Γ. Γκαράνης: Πεζόδρομος παραμένει η Παλιά Νομική, 140 θέσεις στάθμευσης περιμετρικά | xronos.gr

Γ. Γκαράνης: Πεζόδρομος παραμένει η Παλιά Νομική, 140 θέσεις στάθμευσης περιμετρικά

09/04/25 - 9:00
Γ. Γκαράνης: Πεζόδρομος παραμένει η Παλιά  Νομική, 140 θέσεις στάθμευσης περιμετρικά

Περίπατος στην υπό ανάπλαση Κομοτηνή με τον δήμαρχο. Ο δημοσιογράφος του «Χ» Διονύσης Βοργιάς θέτει στον Γιάννη Γκαράνη όλα τα ερωτήματα των δημοτών: Πότε θα ολοκληρωθούν οι αναπλάσεις; Θα διορθωθούν οι κακοτεχνίες; Πού θα παρκάρουν οι κάτοικοι; Θα φυτευτεί πράσινο; Κι άλλα πολλά σε μία ειλικρινή συζήτηση

«Σε κάθε πεζοδρόμιο της ανάπλασης θα μπουν κολωνάκια για να μην μπορούν να ανεβαίνουν τα αυτοκίνητα», ξεκαθάρισε ο Γ. Γκαράνης

Σε εξέλιξη βρίσκονται δύο μεγάλες αναπλάσεις στο κέντρο της Κομοτηνής. Η μία αφορά την ανάπλαση 22 δρόμων στο ευρύτερο ιστορικό κι εμπορικό κέντρο κι η δεύτερη στην περιοχή της παλιάς Νομικής.

Ο δήμαρχος Κομοτηνής Γιάννης Γκαράνης ανταποκρίθηκε στο προσκλητήριο του «Χ» για έναν περίπατο στα υπό ανάπλαση σημεία της πόλης. Ο δημοσιογράφος Διονύσης Βοργιάς έθεσε ευθέως όλα τα ερωτήματα των δημοτών: Πότε θα ολοκληρωθούν οι αναπλάσεις; Πότε θα παραδοθούν ολοκληρωμένα τα έργα; Ποιός τα πληρώνει; Θα μπουν κολωνάκια στα πεζοδρόμια; Πόσες θέσεις στάθμευσης χάνονται και πού θα παρκάρουν κάτοικοι κι επισκέπτες; Θα πέσει νέα άσφαλτος στα υπό ανάπλαση σημεία; Έγιναν τροποποιήσεις από τις αρχικές μακέτες; Υπάρχει πρόβλεψη να ενισχυθεί το πράσινο; Τί αλλάζει στην πόλη; Αυτά κι άλλα πολλά ερωτήματα τέθηκαν κι απαντήθηκαν ευθέως σε μία διαδραστική συζήτηση στο κέντρο της πόλης.



Ιούνιο 2026 παραδίδονται οι 22 δρόμοι
Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των 22 υπό ανάπλαση δρόμων στο ευρύτερο ιστορικό κι εμπορικό κέντρο, ο δήμαρχος σημείωσε ότι βρισκόμαστε εντός χρονοδιαγράμματος κι εξήγγειλε πως η καταληκτική ημερομηνία παράδοσης είναι ο Ιούνιος του 2026. Το γεγονός ότι κάποιοι δρόμοι έχουν δοθεί στην κυκλοφορία δεν σημαίνει πως έχουν ολοκληρωθεί, καθώς υπολείπονται κολωνάκια, οδοφωτισμός, πράσινο κι άλλες μικρές παρεμβάσεις.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο σημειακές κακοτεχνίες που εντοπίζονται θα επιδιορθωθούν. «Τα έργα όταν παραδοθούν θα είναι όπως πρέπει», είπε χαρακτηριστικά και ενημέρωσε ότι οι αναπλάσεις περιλαμβάνουν και νέα ασφαλτόστρωση. Δεν έκρυψε ότι παρά την προσπάθεια συντονισμού με τα συνεργεία οπτικής ίνας, φυσικού αερίου και ΔΕΔΔΗΕ, σε μερικές περιπτώσεις αυτό δεν κατέστη εφικτό, υποσχόμενος να αποκατασταθούν οι κακοτεχνίες που έχουν αφεθεί πίσω.

Συνολικά πάντως, μιλώντας για την ανάπλαση των 22 δρόμων, ο δήμαρχος χαρακτήρισε «πολύ σημαντικά τα έργα για το ιστορικό κέντρο και περιμετρικά αυτού», θέτοντας τον στόχο η πόλη να μπορέσει να αναδείξει το εμπορικό της κέντρο, να διευκολύνει τον περιπατητή και τους καταστηματάρχες, να διαπλατύνει τα πεζοδρόμια και να ενισχύσει τον οδοφωτισμό.

Οι τροποποιήσεις του αρχικού σχεδίου
Ο δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι πράγματι έγιναν σημειακές τροποποιήσεις στο αρχικό σχέδιο ανάπλασης των 22 δρόμων. Αρχικά, αφότου διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρξε κατάλληλη πρόβλεψη για πράσινο σε μερικά σημεία, «κάναμε προεργασία για να βάλουμε πράσινο όσο γίνεται περισσότερο». Σε αυτό το σημείο πάντως, ο δήμαρχος έκανε έκκληση στους επαγγελματίες να συνδράμουν στην προσπάθεια βάζοντας με τη σειρά τους κι εκείνοι πράσινο έξω από τα καταστήματά τους.

Επίσης, αποφασίστηκε διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στην οδό Καβείρων, προκειμένου να βοηθηθεί ο κεντρικός αυτός δρόμος που έχει γεμίσει κλειστά καταστήματα, με αποτέλεσμα πάντως να καταργούνται οι θέσεις στάθμευσης. Ακόμη, μπροστά από κατάστημα εστίασης στην οδό Μαρωνείας αποφασίστηκε η διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, για να μπορεί να αναπτύξει νόμιμα τραπεζοκαθίσματα όπως τα περισσότερα καταστήματα εστίασης της πόλης.

Πού θα παρκάρουμε;
Σε αυτό το ερώτημα, ο δήμαρχος δεν έκρυψε ότι μειώνονται κάποιες θέσεις στάθμευσης σε υπό ανάπλαση δρόμους, αλλά υπογράμμισε ότι κυρίως καταργούνται οι παράνομες θέσεις στάθμευσης. «Το κέντρο είναι εμπορικό και δεν μπορεί να αντέξει πολλά αυτοκίνητα», σημείωσε κι εξήγησε ότι «θα μπορούμε να παρκάρουμε σε συγκεκριμένες θέσεις που έχουν οριοθετηθεί με την ανάπλαση». Τόνισε πως «σε κάθε πεζοδρόμιο της ανάπλασης θα μπουν κολωνάκια για να μην μπορούν να ανεβαίνουν τα αυτοκίνητα», ενώ ενημέρωσε ότι μελλοντικά η Δημοτική Αρχή εξετάζει την εφαρμογή ηλεκτρονικού συστήματος στάθμευσης.

Σε αυτό το σημείο ξεκαθάρισε ότι ο πεζόδρομος της Παλιάς Νομικής δεν μετατρέπεται σε πάρκινγκ, αλλά οι 140 θέσεις στάθμευσης που δημιουργούνται είναι περιμετρικά του οικοδομικού τετραγώνου της Παλιάς Νομικής. Η ανάπλαση συνεχίζεται κανονικά βάσει σχεδίου, ενώ αναγνώρισε πως υπήρξαν καθυστερήσεις, διότι της ανάπλασης έπρεπε να προηγηθούν τα νέα δίκτυα αποχέτευσης. Οι 140 θέσεις «είναι πάρα πολύ κοντά στο κέντρο», σύμφωνα με τον δήμαρχο, ο οποίος έθεσε τον στόχο ενός κέντρου πιο φιλικού στον περιπατητή, με στάθμευση περιμετρικά αυτού.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr