Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Πάντως, το πρόγραμμα είχε αποτύχει στην πρώτη ‘εκστρατεία’
Τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν για την επαναφορά των κοινόχρηστων ποδηλάτων έκανε γνωστές ο δήμαρχος Κομοτηνής Γιάννης Γκαράνης σε χθεσινή συνέντευξη τύπου στο Δημαρχείο. Οι ενέργειες συνοψίζονται ως εξής:
- Επιδιόρθωση στόλου ποδηλάτων που θα παρουσιαστούν στους δρόμους της πόλης στους αυτόματους σταθμούς.
- Αυτοματοποίηση της διαδικασίας ενοικιάσεων μέσω σύγχρονης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα ώστε να μπορούν οι πολίτες να έχουν πρόσβαση στο σύστημα χωρίς να επισκέπτονται τον Δήμο (η εφαρμογή ονομάζεται komotini bikes).
- Δημιουργία 2 νέων μικρότερων σταθμών στο κέντρο της πόλης. Ανάλογα με τη ζήτηση ενδέχεται να προστεθούν κι άλλοι. Υπάρχουν ήδη 5 σταθμοί στην Κομοτηνή κι 1 στο Φανάρι.
- Αντικατάσταση των LCD οθονών στις υπάρχουσες βάσεις οι οποίες λόγω παλαιότητας έχουν χάσει την ευκρίνεια τους και δημιουργούν προβλήματα στην χρήση.
- Δημιουργία νέας εικαστικής ταυτότητας και αλλαγή όλης της σήμανσης του συστήματος προκειμένου να γίνει επανεκκίνηση του ενδιαφέροντος.
Κόστος και τρόπος χρήσης
Για το κόστος και τον τρόπο χρήσης, ενημέρωσε ο Γιώργος Βουλγαρούδης πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας που ‘τρέχει’ το πρόγραμμα. «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που επαναλειτουργούμε το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων, για να τονώσουμε τη χρήση στην πόλη», είπε αρχικά.
Διευκρίνισε ότι αυτό που άλλαξε, ώστε να γίνει πιο εύχρηστη η ενοικίαση, είναι το εξής: «έως τώρα είχαμε τις ηλεκτρονικές κάρτες, που έπρεπε κανείς να πάρει από τις υπηρεσίες του Δήμου. Αυτές συνεχίζονται, αλλά τώρα υπάρχει κι η δυνατότητα μέσω μίας εφαρμογής να κάνει κάποιος μία εγγραφή, να χρεώσει την πιστωτική του κάρτα και να κάνει χρήση του ποδηλάτου».
Το κόστος είναι στο 1 λεπτό ανά 1 λεπτό χρήσης, ενώ τα 30 πρώτα λεπτά είναι δωρεάν. Συνεπώς, εάν το χρησιμοποιήσετε για μισή ώρα δεν πληρώνετε τίποτα, αν το χρησιμοποιήσετε για μία ώρα πληρώνετε μισό ευρώ, αν το χρησιμοποιήσετε για δύο ώρες πληρώνετε ενάμιση ευρώ, κοκ. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να το επιστρέψετε σε έναν σταθμό.
Για τους φοιτητές αναμένεται να δημιουργηθεί μία εφαρμογή που θα περνούν το πάσο τους, ώστε να τα χρησιμοποιούν δωρεάν.
Ποδήλατα και …ποδηλατόδρομοι
Τα ποδήλατα είναι περί των 50 και ενδέχεται ν’ αυξηθούν, εάν το πρόγραμμα τύχει ανταπόκρισης. Στόχος όλων των ενεργειών που προηγήθηκαν είναι «να μπορέσει ο κόσμος να το παίρνει και να το χρησιμοποιεί πιο εύκολα» σύμφωνα με τον Δήμαρχο, ο οποίος εξήγησε ότι η Δημοτική Αρχή χρόνια τώρα προσπαθεί να ενθαρρύνει τη χρήση ποδηλάτου για τις μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης, ενώ μ’ αυτό το πρόγραμμα «προσδοκούμε ότι οι δημότες μας θα έχουν περισσότερη επαφή με το κοινόχρηστο ποδήλατο».
Ο Γιάννης Γκαράνης θύμισε, επίσης, ότι η Δημοτική Αρχή έχει στο τεχνικό της πρόγραμμα μελέτη για την επέκταση του ποδηλατοδρόμου σε γειτονιές της Κομοτηνής «ακτινωτά» από το κέντρο. «Η μελέτη θα μας δείξει σε ποιους δρόμους μπορούν να γίνουν ποδηλατόδρομοι - θα το ξέρουμε την επόμενη χρονιά», σημείωσε, μη κρύβοντας τη βούληση κατασκευής περισσότερων ποδηλατοδρόμων στην πόλη.
Τέλος, αναφορικά με το εγχείρημα των κοινόχρηστων ποδηλάτων, αξίζει να σημειωθεί ότι στην πρώτη του ‘εκστρατεία’ απέτυχε πλήρως. Το εάν η νέα πρωτοβουλία ανατρέψει δεδομένα, θα φανεί τους επόμενους μήνες.
Βίντεο:
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News