 Απριλίου, συνεδριάζουν επί του θέματος οι δήμοι της ΑΜ-Θ. Ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων ΑΜ-Θ, Βαγγέλης Λαμπάκης, εξέδωσε σχετικό κάλεσμα, στο οποίο αναφέρονται τα εξής:


«Μετά από την προ μηνών όλων των φορέων για τα μετωπικά διόδια Μέστης. Μετά την υπόσχεση που λάβαμε από την τότε ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ περί τουλάχιστον λειτουργίας αναλογικών διοδίων. Μετά την παραβίαση της άνω υπόσχεσης. Μετά την έναρξη για την κατασκευή του σταθμού διοδίων στη Μέστη. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την οικονομική εξαθλίωση του λαού της Θράκης και την επικείμενη αποκοπή του από την υπόλοιπη Ελλάδα, εάν λειτουργήσουν τα μετωπικά διόδια. Καλούνται όλοι οι θεσμικοί εκπρόσωποι, προκειμένου να αποφασίσουμε για την μορφή των κινητοποιήσεων μας το Σάββατο 1 Απριλίου 2017 και ώρα 10:30 π.μ. στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του δήμου Αλεξανδρούπολης».
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr