Καθημερινότητα τα mini-μποτιλιαρίσματα στη Ν. Ζωίδη | xronos.gr
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ

Καθημερινότητα τα mini-μποτιλιαρίσματα στη Ν. Ζωίδη

27/02/21 - 9:00

Οδηγοί σταθμεύουν πάνω στις θέσεις φορτοεκφόρτωσης και «μπλοκάρουν» την κυκλοφορία

Καθημερινότητα αποτελούν τα ολιγόλεπτα μποτιλιαρίσματα στη Νικολάου Ζωίδη-Αποστόλου Σούζου, στο κέντρο της Κομοτηνής. Λόγω των μέτρων κατά της διασποράς του κορωνοϊού, τον τελευταίο χρόνο το κυκλοφοριακό έχει «φύγει» από την ατζέντα βασικών προβλημάτων στην καθημερινότητα των Κομοτηναίων, ωστόσο η σταδιακή «απελευθέρωση» των μετακινήσεων, φέρνει ξανά ζητήματα καθημερινότητας στην επιφάνεια.

Έτσι και χθες, πρωινές ώρες Παρασκευής 26/02, παρατηρήθηκε μποτιλιάρισμα στην οδό Νικολάου Ζωίδη, που ξεκινούσε από το κτίριο της Περιφέρειας σχεδόν μέχρι τα γραφεία του «Χρόνου», το οποίο διήρκησε μερικά λεπτά. Αίτιο του μποτιλιαρίσματος, φαίνεται πως ήταν η αδυναμία φορτηγού να σταματήσει σε θέση φορτοεκφόρτωσης, καθώς οι θέσεις ήταν κατειλημμένες από οδηγούς.

Έτσι γίνονται τα μποτιλιαρίσματα
Ασυνείδητοι οδηγοί της πόλης, επιλέγουν να προκρίνουν ως μείζονα τη δική τους εξυπηρέτηση, παρανομώντας και παρκάροντας πάνω στις θέσεις φορτοεκφόρτωσης. Οι θέσεις αυτές υπάρχουν σε διάφορα εμπορικά σημεία της πόλης, προκειμένου να εξυπηρετούν αποκλειστικά εμπορικές ανάγκες φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων κι όχι τις καταναλωτικές ή λοιπές ανάγκες οδηγών.

Η άναρχη κατάληψη θέσεων φορτοεκφόρτωσης από οδηγούς, αφήνει τους επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών με τρεις επιλογές: Ή να κάνουν κύκλους μέχρι να ανοίξει η θέση (άρα να αργοπορήσουν), ή να περιμένουν μέχρι να εμφανιστεί ο παράνομος οδηγός (άρα να δημιουργηθεί μποτιλιάρισμα) ή να σταθμεύσουν επί του ποδηλατοδρόμου (άρα να δυσκολέψουν την κίνηση πεζών).

«Ναυαγεί» η ελεγχόμενη στάθμευση
Να σημειωθεί πως στο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της πόλης, σε εφαρμογή είναι ακόμη το μέτρο ελεγχόμενης στάθμευσης. Έτσι, ακόμη και στις κανονικές θέσεις (δηλαδή όχι της φορτοεκφόρτωσης) οι οδηγοί δύνανται να σταθμεύουν μόνο με κάρτα στάθμευσης για περιορισμένο χρόνο. Φαίνεται, όμως, το μέτρο αυτό να έχει «ναυαγήσει» και τείνει να περιπέσει σε αχρησία.

Η συζήτηση για την καλύτερη κυκλοφορία οχημάτων εντός της πόλης πρέπει να ανοίξει από την αρχή, για την εξεύρεση των καλύτερων δυνατών λύσεων, με δεδομένη τη νέα πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί στην πόλη την τελευταία δεκαετία με το δίκτυο ποδηλατόδρομων, που έχει μειώσει τις θέσεις στάθμευσης.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr