Προσπάθησαν να σηκώσουν τις «μπάρες» συνειδήσεων | xronos.gr
ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΡΟΔΟΠΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ

Προσπάθησαν να σηκώσουν τις «μπάρες» συνειδήσεων

08/02/11 - 12:00

Μοιραστείτε το

Συμμετείχαν στην πανελλαδική κινητοποίηση της Κυριακής μοιράζοντας φυλλάδια ευαισθητοποίησης και ζητώντας από τους πολίτες να ενισχύσουν το κίνημα «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» Ρεπορτάζ Δήμητρα Συμεωνίδου

Εμβάθυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και απομόνωση των περιοχών της Βόρειας Ελλάδας από τη λειτουργία διοδίων προβλέπουν τα μέλη της Κίνησης Πολιτών Ροδόπης κατά της εγκατάστασης της, που συμμετείχαν στην πανελλαδική κινητοποίηση της Κυριακής. Μπορεί στο νομό Ροδόπης να μην υπάρχουν ακόμα διόδια, όμως, η προχθεσινή μέρα ήταν μία καλή ευκαιρία ευαισθητοποίησης των πολιτών της Κομοτηνής. Έτσι, την ώρα που στα διόδια όλης της Ελλάδας μέλη κινήσεων σήκωναν τις μπάρες επιτρέποντας την ελεύθερη διέλευση οχημάτων, στην πόλη μας μοιράζονταν φυλλάδια ενημέρωσης σχετικά με την κίνηση κατά των διοδίων και την ανάγκη ενίσχυσής της. «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» ήταν το σύνθημα που κυριάρχησε στη διάρκεια της κινητοποίησης σε όλη την Ελλάδα. Είναι το σύνθημα το οποίο ενστερνίζονται και τα μέλη της Κίνησης Πολιτών Ροδόπης, χαρακτηρίζοντας, μάλιστα, το κόμιστρο των διοδίων ως χαράτσι. «Ήδη πληρώνουμε για την οδοποιία με τα τέλη μέσω των ασφαλιστικών εισφορών και των φόρων» κατήγγειλε ο Γιώργος Ιωαννίδης, προσθέτοντας ότι οι πολίτες έχουν ήδη πληρώσει για την κατασκευή των δρόμων.



Η ύπαρξη ενός αξιοπρεπούς οδικού δικτύου αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας διατράνωσαν τα μέλη της Κίνησης Ροδόπης και μίλησαν για τις σοβαρές επιπτώσεις στην περιοχή από την εγκατάσταση των διοδίων. Συγκεκριμένα, έκαναν λόγο για τεράστιες απώλειες εισοδήματος των πολιτών, που είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται με μεγαλύτερη συχνότητα. Επίσης, με την εγκατάσταση των διοδίων φοβούνται αύξηση των τιμών των αγαθών, που θα πλήξει ακόμα περισσότερο απομακρυσμένες περιοχές όπως η Θράκη, καθώς και μείωση της τουριστικής κίνησης. Τέλος, στις σοβαρές συνέπειες θα είναι η επιδείνωση της ασφάλειας των μετακινήσεων εξαιτίας της αύξησης του κυκλοφοριακού φόρτου στο παλιό οδικό δίκτυο. «Για την ακριτική περιοχή της Θράκης, η οποία μαστίζεται από την αποβιομηχάνιση και την ανεργία, τα διόδια σημαίνουν επιπλέον οικονομική επιβάρυνση με περαιτέρω αρνητικές συνέπειες στην οικονομία και τον τουρισμό», ανέφερε το μέλος της Κίνησης Ροδόπης, Ελένη Λαφτσή.

Η Κίνηση Πολιτών Ροδόπης με την κινητοποίησή της κάλεσε την οργανωμένη πολιτεία να μην αγνοήσει την έκφραση των ενεργών πολιτών που τοποθετούνται με σαφήνεια απέναντι στο σοβαρό ζήτημα και να φροντίσει να συνομιλήσει θεσμικά με τις Κινήσεις Πολιτών. Όσον αφορά τις δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών για τιμωρία όσων δεν πληρώνουν, η κ. Λαφτσή σχολίασε ότι: «η κυβέρνηση προσπαθεί να τρομοκρατήσει τους πολίτες, αλλά αυτό το κύμα δεν αναχαιτίζεται με τέτοιες πρακτικές». Η Κίνηση Πολιτών Ροδόπης αποτελούμενη από φορείς της περιοχής, παραμένει ανοιχτή σε όλους τους πολίτες, όλων των κοινωνικών και επαγγελματικών χώρων, με στόχο τη μη εγκατάσταση των διοδίων.



Εγκαθίστανται 35 ηλεκτρονικοί σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό

Λίγες ώρες μετά την πανελλαδική κινητοποίηση και την εκδήλωση ευαισθητοποίησης στην Κομοτηνή, έγινε γνωστή μία είδηση που επιβεβαιώνει περίτρανα την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην εγκατάσταση διοδίων και στη Βόρειο Ελλάδα. Συγκεκριμένα, η Εγνατία Οδός Α.Ε. προχώρησε στην προκήρυξη Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού για την προμήθεια και εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων στην Εγνατία. Η προκήρυξη για το έργο, ύψους 14 εκατομμυρίων ευρώ, που υπέστη αρκετές τροποποιήσεις και καθυστερήσεις, δημοσιεύτηκε τελικά την Τετάρτη στην Εφημερίδα τη Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ οι προσφορές κατατίθενται μέχρι τις 17 Μαρτίου. Ο ανάδοχος θα υπογράψει το Σεπτέμβριο και θα έχει στη διάθεσή του δύο χρόνια μέχρι να ολοκληρώσει την εγκατάσταση του συστήματος. Πρακτικά, μέχρι το τέλος του 2013 το σύστημα θα είναι έτοιμο προς χρήση.
Έτσι, παράλληλα μετά συμβατικά διόδια που εγκαθίστανται σε επιλεγμένες περιοχές προχωρά από το ελληνικό δημόσιο και η υπόθεση των ηλεκτρονικών διοδίων με βάση χρέωση ανά χιλιόμετρο. Οι προδιαγραφές του έργου προβλέπουν την εγκατάσταση 35 ηλεκτρονικών σταθμών ανά κατεύθυνση που θα είναι μεταξύ τους διασυνδεμένοι ηλεκτρονικά με δίκτυο οπτικών ινών και θα χρεώνουν το σύνολο του οδικού άξονα. Το σύστημα θα είναι επεκτάσιμο και υπάρχει πρόβλεψη ακόμη και για διπλασιασμό αυτών των σταθμών στο μέλλον.

Πάντως η ίδια η προκήρυξη της Εγνατίας Οδού αναφέρει με ακρίβεια τους φόρτους οχημάτων που δέχεται κάθε τμήμα της Εγνατίας Οδού, γεγονός που οδηγεί σε συμπεράσματα για το ύψος των κεφαλαίων που θα αντληθούν από τα διόδια και θα είναι αρκετά μεγάλος. Αναλυτικά η προκήρυξη αναφέρει: Ηγουμενίτσα-Καστοριά: 6.000 – 10.000 οχήματα, Καστοριά – Κλειδί (ΠΑΘΕ): 10.000-23.000 οχήματα, Κλειδί – Σέρρες (Κάθετος Άξονας): 28.000 - 70.000 οχήματα και Στρυμόνας – Κήποι: 6.000 – 15.000 οχήματα.
Στο μεταξύ μόλις χθες ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, ανακοίνωσε δραστική μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα των αυτοκινητόδρομων παραχώρησης. «Μιλάμε ακόμη και για περισσότερο από 50% μείωση στα υπό κατασκευή τμήματα» είπε, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «σε κάθε περίπτωση θα έχουμε συνολικά μείωση των διοδίων και στα υπό κατασκευή τμήματα η μείωση αυτή θα είναι δραστική». Πρόσθεσε, επίσης, ότι η νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζει το Υπουργείο, δε θα έχει «ποινικό χαρακτήρα, αλλά θα λειτουργεί αποτρεπτικά γι΄ αυτούς που δε θέλουν να πληρώσουν». Σημειώνεται ότι σήμερα όλες οι κοινοπραξίες, που κατασκευάζουν τους πέντε αυτοκινητόδρομους παραχώρησης, θα παραχωρήσουν κοινή συνέντευξη Τύπου.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr