Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Πάγια θέση των εκπαιδευτικών αποτελεί το γεγονός ότι οι όποιες αλλαγές στην παιδεία πρέπει να ξεκινούν από τις χαμηλές βαθμίδες και όχι να εφαρμόζονται στο Λύκειο
Την εκ διαμέτρου αντίθετη στάση τους στις αλλαγές που προγραμματίζει το υπουργείο Παιδείας σχετικά με το Λύκειο εξέφρασαν και τα μέλη της ΕΛΜΕ Ροδόπης στην εκδήλωση που διοργάνωσαν το απόγευμα της Τρίτης 21 Νοεμβρίου στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Κομοτηνής, με κεντρικό ομιλητή τον ειδικό γραμματέα της ΟΛΜΕ Ανδρέα Παπαδαντωνάκη.
Η εκδήλωση είχε τον γενικό τίτλο «Οι αλλαγές στην εκπαίδευση και το νέο Λύκειο» και όπως σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης Μιχάλης Βασιλειάδης ήταν ενταγμένη στο πλαίσιο των ενημερωτικών δράσεων «προς τους εκπαιδευτικούς και την τοπική κοινωνία» που οργανώνει και περαιώνει η Ένωση.
«Ειδικά σε ό,τι αφορά το λύκειο και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επειδή καταλαβαίνετε έχει ένα τεράστιο κοινωνικό ενδιαφέρον νομίζω ότι οι υπουργοί θέλουν να συνδέσουν το όνομά τους με αυτό και ξεκινούν να αλλάζουν την λυκειακή βαθμίδα με έναν τρόπο παράδοξο, με ένα εξωτερικό χαρακτηριστικό. Προσπαθούν να διαμορφώσουν το λύκειο με βάση το σύστημα της πρόσβασης αντί να συμβαίνει το αντίθετο» παρατήρησε ο κος Παπαδαντωνάκης, που τελικά ανέπτυξε την ομιλία του γύρω από τον συγκεκριμένο άξονα.
Όπως είπε ο ίδιος, η ΟΛΜΕ έχει την θέση ότι το υπουργείο Παιδείας κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, από την οποία θα έπρεπε να κινείται προκειμενου να βελτιώσει το Λύκειο. Τόνισε δε, ότι προ διμήνου, η Ομοσπονδία έχει στείλει επιστολή στον υπουργό Παιδείας με την οποία του ζητά διάλογο για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στην εκπαίδευση, στην οποία όμως δεν έχει λάβει καμία απάντηση. Εκφράζοντας τον φόβο ότι το Λύκειο θα γίνει μία «καρικατούρα φροντιστηρίου», ο κος Παπαδαντωνάκης είπε: «Για παράδειγμα ανακοίνωσε πρόσφατα ο υπουργός Παιδείας την μείωση των μαθημάτων σε τέσσερα στη Γ΄Λυκείου και την παράταση των μαθημάτων μέχρι τις 31 Μαΐου. Πιστεύουμε ότι αυτό που συμβαίνει είναι ότι αποδομείται η γενική εκπαίδευση και αυτό που έχει ως βασική αποστολή την διαρκώς βελτιωμένη γενική εκπαίδευση, αίρεται.
Το λύκειο ή θα είναι μια βαθμίδα βασικής εκπαίδευσης ή θα γίνει μια καρικατούρα φροντιστηρίου. Αυτό που κάνει ο υπουργός Παιδείας οδηγεί εκεί». Έτι περαιτέρω, οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν «το λύκειο έχει απαξιωθεί ως βαθμίδα γενικής εκπαίδευσης αλλά αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει νομιμοποιητική βάση για την πλήρη αποδόμησή του». Γι’ αυτό δηλώνουν ότι «θα έπρεπε να κινηθούμε σε μια αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που κινείται το υπουργείο Παιδείας το οποίο θα οδηγήσει σε περαιτέρω απαξίωση και όπως πάμε σε λίγο θα στέλνουμε τα απολυτήρια με email στους μαθητές», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κος Παπαδαντωνάκης, που εξέφρασε και την άποψη ότι «το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας πηγαίνει στην πλήρη φροντιστηριοποίηση του λυκείου, θα κάνει το λύκειο μια καρικατούρα του φροντιστηρίου».
Πάγια θέση των εκπαιδευτικών αποτελεί το γεγονός ότι οι όποιες αλλαγές στην Παιδεία πρέπει να ξεκινούν από τις χαμηλές βαθμίδες και όχι να εφαρμόζονται στο Λύκειο καθώς και ότι οι αλλαγές συναρτωνται άμεσα με την ανάγκη για προσλήψεις εκπαιδευτικων, ως εξής: «Μιλάμε για περαιτέρω προσλήψεις έτσι ώστε να καλυφθούν οι μόνιμες και πάγιες ανάγκες που υπάρχουν οι οποίες καλύπτονται με συναδέλφους αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου και συναδέλφους ελαστικά εργαζόμενους. Δυστυχώς αν και έχει εξαγγελθεί αυτό και επί Φίλη και επί Γαβρόγλου δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη αντιθέτως λαμβάνονται μέτρα για την διαχείριση προσωπικού με τέτοιον τρόπο έτσι ώστε να μην χρειαστεί να γίνουν προσλήψεις. Δεν έχουν γίνει προσλήψεις σχεδόν καθόλου, έχουν γίνει προσλήψεις μόνο αναπληρωτών. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά κενά τα οποία δεν έχουν καλυφθεί».
Εν τέλει, ο κος Παπαδαντωνάκης εξέφρασε και την άποψή του για την επίδραση που έχουν οι συνεχείς αλλαγές στην ψυχολογία των μαθητών, κρούοντας έναν κώδωνα κινδύνου: «Το να βιώνουν τα παιδιά μια διαρκή αλλαγή ή την απειλή μιας διαρκούς αλλαγής και στην ψυχολογία τους επιδρά πολύ αρνητικά και δραματοποιεί ακόμα περισσότερο το θέμα των εξετάσεων.Το λέω αυτό γιατί ο υπουργός Παιδείας μας είπε ότι με τα νέα μέτρα αποδραματοποιείται η εισαγωγή και οι εξετάσεις. Συμβαίνει το αντίθετο - τα παιδιά ζουν κάτω από ένα διαρκές άγχος αλλαγής και κυρίως δεν είναι και προετοιμασμένα για αυτό που θα ακολουθήσει διότι πρέπει να ξέρετε ότι δυστυχώς το τελευταίο διάστημα αυτά που λέγονται την μια μέρα αναιρούνται την άλλη. Υπάρχει μια ασάφεια η οποία εντείνει την αβεβαιότητα, το άγχος και την ένταση που βιώνουν οι μαθητές».
Πάντως στην ημερίδα που διοργάνωσε η ΕΛΜΕ Ροδόπης η προσέλευση εκπαιδευτικών ήταν πολύ μικρή, γεγονός που πρέπει να εγείρει προβληματισμούς.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News